וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הפיגוע בחלמיש: "פעולת טרור שביצעה חיית אדם"

ראש הממשלה התייחס לפיגוע שבו נרצחו שלושה בני משפחה בהתנחלות שבבנימין. מחר יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדון שוב במתיחות בהר הבית, וביום שני תקיים מועצת הביטחון דיון בנושא לבקשת מצרים, שבדיה וצרפת. אלוף מרדכי: מחפשים חלופה למגנומטרים

צילום: פייסבוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לפיגוע ואמר כי הוא "מביע צער עמוק על הרצח אמש, של שלושת בני המשפחה ביישוב חלמיש. זוהי פעולת טרור שביצעה חיית אדם, מוסתת בשנאה תהומית. כוחות הביטחון עושים ככל יכולתם על מנת לשמור על הביטחון". בתוך כך, דיפלומטים באו"ם אמרו לרויטרס כי מועצת הביטחון תקיים דיון בנושא האלימות בירושלים ביום שני, לבקשת מצרים, שבדיה וצרפת.

הערב התחדשו העימותים במזרח ירושלים, יממה לאחר ששלושה צעירים פלסטינים נהרגו בעימותים עם כוחות הביטחון, ואחרי הפיגוע בחלמיש בו נרצחו שלושה ישראלים. מחר יתכנס הקבינט המדיני ביטחוני לדון פעם נוספת במתיחות בהר הבית ובהצבת גלאי המתכות במקום.

הנשיא ראובן ריבלין התייחס גם הוא לפיגוע ואמר כי "בשעות קשות אלו לבנו יוצא אל המשפחה האבלה בחלמיש ואל בית חלמיש כולו, לאחר האובדן הבלתי נתפס שחוו אמש. התמונות הקשות והמחשבות על הילדים הנמלטים אל מחסה, ומתמודדים כעת עם בשורה איומה, שוברות את הלב".

עוד בוואלה! NEWS:
מהומות בירושלים: עימותים בין שוטרים לפלסטינים, שלושה מפגינים נהרגו
"מערכת ירושלים החלה": פתח קרא לפלסטינים להמשיך ב"הקרבת נשמות"
עימותים אלימים בירושלים; צה"ל: בוחנים חלופה למגנומטרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בחלמיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו מאמצים את בני המשפחה ללבנו ונפעמים מול אומץ הלב וקור הרוח של אם העומדת לבדה מול התופת ושל חיילי צה"ל", הוסיף ריבלין, "אשר שם קץ למסע הרצח האיום. אני נושא תפילה להחלמתה של הפצועה ומחזק את ידי צה"ל וזרועות הביטחון כולן, העושים במלאכת ביטחוננו. חובת העולם כולו, חובת ההנהגה באשר היא באזור ובעולם, להוקיע את הטרור ווהסתה ולשתף פעולה עם מדינת ישראל במלחמה נגדם".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, התראיין היום (שבת) לרשת BBC בנושא הצבת גלאי המתכות בכניסה למתחם הקדוש, ואמר כי ישראל "בוחנת חלופה שתבטיח את הביטחון בהר הבית". עוד אמר אלוף מרדכי כי אין בכוונת ישראל לשנות את הסטטוס-קוו בהר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"ישראל לא רוצה לשנות את הסטטוס קוו", הבהיר אלוף מרדכי. "זהו מסר ברור לעולם המוסלמי מממשלת ישראל. אנחנו לא רוצים לשנות את הסטטוס קוו, לא ברמה המדינית, לא ברמה הדתית, לא בשטח ולא באזור. הדבר היחיד שאנחנו רוצים לוודא הוא: איך לקיים מצב ביטחוני שלא יאפשר פעם נוספת הכנסת נשק וביצוע פיגוע".

"הפתרון של המגנומטרים הוא פתרון ביטחוני ותו לו", אמר. "בימים אלה אנחנו מחפשים אחר אופציות ופתרונות נוספים, שיביאו ביטחון ויבטיחו שלא יתבצע פיגוע נוסף. אני רוצה לקרוא למדינות ערב השכנות, ולכל המוסלמים בכלל להציע רעיון איך למנוע פיגוע שעלול לקרות שוב, בצורה בטוחה שתערוב למתפללים".

אלוף מרדכי המשיך להתייחס לסוגיה, ואמר כי "ראיתי שבדובאי, בכווית, במצרים ובהודו, כשהיו פיגועים במסגדים שמו מגנומטרים. אני מוכן לפתרון אחר, אם הוא מבטיח ביטחון. אנחנו אומרים בקול ברור: אנחנו רוצים למנוע פיגוע נוסף שעלול לקרות במקום הקדוש. למה המנהיגים הערבים לא שואלים אם מותר למוסלמים להכניס נשק למקום השלישי בקדושתו לעולם המוסלמי".

דורשים גינוי פלסטיני לפיגוע בחלמיש

מרדכי מחה על כך שאף אחד מהמנהיגים הפלסטינים לא גינה את הפיגוע אמש בחלמיש. "מי שלא מגנה – הוא שותף", הדגיש. הבוקר דרש גם שר הביטחון אביגדור ליברמן מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לגנות את הפיגוע. "אנו תובעים גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת".

לשאלת המראיין על שלושת ההרוגים אתמול במהומות במזרח ירושלים, אמר מרדכי כי "על כל אחד שנהרג, יש אצלנו תחקיר ויש בדיקה. אנחנו מדינה דמוקרטית שבודקת את טעויותיה. קודם כל, משתמשים בגומי ובגז, לא באש. אבל כשיש אלימות ובקבוקי תבערה ועוד סוגי נשק, ישראל צריכה להגן על עצמה", הדגיש מתאם הפעולות בשטחים.

אלוף מרדכי סיכם ואמר כי "אנחנו רוצים לשמור על חופש הפולחן, אנחנו רוצים לשמור על הרב הבית, אבל בו זמנית, אנחנו רוצים למנוע בצורה ביטחונית את הפיגוע. אני רוצה לשמוע את אל-ג'זירה אומרים – פיגוע של מוסלמים בהר הבית אינו חוקי, אינו אנושי, אינו דתי. בואו נגיע לפתרון".

(עדכון ראשון: 20:53)

עימותים בעיר העתיקה בירושלים, יולי 2017. רויטרס
עימותים בירושלים/רויטרס
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון עקב פתיחת מנהרות הכותל, ירושלים, ספטמבר 1996. AP
עימותים בירושלים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully