וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההליכה מהכפר, חציית הגדר - והפריצה: שחזור מסלול המחבל בחלמיש

23.7.2017 / 13:53

המחבל שרצח את יוסף, חיה ואלעד סלומון בערב שישי צעד כשני ק"מ וחצי עד לחלמיש וטיפס על הגדר הסמוכה לבית העלמין של היישוב. משם צעד מבלי שזוהה ביישוב עד הבית שבו ביצע את הטבח. כתב וואלה! NEWS התחקה אחר צעדיו ותיעד את הדרך שבה הצליח לחדור להתנחלות

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

עומר עבד אל-ג'ליל יצא מביתו ביום שישי בערב, הוא צעד כשני קילומטרים וחצי עד להתנחלות חלמיש וטיפס על הגדר הסמוכה לבית העלמין ביישוב – כך החל מסלולו של המחבל שהסתיים בפיגוע דקירה שגרם למותם של שלושת בני משפחת סלומון, יוסף, וילדיו חיה ואלעד. כתב וואלה! NEWS התחקה אחרי צעדיו ותיעד את הדרך שבה הצליח לחדור להתנחלות.

עבד אל-ג'ליל יצא מהכפר כובר בסביבות השעה 20:00, טיפס על הגדר ועל התלתלית שמעליה מהצד הדרום-מזרחי של היישוב. סייר היישוב קיבל בשלב זה, בשעה 21:34, אינדיקציה על נגיעה בגדר. הוא נסע לנקודת המעבר וניסה לבדוק במה מדובר, אך לאחר שראה כי אין על הגדר, בקו דיווח 38, סימן, ולא זיהה דבר מחשיד, סבר כי מדובר בנגיעה של חיית בר והחליט לחזור לשגרתו.

לקריאה נוספת:
הפוסט בפייסבוק החדירה והרצח: הפיגוע בחלמיש – שלב אחר שלב
הסב שמשפחתו נרצחה באיתמר: הטרגדיה בחלמיש מחזירה אותנו לאסון
אם החייל שירה במחבל בחלמיש: "שמענו צרחות ולא רצינו להאמין"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שבאותו הזמן, אל-ג'ליל היה המשיך בדרכו על כביש הביטחון של היישוב או התחבא בחורשה הצמודה. משם הוא המשיך לרחוב התמר, מרחק של 150 מטרים, ונכנס לבית הראשון שנתקל בו – בית משפחת סלומון. ביישוב ובמערכת הביטחון מעריכים כי עברו בין 14 ל-15 דקות מהרגע שבו נגע אל-ג'ליל בגדר ועד הרצח.

תושבי ההתנחלות מספרים כי מיד אחרי השריפה שאירעה בשנה שעברה הובטח להם שיוצבו מצלמות שיתריעו על תנועה חדשה לאורך הגדר. לדבריהם, אושר תקציב אבל הוא תקוע כבר חודשים.

עוד באותו נושא

ההסתה שהצליחה והקושי בסיכול חדירה: התנאים שאפשרו את הפיגוע

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גדר היישוב, הדרך שאותה עשה המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך
גדר הישוב חלמיש 23 ביולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה!
גדר היישוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחת סלומון שחגגה בביתה, הותירה את הדלת פתוחה. אל-ג'ליל ניצל זאת, פרץ לבית והתחיל לדקור את הנוכחים. מדקירותיו נרצחים יוסף, סב המשפחה בן 70, בתו חיה בת 46 ואלעד בן 36. הסבתא, בת 68, נפצעת באורח קשה. אשתו של אלעד, מיכל, מצליחה לחמוק לקומה השנייה בבית עם ילדיה, ולהחביא אותם מפני המחבל.

האם שהחביאה את הילדים בקומה העליונה, מזעיקה את כוחות הביטחון. באותה העת, בשעה 21:48, חייל, לוחם ביחידת עוקץ, שיצא לחופשה בביתו שומע את קולות המצוקה העולים מהבית, נזעק למקום, ויורה כדור אחד לעבר המחבל דרך חלון הבית. המחבל נפצע מהירי, מועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה והאירוע מסתיים.

גדר הישוב חלמיש 23 ביולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפר פלסטיני הצופה על ההתנחלות/מערכת וואלה!, צילום מסך
גדר הישוב חלמיש 23 ביולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגדר ועליה סרט משטרתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר כשעה של מאמצי החייאה על ידי כוחות החירום בשטח, נקבע מותם של שלושת הנרצחים בפיגוע, והפצועה מועברת לבית החולים שערי צדק בירושלים. מסיום האירוע פועל צה"ל בציר סביב הכפר כובר. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס הצהיר כי הוטל כתר על הכפר, ונערך מיפוי של בית המחבל. הכוחות עוצרים את אחיו של המחבל ונעשים ניסיונות לחקור אם מישהו נוסף ידע על הפיגוע ויש לו מידע שיכול לשפוך אור על אודותיו.

בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
בני משפחת סלומון/באדיבות המשפחה

במסיבת עיתונאים שקיימה אתמול דוברות היישוב בעקבות הפיגוע תקפו ראשיה את אוזלת ידם לדבריהם של הרשויות בהגנה על היישוב. "כוחות הביטחון, החובשים, פעלו פה בצורה מדהימה אבל זה לא מספיק", אמר אופיר שטיינבאום מדוברות היישוב. "דברים כאלה לא צריכים לקרות במדינה שצריכה להגן על תושביה וילדיה. ערב שבת? אדם שחוגג את הולדת נכדו?", תקף את ראשי מערכת הביטחון.

"עכשיו הם ניסו שוב לפגוע במשפחה – והצליחו הפעם. אנחנו נגדל, נתחזק, נתיישב – ולו כדי להחזיר את הביטחון והשגרה למסלול פה. כדי שילדים ימשיכו ללכת פה וגם אנחנו, ללא שום חשש. הכול עובר, היום היה פה שר הביטחון והרמטכ"ל. הם מיודעים ויודעים בדיוק איפה הכשלים. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות ונעשה את זה ונדרוש ונגיע בכל צורה למצב שהביטחון יחזור לפה. לנו ולילדינו. ישנם דברים שלא בידינו, הם מתוחקרים. כל הכוחות הוקפצו, פעלו בצורה יעילה מאוד. אני חייב להגיד שפעלו פה גם כוחות מבחוץ, הצבא הגיע לפה בצורה מאוד מסיבית", הוסיף.

זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
בית המשפחה/זק"א
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דירת המשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך
החלון ממנו בוצע ירי הניטרול בחלמיש יולי 2017. תצפית TPS, תצפית TPS
החלון שממנו נורה המחבל/תצפית TPS, תצפית TPS
בית ההרוגים בפיגוע בחלמיש יולי 2017. יותם רונן, צילום מסך
בית המשפחה, אתמול/צילום מסך, יותם רונן
בית ההרוגים בפיגוע בחלמיש יולי 2017. שבתי בנדט, שבתי בנדט
בית המשפחה/שבתי בנדט , שבתי בנדט
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דם בבית המשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully