וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוסט בפייסבוק החדירה והרצח: הפיגוע בחלמיש – שלב אחר שלב

מהרגע שבו העלה המחבל בן ה-19 פוסט בפייסבוק בו התריע על כוונותיו, דרך החדירה ליישוב ועד הרצח האכזרי של בן 60 ושני ילדיו כבני 40. שלב אחרי שלב מהפיגוע בחגיגה המשפחתית בהתנחלות שבבנימין

הפיגוע בחלמיש - כל הפרטים

• סב בשנות ה-60 לחייו, בנו בן ה-40, ובתו בת ה-40, נרצחים בביתם בתום ארוחת השבת
• הסבתא בת 68 נפצעה באורח קשה, נותחה במהלך הלילה ומצבה יוצב
• המחבל, קפץ מעל גדר היישוב, הפעיל את מערכת ההתרעה, ופרץ לבית המשפחה
• אשת הבן שנרצח הסתתרה עם ילדיה בקומה השנייה במהלך האירוע, והצילה את חייהם
• ע', חייל בחופשה המשרת ביחידת עוקץ נזעק לבית שכניו וירה במחבל דרך החלון
• המחבל, בן 19 מהכפר כובר כתב שעות לפני האירוע, "אין לי חיים בלי אל-אקצא"
• עברו 14 דקות מהרגע שהמחבל נכנס ליישוב ועד שנוטרל
• כוחות צה"ל פעלו בכפר של המחבל, עצרו את אחיו, וביצעו מיפוי לקראת הריסת ביתו
• הקבינט יתכנס מחר לדון בפיגוע הרצחני ובמתיחות בהר הבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבר כבן 60, ושני ילדיו, גבר ואישה בשנות ה-40 לחייהם, נרצחו אמש (שישי) בהתנחלות חלמיש (נווה צוף) שבבנימין. השלושה נרצחו במהלך אירוע בבית המשפחה, לאחר ארוחת השבת, כשמחבל בן 19 התפרץ לבית ורצח בדקירות סכין. אם המשפחה, בת 68, נפצעה באורח קשה לאחר שנדקרה כמה פעמים בגבה, ובמהלך האירוע כולו – התחבאו הנכדים יחד עם אמם, אשתו של האח שנרצח, באחד מחדרי הבית. הפיגוע בחלמיש – שלב אחר שלב. הערב הגיב ראש הממשלה על האירוע ואמר כי מדובר ב"פעולת טרור שביצעה חיית אדם מוסתת משנאה תהומית".

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל שחוסל במעצרו - ביצע פיגועים כי משפחתו התנגדה לאירוסיו
פיגועים בשלוש בירות אירופיות: השינוי המסוכן של הטרור הגלובלי
משבר הר הבית: האיזון של צה"ל בין הרגעת השטח - למניעת גל טרור

המחבל יוצא מביתו ומעלה פוסט לפייסבוק

בשעות הערב יצא מביתו בכפר כובר הסמוך לרמאללה, המחבל עומר עבד אל-ג'ליל, בן 19. עם יציאתו מהבית פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב כי "אין חיים אחרי מה שקורה באל-אקצא. אני יודע שאני הולך לשם ולא חוזר, לא חוזר לכאן אלא לגן עדן, למות שהידים למען אללה ומסגד הנביא. אנא מכם תסלחו לי, נשמתי עומדת לצאת. אמי, אבי ואחיי, אתם שתסבלו לאחר לכתי – תסלחו לי – אני הולך לגן עדן".

"הצוואה שלי או בעצם המילים האחרונות שלי ייקראו: אני צעיר שלא עבר את גיל ה-20, בעל שאיפות וחלומות רבים, ידעתי בעזרת אללה כי חלומותיי יתגשמו, אהבתי את החיים, אהבתי לצייר חיוך על פני האנשים, אבל איזה חיים אלה שבהם נהרגים נשותינו וצעירינו, פוגעים באל-אקצא שלנו ואנחנו ישנים, האם זה לא בושה לנו?". הפוסט זכה ל-18 אלף לייקים מאוד תגובות אוהדות, ואלפי שיתופים. שמונה שעות לאחר שנכתב, הוסר הפוסט על ידי פייסבוק, ופרופיל המחבל נחסם.

עוד באותו נושא

משבר הר הבית: האיזון של צה"ל בין הרגעת השטח - למניעת גל טרור

לכתבה המלאה
צוואת המחבל בחלמיש. פייסבוק, צילום מסך
צוואת המחבל בחלמיש/צילום מסך, פייסבוק

21:34 המחבל חודר לחלמיש ומפעיל את מערכת ההתרעה

אל-ג'ליל, שצעד כשני קילומטרים וחצי מהכפר כובר לעבר חלמיש. הוא נושא בתיקו קוראן, ארנק ובקבוק מים. הוא מגיע להתנחלות וקופץ מעל גדר היישוב. ביישוב קיימת מערכת התראה אזרחית, והמחבל מפעיל אותה. כיתת הכוננות היישובית מוקפצת למקום.

הוא צועד כ-150 מטרים לעבר בית המשפחה שנמצא סמוך לגדר היישוב. לפני שהוא מבצע את הפיגוע הוא מטהר את עצמו עם בקבוק מים. הוא מגיע למבנה, לבית המשפחה, ונכנס בדלת הבית, שהייתה פתוחה.

21:35 המחבל מתפרץ לבית - ודוקר את בני המשפחה

בזמן חגיגה משפחתית, מתפרץ המחבל, ומתחיל לדקור את הנוכחים. מדקירותיו נרצחים סב כבן 60, בנו ובתו כבני 40, ונפצעת האם כבת 68 באורח קשה. האם שבעלה נרצח מצליחה לחמוק לקומה השנייה בבית עם ילדיה, ולהחביא אותם מהמחבל.

21:48 השכן יורה במחבל ומנטרל אותו

האם שהחביאה את הילדים בקומה העליונה, מזעיקה את כוחות הביטחון, ובאותה עת חייל שיצא לחופשה בביתו שומע את קולות המצוקה העולים מהבית, נזעק למקום, ויורה כדור אחד לעבר המחבל דרך חלון הבית. החייל, לוחם ביחידת עוקץ, סיפר בשיחה עם מפקדיו כי בשנת 2014 חדרו תוקפים אל ביתו, אך הוא הצליח להבריחם. המחבל נפצע מהירי, ומועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

23:04 מותם של שלושת בני המשפחה נקבע בזירת הפיגוע

לאחר כשעה של מאמצי החייאה על ידי כוחות החירום בשטח, נקבע מותם של שלושת הנרצחים בפיגוע – בן 60, ובנו ובתו כבני 40. אישה נוספת, הסבתא בת 68, נפצעת באורח בינוני עד קשה.

"מדובר באירוע קשה מאוד", סיפר כונן מד"א אהוד אמיתון שטיפל בנפגעים. "כשנכנסנו לבית ראינו ארבעה פצועים שוכבים כשהם סובלים מפצעי דקירה. שלושה מהפצועים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה, הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך שימוש בתרופות.

"פצועה נוספת כבת 60 שהייתה בהכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון טופלה בשטח ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח שע"צ כשמצבה בינוני-קשה".

23:10 צה"ל פועל באזור הכפר שממנו בא המחבל

מסיום האירוע פועל צה"ל בציר סביב הכפר כובר. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס סיפר כי הוטל כתר על הכפר, ונערך מיפוי של בית המחבל. הכוחות עוצרים את אחיו של המחבל ונעשים ניסיונות לחקור אם מישהו נוסף ידע על הפיגוע ויש לו מידע שיכול לשפוך אור על אודותיו.

00:01 חמאס מברך על הפיגוע

בחמאס מברכים על הפיגוע, ואומרים כי מדובר בתגובה על האירועים במסגד אל-אקצא. המחבל מזוהה עם חמאס, אך אינו מוכר כפעיל בארגון. במסגדים בעזה פתחו בקריאות שמחה, ומכוניות ברחובות צפצפו בתמיכה על הפיגוע.

01:05 הערכת מצב מיוחדת במטכ"ל

הרמטכ"ל גדי איזנקוט מקיים הערכת מצב בהשתתפות בכירי המטה הכללי, ובה מחליטים על תגבור מספר הכוחות באוגדת איו"ש, בנוסף לתגבור שכבר בוצע לקראת סוף השבוע. מפקד האוגדה תת-אלוף ליאור כרמלי מגיע לזירה ופותח בחקירת האירוע.

הערכת מצב לאחר הפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
הערכת מצב בצה"ל אחרי הפיגוע, אמש/דובר צה"ל

08:10 שיפור חל במצבה של הפצועה בפיגוע

הפצועה בשנות ה-60 לחייה שנדקרה ונפצע באורח קשה נותחה במהלך הלילה, ומצבה השתפר. מבית החולים שערי צדק בירושלים נמסר כי "מצבה טוב". מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק ד"ר עפר מרין סיפר כי לאחר שנותחה והתייצב מצבה של האם סיפרו לה אנשי הצוות הרפואי על שאירע לבני משפחתה. "היא בהכרה מלאה ובהתאוששות לאחר הניתוח, ולא נשקפת לה סכנת חיים", הוסיף.

זירת הפיגוע בחלמיש, יולי 2017. דובר צה"ל
זירת הפיגוע בחלמיש, יולי 2017/דובר צה"ל

10:00 שר הביטחון והרמטכ"ל מבקרים בזירת הפיגוע

שר הביטחון ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט מבקרים בחלמיש, ומקבלים סקירה על אירועי הלילה, במהלכם נעצר אחיו של המחבל. בסקירה השתתפו גם אלוף פיקוד מרכז רוני נומה ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף ליאור כרמלי. ליברמן דרש מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לגנות את הפיגוע. "אנו תובעים גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת של המשפחה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר בזירת הפיגוע בחלמיש, 22 ביולי 2017. מערכת וואלה! NEWS
הערכת מצב בחלמיש/מערכת וואלה! NEWS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרם המדרגות שהוביל לקומה השנייה בבית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצפת שולחן המשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פשיטה על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש אמש, עומר עבד אל-ג'ליל 22 ביולי 2017. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
פשיטה על בית המחבל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully