וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם המאבטח בירדן: "הבטחתי שנדאג להחזיר אותו לארץ"

24.7.2017 / 13:07

ראש הממשלה שוחח עם איש האבטחה שנדקר במתחם השגרירות בעמאן ועם השגרירה שלאין, שתמכה בהשארת צוות השגרירות במלואו עד לפתרון המשבר. גורם ביטחוני יצא לירדן. ברקע המתיחות: השגרירות בטורקיה נותרה סגורה

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

המשבר בירדן – כל העדכונים

• ספק רהיטים דקר במברג את אחד המאבטחים בשגרירות
• המאבטח, שנפצע קל מאוד, ירה והרג את הדוקר
• בעל הבית, שהיה במקום, נורה גם הוא ומת מפצעיו
• אביו של הדוקר: "הוא לא ידע שהמאבטח ישראלי"
• שגרירת ישראל בירדן דחתה את האפשרות להתפנות מעמאן ללא המאבטח
• ראש הממשלה נתניהו שוחח עם השגרירה ועם המאבטח: "הבטחתי שנדאג להחזיר אותו לארץ"
• גורם ביטחוני בכיר יצא לעמאן למו"מ מול בית המלוכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי הוא הבטיח למאבטח שהיה מעורב בתקרית בשגרירות בירדן שהוא יחזור לישראל. במהלך האירוע, ירה המאבטח למוות בשני ירדנים ונפצע בעצמו באורח קל מדקירות. עמאן מסרבת לאפשר לו לשוב לישראל מבלי לחקור אותו קודם. גורם ביטחוני בכיר יצא היום לעמאן, כדי לקדם את המגעים לפתרון האירוע.

"הבטחתי לאיש האבטחה שנדאג להחזיר אותו לארץ, אנחנו כבר מנוסים בזה", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם ראש ממשלת גיאורגיה, וסיפר כי שוחח פעמיים עמו ועם שגרירת ישראל בירדן, עינת שלאין. שלאין עצמה דחתה אמש את האפשרות להתפנות מעמאן ללא המאבטח.

לוואלה! NEWS נודע כי בדיוני החירום שנערכו אמש במשרד החוץ ובלשכת ראש הממשלה הועלו חלופות שונות לפינוי של עובדי השגרירות, שהתעכב לנוכח דרישת השלטונות הירדניים לחקור את המאבטח שהיה מעורב באירוע. "אמרתי לשניהם שאנחנו מקיימים מגעים שוטפים עם גורמי ביטחון וממשל בעמאן בכל הרמות, כדי להביא לסיום מהיר ככל האפשר של האירוע", הוסיף נתניהו.

עוד באותו נושא

מאבטח ישראלי הותקף בשגרירות בירדן והרג שניים; הירדנים דורשים את חקירתו

לכתבה המלאה
מאבטח ישראלי בשגרירות בירדן הותקף וירה בתוקף למוות. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון ירדניים מחוץ למתחם השגרירות, אתמול/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו  בישיבת הממשלה הבוקר 23 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"מקיימים מגעים שוטפים עם עמאן". נתניהו, השבוע/רויטרס, רויטרס

נתניהו ציין כי שגריר ירדן בישראל הגיע הבוקר לשיחה במשרד החוץ, והתבקש לסייע בעניין. "אנחנו מנהלים את המגעים גם בנתיבים אחרים ומגוונים במטרה אחת: לסיים את האירוע, להביא את האנשים שלנו לארץ. ואנחנו עושים זאת בנחישות ובאחריות. כך אנו נוהגים גם ביחס לדרך הנכונה להבטיח ביטחון ושקט בהר הבית, בעיר העתיקה ובירושלים כולה". הקבינט יתכנס הערב ב-20:30 לדון במשברים בירדן ובהר הבית.

משרד החוץ הורה לא לפתוח היום את נציגויות ישראל בטורקיה, על רקע המתיחות האזורית והתקפות על בתי כנסת בסוף השבוע במדינה. לדברי גורם מדיני, ההחלטה התקבלה מטעמי משנה זהירות עוד לפני האירוע בשגרירות בירדן ועשויה להשתנות בהתאם להערכות המצב.

מאבטח ישראלי נפצע באורח קל בדקירה במתחם השגרירות בירדן, הדוקר נהרג. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון מחוץ למתחם השגרירות בעמאן/רויטרס

העובדים הישראלים בשגרירות הירדן נצורים מאז אתמול במתחם השגרירות, לאחר שהמאבטח נדקר ונפצע קל, ושני אזרחים ירדנים נהרגו בביתו. המאבטח הגיב בירי והמחבל נהרג. באירוע נפצע גם בעל הבית הירדני, שלאחר מכן מת מפצעיו. בישראל ביקשו להחזיר את עובדי השגרירות לארץ, אך ירדן סירבה, ודרשה לחקור את המאבטח. ישראל טוענת שלמאבטח יש חסינות דיפלומטית מתוקף אמנת וינה ומסרבת לאפשר את החקירה, לכן בשלב זה הפינוי הושעה.

אחת האפשרויות שעלו אתמול בדיונים הייתה לפנות את רוב עובדי השגרירות ולהשאיר את המאבטח עם צוות אבטחה, אך לדברי גורם מדיני, השגרירה הציגה עמדה אחרת לפיה עדיף להשאיר את צוות השגרירות במלואו עד לפתרון המשבר באמצעים דיפלומטיים, ועמדתה התקבלה. בשעות האחרונות ישראל מנהלת מגעים אינטנסיביים מול ארמון המלוכה הירדני בניסיון לפתור את המשבר בעמאן ולאפשר את פינוי עובדי השגרירות חזרה לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות ביטחון ירדניים באזור השגרירות בעמאן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרובי משפחתו של הנער הירדני שנהרג במתחם השגרירות הפגינו הלילה מול שגרירות ישראל, בדרישה להעניש את המאבטח במלוא חומרת הדין. באירוע נהרג אזרח ירדני נוסף, בעל הדירה שבה מתגורר המאבטח.

"בני לא ידע מה אזרחותו של הרוצח", אמר לעיתון "א-ראד" אביו של הדוקר מוחמד אל-ג'ואודה, בן 17, שהגיע למקום כמתקין רהיטים. "הוא היה עוד לקוח בחנות שלהם. בני הלך להרכיב את הרהיטים, מבלי שידעתי שהרוצח עובד בשגרירות", טען האב. יחד עם אל-ג'ואודה נכח במקום עובד נוסף של חברת הרהיטים.

המפגינים דרשו להתעדכן בפרטי החקירה באירוע, וכוחות הביטחון המקומיים השתמשו בגז מדמיע כדי לפזר את ההפגנות מול מתחם השגרירות בכיכר אל-חאלותי בעמאן. התקרית אירעה אמש בשעות הערב, אך הצנזורה הצבאית בארץ אסרה לפרסם אודותיה עד הבוקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנער שנהרג בתקרית מוחמד אל-ג'ואודה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אירוע בטחוני בשגרירות ישראל בעמאן בירת ירדן 23 ביולי 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
אזור השגרירות הישראלית בעמאן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר
מאבטח ישראלי נפצע באורח קל בדקירה במתחם השגרירות בירדן, הדוקר נהרג. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון מחוץ למתחם השגרירות בעמאן, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully