וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מעריכה: למאבטח מעלה הזיתים אין קשר למות הנער הפלסטיני

24.7.2017 / 10:19

פרסום ראשון: המאבטח שנראה אוחז בנשק בתמונה ובסרטון שהפיצו הפלסטינים, ונטען נגדו כי הוא אחראי למותו של מוחמד שרף במהומות במזרח ירושלים, אותר והעיד במשטרה - והחוקרים מעריכים כי לא היה מעורב בתקרית

עריכה:יוסי אלטר

המשטרה איתרה אתמול (ראשון) את מאבטח ההתנחלות מעלה הזיתים שלפי טענות הפלסטינים ירה למוות ביום שישי בנער הפלסטיני מוחמד שרף בראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים. המאבטח העיד במשטרה, והחוקרים מעריכים כי אין לו קשר למות הנער, אף שתועד בסרטון שבו הוא נראה לכאורה יורה באחד הרחובות בשכונה. הפלסטינים טענו כי שרף, שנהרג בהפרות הסדר, נפגע מאש המאבטח.

בתמונה שפורסמה בסוף השבוע המאבטח נראה אוחז ברובה כשהוא עומד על גג בניין, ובסרטון נוסף, באיכות ירודה, הוא נראה מתהלך ברחוב כשהרובה בידיו. עם זאת, בסרטון אין סאונד, ולא ניתן ללמוד ממנו אם אכן בוצע ירי. המשטרה התקשתה לחקור את מותו של שרף, שנקבר זמן קצר לאחר מותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד המאבטח מחזיק בנשק על גג מבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעימותים בסוף השבוע נהרגו שלושה צעירים פלסטינים בראס אל-עמוד, בא-טור ובאבו דיס שבמזרח ירושלים. שניים מהצעירים נפצעו תחילה ופונו לבית החולים אל-מקאסד שם נקבע מותם. הפרות סדר נוספות אירעו ברחוב סאלח א-דין, בצומת רוקפלר ובעוטף ירושלים. במהלך הפרות הסדר יודו אבנים, הושלכו בקבוקי תבערה ונורו זיקוקין דינור לעבר שוטרים.

ההרוג הראשון, מוחמד מחמוד שרף, הוא בן 17 ותושב סילוואן. אבו גאנם הוא תושב א-טור והשלישי הוא מוחמד לאפי, בן 18 מאבו דיס. במהומות בירושלים נפצעו ארבעה שוטרים מיידוי אבנים ומזיקוקים שנורו לעברם. כלל ההפגנות בבירה פוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ולאחר סיום התפילות בהר הבית, נפתחו צירי התנועה באזור העיר העתיקה.

עימותים מחוץ לשער האריות בירושלים, 21 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
העימותים בירושלים, בסוף השבוע/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

ערן צדקיהו מהפורום לחשיבה אזורית מסר: "הימצאותן של התנחלויות אידיאולוגיות מבודדות בלב המרחב הערבי בירושלים המזרחית היא מבין הגורמים הראשיים לחוסר השקט ולאי היציבות הבטחונית בשכונות הללו. בזמנים סוערים כמו במבצע צוק איתן או בשישי האחרון ההתנחלויות הללו הופכות למטרה אליה מכוונים צעירי השכונות את זעמם.

"את השכונות הללו מאבטחת חברה אזרחית כקבלן של משרד השיכון והמאבטחים אינם מאומנים בשיטור או בפיזור הפגנות אלא בלחימה בטרור ובניטרול מהיר וארגסיבי של איומים - שיטת עבודה שאינה מתאימה לסיטואציות הרגישות והמורכבות שאנו חווים במזרח העיר של הפגנות המוניות בהן לכל הרוג יכולות להיות השלכות אסטרטגיות על המשך מעגל האלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully