וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון מקיין אובחן כחולה בסרטן במוחו: "גיבור שיתמודד בנחישות"

20.7.2017 / 8:50

מלשכת הסנאטור מאריזונה, שהתמודד לנשיאות ב-2008, נמסר כי הוא סובל מגידול ממאיר. המערכת הפוליטית בארה"ב התאחדה בתפילות להחלמתו. טראמפ: "הוא תמיד היה לוחם". אובמה: "הסרטן לא יודע עם מי יש לו עסק"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

(בווידאו: מקיין בשימוע בסנאט בעניין התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות)

הסנאטור ג'ון מקיין מאריזונה, גיבור מלחמה אמריקני ומי שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית בשנת 2008, אובחן כסובל מגידול סרטני במוח, כך הודיעה הלילה (חמישי) לשכתו. הסנאטור בן ה-80, העומד בראש ועדת השירותים המזוינים בסנאט, נחשב לאחד הסנאטורים הפופולריים ביותר בארצות הברית.

עם היוודע דבר מחלתו של מקיין, המערכת הפוליטית בארצות הברית כולה התאחדה בתפילה להחלמתו. "הוא תמיד היה לוחם", כתב הנשיא דונלד טראמפ בהודעה שפרסם. "המחשבות והתפילות של מלניה ושלי איתו ועם משפחתו. החלם במהרה". לאיחולי ההחלמה הצטרף גם מי שהיה יריבו של מקיין במרוץ לנשיאות ב-2008, הנשיא לשעבר ברק אובמה. "מקיין הוא גיבור אמריקני ואחד האנשים האמיצים שהכרתי", כתב אובמה בחשבון הטוויטר שלו. "הסרטן לא יודע עם מי יש לו עסק".

עוד בוואלה! NEWS:
שבוע וחצי לפני ההכרעה במשפטו: אלאור אזריה משתחרר היום מצה"ל
בדלתיים סגורות, נתניהו הכריז על ישראל כשליחת אירופה למזרח התיכון
קורבן המורה שתקף מינית אותו ואת אחיו נחשף: "הפך אותי מחי למת"

ג'ון מקיין. מאי 2016. AP
אובחן כסובל מגידול במוחו. הסנאטור ג'ון מקיין/AP

מסרים דומים שיגרו גם הנשיאים לשעבר ביל קלינטון וג'ורג' בוש האב. "כפי שהוא הראה לאורך כל חייו, אל תהמרו נגד ג'ון מקיין", ציין קלינטון. בוש הזכיר בהודעתו את נפילתו של מקיין בשבי בוויאטנם למשך חמש שנים וחצי, אחרי שמטוסו הופל בשמי המדינה. "כפי שאז לא נשברה רוחו, כך ברברה ואני בטוחים שגם עם האתגר הנוכחי הוא יתמודד באותו ביטחון ונחישות".

בזמן שמקיין ייאלץ להיעדר בשל הטיפולים הרפואיים האינטנסיביים, ינסו הרפובליקנים בסנאט לתמרן עם רוב שברירי של 51 חברים בלבד. הדבר צפוי להשפיע, בין היתר, על הניסיונות להעביר בסנאט את ביטול רפורמת הבריאות "אובמה-קר", מהלך שנתקל בהתנגדות עזה עוד קודם לכן, וכעת ייאלץ להידחות בשל הסיכוי הקלוש לגייס לכך רוב.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם ומציג את הצו הנשיאותי המבטל את הסכמי ממשל אובמה עם קובה. 16 ביוני 2017. רויטרס
"תפילותיי ומחשבותיי עמו". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully