וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע וחצי לפני ההכרעה במשפטו: אזריה שוחרר מצה"ל למעצר בית

אזריה, ששהה במעצר פתוח בבסיס נחשונים, עבר למעצר בית בבית הוריו ברמלה עד לסוף החודש, אז יכריעו שופטי בית הדין לערעורים בעניינו. אתמול נערכה לו מסיבת פרידה בבסיס. אמו של אזריה: "אני בעננים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

יומיים לאחר חבריו למחלקה, אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון בשנה שעברה, השתחרר הבוקר (חמישי) משירותו הצבאי. כפי שקבע בתחילת השבוע בית הדין הצבאי בקריה, אזריה עבר למעצר בית מלא בבית הוריו ברמלה עד לסוף החודש, אז צפויה הכרעתם של שופטי בית הדין לערעורים בעניינו. אזריה יורשה לצאת מביתו רק בסופי השבוע לתפילות בבית הכנסת, בליווי אחד מהוריו.

אמו של אזריה, אושרה, אמרה מחוץ לביתם כי היא "בעננים", ודודו אמר כי המשפחה "שמחה שאלאור בבית".

לדברי אחד מהפעילים למען זיכויו של אזריה, אתמול בבוקר נערכה לאזריה מסיבת פרידה מבסיס נחשונים, שבו הוא שהה עד היום במעצר פתוח, במהלך משפטו. בנוסף, לדברי אותו פעיל, חבריו מהשירות הצבאי ותומכים נוספים בחייל המורשע, יחד עם חברים ובני משפחה, אמורים לקבל אותו בביתו לאחר שחרורו.

עוד בוואלה! NEWS:
"קרס תחת הלחץ": החייל אלאור אזריה איבד הכרה ופונה לבדיקות רפואיות
אחרי שהצדדים לא הגיעו להסכמות: תיק אזריה יוכרע בבית הדין הצבאי
"המאבק לא תם": קמפיין מימון המונים חדש לאלאור אזריה

צילום מחוץ לביתו של אלאור אזריה ברמלה 20.7.17. ראובן קסטרו
ההכנות מחוץ לביתו של אזריה ברמלה, הבוקר/ראובן קסטרו
צילום מחוץ לביתו של אלאור אזריה ברמלה 20.7.17. ראובן קסטרו
ביתו של אזריה, הבוקר/ראובן קסטרו
דיון בתנאי שחרורו מהכלא של אלאור אזריה 17 ביולי 2017. מגז גוזני, מערכת וואלה! NEWS
יורשה לצאת לבית הכנסת. אזריה והוריו בבית הדין, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מגז גוזני

חבריו לשירות הצבאי של אזריה השתחררו שלשום. עם שחרורם, בבית החייל בירושלים, הם לבשו חולצות שעליהן נכתב: "גדוד שמשון מצהיר – אלאור אזריה זכאי". לצד תמונתו, עוד נכתב על החולצה: "אני רוצה הבייתה". אביו של אזריה, צ'רלי, הגיע גם הוא לבית החייל על מנת לברך את חבריו של בנו לרגל שחרורם, ולהודות להם על התמיכה במשפחה לאורך ההליך המשפטי שטרם הושלם.

"הם כמו הבנים שלי", אמר האב. הוא סיפר כי הם "באו אלינו הביתה לבקר ולתמוך, ואני הגעתי לכאן כדי להודות להם על כך". אזריה הוסיף: "בעזרת השם אני מקווה להחזיר אותו הביתה, שימשיך בחייו. כל עם ישראל יודע שהוא חף מפשע". הוא סיפר כי "כולם מתכננים את החופשה בחו"ל, ואלאור לא יודע מה יהיה ב-30 בחודש", בהתייחסות למועד ההכרעה בעניינו.

אריאל, אחד מחבריו של אזריה, אמר לאחר שחרורו: "אני מאוד מקווה שהוא יצא זכאי. הוא אמור לצאת זכאי בעיניי". לדבריו, "הוא חסר מאוד. שנה וחצי זה הרבה זמן". הוא הוסיף כי במהלך השירות, "לא היה פשוט לדבר. בסופו של יום, אנחנו במסגרת צבאית. עכשיו לפחות אפשר לדבר". מאור, חבר נוסף, אמר כי "מה שאלאור עשה זה עם עצמו. אני לא יודע אם הוא צודק או לא, לא אני אשפוט. אני רק מתגעגע, הוא חבר יקר".

חבריו של אלאור אזריה הגיעו היום לבית החייל בירושלים כדי להשתחרר 18 ביולי 2017. שבתי בנדט, מערכת וואלה!
"הוא חסר מאוד. שנה וחצי זה הרבה זמן". חבריו של אזריה עם שחרורם, השבוע/מערכת וואלה!, שבתי בנדט

חבריו של אזריה סיפרו כי גם לאחר שחרורם הם מתכוונים להמשיך ולתמוך בו. אחד מהפעילים למען אזריה, צחי אליהו, טען כי "שנה וחצי טחנו להם את המוח לא לדבר, דובר צה"ל שלחו אנשים מטעמם שניסו לשכנע אותם לא לדבר, שזה יכול לסבך אותם". לדבריו, "חלק הגיעו עם אמירות חריפות יותר וקיבלו פיק ברכיים, כי הפחידו אותם ברגע האחרון".

ההחלטה להעביר את אזריה למעצר בית התקבלה במסגרת תנאי עיכוב העונש שנגזר עליו – שנה וחצי מאסר. סנגורו של אזריה, עורך הדין יורם שפטל, הגיב להחלטה ואמר כי היא "הייתה צפויה בהחלט". לדבריו, "כך היה בעת מעצרו הפתוח, והסיכוי שבית הדין ישנה זאת היה קלוש". הוא הוסיף וטען: "אבל ניסיתי, ומצבו טוב יותר. הוא חופשי אבל מוגבל, כי הוא יהיה חופשי רק בביתו".

(עדכון ראשון: 06:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully