וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרס תחת הלחץ": החייל אלאור אזריה איבד הכרה ופונה לבדיקות רפואיות

25.6.2017 / 17:21

משפחתו של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל ושוהה במעצר פתוח במחנה נחשונים מסרה כי אזריה התעלף לאחר "שקרס נפשית". הוא נשלח לקבלת עירוי נוזלים ובדיקת אק"ג. דודו: "אלאור איבד את ההכרה עקב בגלל ההמתנה לגזר הדין"

עריכה: שניר דבוש

אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, איבד היום (ראשון) את ההכרה במחנה נחשונים שבו הוא עצור. לפי משפחתו, החייל "קרס נפשית" ולכן התעלף. דודו, ויקטור אזריה, סיפר כי היום בשעה 15:00 הגיעה משפחתו לבקר אותו בבסיס ולפתע הוא "התעלף וכוסה בזיעה קרה".

חובש נקרא לסייע לו ולקח אותו למרפאת הבסיס. אזריה קיבל עירוי נוזלים ונשלח לבדיקת אק"ג ולבדיקות דם בבסיס סמוך. בנוסף, יופנה לנוירולוג. "עקב לחץ של 15 חודשים במעצר פתוח ובהמתנה לגזר הדין שנמשך ועקב כל הלחצים ומחשבות שעליו אלאור שלנו איבד את ההכרה", כתב ויקטור אזריה בפייסבוק.

לדבריו, כבר ביום שישי האחרון חשה המשפחה שמצבו הורע. "הוא הופנה למרפאה לקבל נוזלים ועכשיו מפנים אותו לביצוע אק"ג. אני מאחל לכל מי שעשה רק לאלאור שאלוהים ישלם להם ביוקר", המשיך אזריה. " בואו כולנו נאחל לאלאור המון בריאות ושהכל יגמר על הצד הטוב ביותר. אלאור אנחנו תמיד איתך".

עוד בוואלה! NEWS:
תאריך השחרור של אזריה מצה"ל מתקרב; הערכה: יועבר למעצר בית
אחרי שהצדדים לא הגיעו להסכמות: תיק אזריה יוכרע בבית הדין הצבאי
מו"מ ברגע האחרון - כשלא נותרו קלפים בשרוול: משפט אזריה לקראת הכרעה

דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
"קרס נפשית". אזריה/ניב אהרונסון

בימים אלה דן בית המשפט הצבאי בערעורים ההדדיים במשפטו של אזריה, אולם ההכרעה בעניין מתעכבת נוכח כישלון המגעים להגיע להסכמות בין התביעה להגנה, כפי שהמליץ הרכב השופטים. בית הדין לערעורים ייאלץ לפסוק בעניין, ועם המשך ההליך, עולה השאלה לגבי תנאי מעצרו של אזריה אם המשפט לא יושלם עד לתאריך שחרורו הרשמי מצה"ל ב-20 ביולי.

סמל אזריה ישוחרר רשמית מהצבא בתאריך זה, למרות שהוא נמצא תחת הליך משפטי צבאי. על פי הנהלים, אזרח לא יכול לשהות בבסיס צבאי, ולכן לא יהיה ניתן להמשיך ולהחזיק באזריה בתנאי מעצר פתוח בבסיס נחשונים, בו הוא נמצא משך רובו הגדול של ההליך נגדו.

דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
ההכרעה בערעור מתעכבת. עו"ד שפטל ואביו של אזריה מחוץ לבית הדין/ניב אהרונסון

ברגע שנפתח הליך משפטי נגד חייל, הוא נותר כפוף לחוק השיפוט הצבאי עד לסיום ריצוי עונשו, ללא קשר למועד שחרורו מהצבא. שופטי בית הדין הצבאי לערעורים ייאלצו, לפיכך, להכריע בנוגע לתנאי מעצרו של אזריה עד להכרעה סופית בערעורים, בדומה לתיקים מורכבים אחרים שההליך לגביהם נמשך זמן רב.

השופטים - אם לא יכריעו בערעורים עד למועד שחרורו - יוכלו לקבוע כי אזריה יועבר למעצר בית, או שישוחרר באופן מלא עד למתן ההכרעה – ואז יישאר בחוץ אם יזוכה, או יישא את עונשו בכלא צבאי אם ערעור ההגנה יידחה. על פי ההערכות, התרחיש הסביר ביותר הוא העברתו של אזריה למעצר בית.

שחרור מוחלט אינו סביר, למרות עברו הנקי של החייל, בשל חומרת ההרשעה נגדו. אפשרות נוספת, של העברה לכלא צבאי, קלושה מאוד, במיוחד נוכח העובדה שבית הדין קיבל את בקשת עיכוב הביצוע שהגיש סנגורו של אזריה, עורך הדין יורם שפטל, עד להכרעה בערעורים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully