וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשה 512: בית המשפט גזר תשע שנות מאסר על העבריין ריקו שירזי

18.7.2017 / 12:11

חודש לאחר הרשעתו בסיוע להריגת גיא יחזקאל ברומניה בשנת 2003 ובמעורבות בניסיון החיסול של אסי אבוטבול בפראג בשנה שלאחר מכן, נגזר עליו עונש מאסר נוסף. הפרקליטות ביקשה עונש מאסר של 12 שנים וחצי

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) תשע שנות מאסר בפועל על העבריין ריקו שירזי, שהורשע בתחילת החודש שעבר, על פי הודאתו, בעבירות של סיוע להריגתו של העבריין גיא יחזקאל בגרמניה ב-2003 וקשירת קשר לפשע - ניסיון חיסולו של אסי אבוטבול בפראג ב-2004. שירזי הורשע במסגרת פרשה 512, זאת לאחר הליך של גישור. הפרקליטות ביקשה עונש מאסר של 12 שנים וחצי בפועל, אולם בחופף לעונש המאסר שהוא כבר מרצה בכלא.

כתב האישום נגד שירזי הוגש לפני כשנתיים. על פי כתב האישום, בין השנים 2004-2002 התחולל מאבק על אזורי שליטה באזור השרון בין משפחת אבוטבול לבין שירזי ועבריינים המקורבים אליו. איש אמונו של אבוטבול, אלכסנדר (סאשה) זלוצ'בסקי גילה לשירזי כי אבוטבול ביקש לרצוח אותו, ואף שילם על כך 50 אלף דולר. בעקבות כך, החליט שירזי לרצוח את אבוטבול ומקורב שלו, גיא יחזקאל שלקח חלק בהזמנת הרצח.

עוד בוואלה! NEWS:
בריחה מהכלא, קוקאין בלב ים - ואבי רוחן: מסעו של עד המדינה בתיק 512
המשטרה לבית המשפט: התפתחות דרמטית בחקירת רצח עו"ד יורם חכם
אבוטבול אמר שעקר לו את העיניים": העדויות מחקירת רצח העבריין הנעדר

ריקו שירזי בגזר הדין שלו , בית משפט מחוזי תל אביב 18 ביולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
הורשע על פי הודאתו. שירזי בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, אבי כהן

שירזי, על פי כתב האישום, שידל את סאשה בהציעו לו "הצעה הפוכה", לפיה ירצח את יחזקאל, בתמורה לסכום של 50 אלף יורו. סאשה הסכים להצעה וב-7 באוקטובר 2003, לאחר מפגש עם אבוטבול ויחזקאל בגרמניה, רצח סאשה את יחזקאל, בעזרת אקדח שהסתיר כל העת.

על פי אישום נוסף, משנוכחו שירזי ושותפו הנאשמים כי תכניתם לרצח צלחה, החלו לקדם תכנית נוספת לרצח אסי אבוטבול בפראג. הם עודדו ושכנעו את סאשה להוציא אל הפועל את תכנית הרצח בהבטחה לסכום של חצי מיליון דולר אם התכנית תצליח.

בשלב ראשון, מסרו לו שקית ובה כ-50 אלף יורו במזומן, כדי שישמשו לרכישת אמצעים ולצורך התארגנות, ולשם הכנות למימוש תכנית הרצח. ב-1 באוגוסט 2004 המתין מחסל לאבוטבול מחוץ לקזינו השייך למשפחתו בפראג, וזרק רימון יד לעבר רכבו הממוגן. הרימון התפוצץ וגרם לפציעת עוברי אורח ולנזק לרכבו של אבוטבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully