וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין תקף את מקבילו הירדני ששיבח המחבלים: "עדיף שתשתוק"

17.7.2017 / 23:10

יו"ר הפרלמנט הירדני עאטף א-טרוואנה הביע תמיכה במחבלים מאום אל-פחם שהרגו בהר הבית ביום שישי שני שוטרים. "לא יעלה על הדעת שאישיות כל כך בכירה, במדינה שיש לנו עמה הסכם שלום, תעודד רצח של אזרחי ישראל", אמר יו"ר הכנסת

צילום: ארנון סגל וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תקף היום (שני) את יו"ר הפרלמנט הירדני עאטף א-טרוואנה ששיבח את מבצעי הפיגוע בהר הבית ביום שישי האחרון, שהרגו שני שוטרים. "אתמול התרחש אירוע פרלמנטרי חמור, אפילו חמור מאוד. בעוד שכולנו עדיין כואבים את הפיגוע עמד יו"ר הפרלמנט הירדני מעל דוכן הפרלמנט ואמר: 'השהידים משקים את האדמה הטהורה'", אמר אדלשטיין, והוסיף כי "לא יעלה על הדעת שאישיות כל כך בכירה, במדינה שיש לנו עמה הסכם שלום, תעודד רצח של אזרחי ישראל".

בישיבת הפרלמנט הביע א-טרוואנה תמיכה במחבלים מאום אל-פחם שביצעו את הפיגוע בהר הבית. "שאללה ירחם על השהידים שלנו. לבני משפחותיהם מגיעה תהילה וכבוד", אמר יו"ר הפרלמנט הירדני. הוא גם קרא להמשיך להפעיל לחץ על הקהילה הבינלאומית כדי לשפר את זכויות הפלסטינים בהר הבית.

לקריאה נוספת:
הר הבית ייפתח היום למתפללים; נתניהו ומלך ירדן שוחחו על המצב
הר הבית נפתח תחת אבטחה כבדה – אנשי הווקף מסרבים להיכנס
בצל מחאת המוסלמים: יהודים הורשו להיכנס להר הבית לראשונה מאז הפיגוע

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. מור שאולי
"לא יעלה על הדעת שיעודדו רצח". אדלשטיין בכנסת/מור שאולי

אדלשטיין פנה ליו"ר הפרלמנט הירדני ואמר: "מר א-טראוונה, הדבר הבסיסי שנדרש ממך, כאיש ציבור וכבן אדם היה לגנות בחריפות את הפשע הנתעב הזה. אתה היית אמור להיות מהראשונים שיגידו: אסור בתכלית האיסור לפעול באלימות בשום מקום – ובטח לא לחלל מקומות קדושים! ואם לא גינית – היה עדיף שפשוט שתשתוק!".

אדלשטיין ציין כי הוא פוגש ראשי פרלמנטים בכל העולם, ולדבריו, תמיד אומר שהמטרה שלו היא ליצור מסגרות לשיתוף פעולה אזורי יחד עם המקבילים אליו במדינות ערב. "אמירות מהסוג שנשמעו אתמול מפיך מרחיקות את המטרה הזו מאוד, ואין אלא להצטער על כך", אמר אדלשטיין למקבילו הירדני.

ירדן גינתה את החלטת ישראל לסגור את הר הבית למתפללים לאחר הפיגוע. במוצאי שבת שוחח נתניהו עם עבדאללה מלך ירדן. לפי סוכנות הידיעות של ירדן, המלך עבדאללה גינה את הפיגוע והדגיש כי אסור לאפשר לגורמים שונים לנצל את המצב לערעור היציבות ולפגיעה בביטחון. עוד דווח כי המלך אמר לראש הממשלה כי הוא מתנגד לאלימות. הוא ביקש מנתניהו לפתוח את הר הבית למתפללים והדגיש את חשיבות מניעת ההסלמה.

עוד באותו נושא

איש לא הסכים להתקפל - והמתיחות בהר הבית רק גאתה עם פתיחתו

לכתבה המלאה
פלסטינים נושאים ארון קבורה בכניסה למתחם הר הבית  16 ביולי 2017. רויטרס
הר הבית, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully