וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל מחאת המוסלמים: יהודים הורשו להיכנס להר הבית לראשונה מאז הפיגוע

17.7.2017 / 8:25

לאחר שאתמול הותרה כניסת מתפללים מוסלמים נפתח האתר הקדוש והנפיץ לכניסת יהודים, וקבוצה ראשונה עלתה למקום. מרבית המתפללים המוסלמים סירבו להיכנס להר בשל הצבת שערים מגנטיים בשתי הכניסות שנפתחו

צילום: ארנון סגל וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

הר הבית נפתח הבוקר (שני) לביקור יהודים, לראשונה מאז סגירת המתחם ביום שישי לאחר הפיגוע שגבה את חייהם של שני שוטרים, כמיל שאנן והאיל סתאוי. קבוצה של כ-20 יהודים עלתה להר זמן קצר לאחר השעה 7:30. רק שתיים מתוך תשע הכניסות להר נותרו פתוחות לאחר שאתמול לקראת הצהריים הוצבו שערים מגנטיים מול שער השבטים ושער ההר, הצמוד לשער האריות. בנוסף הוסרו היום המגבלות על כניסה לעיר העתיקה. זאת, לאחר שבימים האחרונים הורשו רק תושבים מקומיים להיכנס למקום.

אתמול נפתח ההר למתפללים מוסלמים אך בשל הצבת השערים המגנטיים רבים סירבו לעלות להר. בין השאר סירבו השייח עומר אל-קיסוואני, מנהל מסגד אל-אקצא, והשייח וואסף אל-בכרי, ממלא מקום ראש בתי הדין השרעיים, לעלות להר בנימוק של "הפרת הסטטוס קוו" ו"פגיעה במסגד"; זאת על אף שהמשטרה ביקשה לאפשר לשניים להיכנס להר ללא מעבר ובדיקה מגנומטרית. אולם, דווקא השייח עזאם אל-חטיב, הממונה על קיסוואני במשרדי הווקף, נכנס למתחם ההר דרך שער המועצה כשהוא מלווה בעשרות מתפללים.

המשטרה נערכה אתמול בכוחות מתוגברים בקרבת ההר, כשרחבת שער האריות הפכה למעין חדר פיקוד. מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי הגיע למקום יחד עם סגניו ובלוויית עשרות לוחמי יס"מ. הלוחמים סיימו לקראת הצהריים חיפוש בתחומי האתר הקדוש, בהמשך לעבודות ניקיון של עובדי העירייה. לדברי ניצב הלוי לא אותרו כל נשק חם במקום, אך נמצאו כמה סכינים, אלות ורוגטקות.

לקריאה נוספת:
ההצגה הטובה בעיר: המחאה מול הר הבית סיפקה בעיקר מחזה תיאטרלי
הר הבית נפתח תחת אבטחה כבדה – אנשי הווקף מסרבים להיכנס
הבית הלבן תומך בהחלטה לסגירת הר הבית: "אפס סובלנות לטרור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתיים מתוך תשע הכניסות נותרו סגורות. יהודים עולים להר הבית, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-200 מתפללים מוסלמים ערכו אתמול את תפילת הצהריים מחוץ להר, אל מול כוחות המשטרה במקום. בסיום התפילה הם נותרו באזור והתקהלו בסמוך לשערים, אך עמדו בסירובם להיכנס למתחם. ההתקהלות נמשכה גם בשעות הערב, כשבמקום התפתחו כמה עימותים. בשעות הערב עצרה המשטרה שלושה בני אדם בחשד ליידוי אבנים אל עבר השוטרים במקום. לאחר מכן פיזרו השוטרים את המתקהלים, ואלה ירדו לכיוון דרך העופל, חסמו את הציר וערכו תפילה במקום.

פתיחת ההר אתמול למתפללים המוסלמים נערכה לאחר שבשבת הזהירו בווקף כי "השליטה על מסגד אל-אקצא אבדה באופן מלא". בהודעה שפרסם הווקף אז נטען כי "כוחות הכיבוש פגעו בכל המשרדים והמרכזים של הווקף, כולל בית הדין השרעי, ששומר בתוכו את הרישומים ההיסטוריים של ירושלים".

עוד באותו נושא

איש לא הסכים להתקפל - והמתיחות בהר הבית רק גאתה עם פתיחתו

לכתבה המלאה
כניסת מתפללים להר הבית תחת אבטחה לאחר הפיגוע 16 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
כוחות משטרה ומתפללים מוסלמים בקרבת השערים המגנטיים בכניסה להר הבית, אתמול/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
ראשי הווקף קראו למתפללים שהגיעו למתחם שלא להיכנס לאחר שמגנומטרים הוצבו בכניסות. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מתפללים מוסלמים מחוץ למתחם הר הבית, אתמול/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
מתפללים מוסלמים ממתינים להכנס להר הבית לתפילה 16 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מחסום משטרתי בקרבת הר הבית, אתמול/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully