וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנה לאחר שחרורו מהצבא - חולה סרטן הוכר כנכה צה"ל

15.7.2017 / 10:47

תושב מרכז הארץ שירת כמסגר בתנאים קשים תחת השמש הקופחת במשך שנים. לאחר שגילה כי חלה בסרטן העור, החליט לתבוע את משרד הביטחון שאישר את הקשר בין מחלתו לתנאי השירות. "עדיף מאוחר מאשר אף פעם", אמר

תדרוך בנושא תרגיל חטיבת הקומנדו בקפריסין בראשות מפקד חטיבת הקומנדו, אל?ם דוד זיני 15 ביוני 2017. דובר צה"ל
שירות בתנאי שטח מורכבים וקשים עם חשיפה מרובה לשמש/דובר צה"ל

18 שנה לאחר שחרורו משירות קבע של ל', חולה סרטן ממרכז הארץ, קבע בחודש שעבר משרד הביטחון כי יוכר כנכה צה"ל. בקרוב צפויה להתכנס ועדה רפואית שתקבע את גובה אחוזי הנכות שלהם זכאי ל'.

ל', כיום בן 70, שירת בשירות סדיר בשנים 1970-1968. שבע שנים לאחר שחרורו מצה"ל הוא גויס לשירות קבע כמסגר, עד שהשתחרר מהצבא בשנת 1999. רוב שירותו של ל' היה בתנאי שטח מורכבים וקשים עם חשיפה מרובה לשמש. לאחר שחרורו משירות הקבע החל לסבול מנגעים בעור שאובחנו כגידולים סרטניים. תחילה לא קישר את הנגעים הסרטניים מהם סבל לאופי שירותו הצבאי, אך בשנת 2014 החליט לתבוע את משרד הביטחון, שקבע שקיים קשר נסיבתי בין עבודתו בשמש למחלתו.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ ממשיך להגן על בנו: "רבים היו מקיימים את הפגישה, זה סטנדרטי"
"טרגדיה אדירה": רס"מ יעקב ורב"ט הבטמו נהרגו בתאונת המשאית הצבאית
מג'ודו לגדוד הנדסה קרבית: ה"א?יפּון" של הקצינה שיר הלל

"כשקיבלתי את ההודעה ממשרד הביטחון כי הרופא הבוחן מצא קשר בין אופי השירות למחלה, התחושה הייתה טובה ומלאה בהקלה", אמר ל' בהתרגשות לוואלה! NEWS. "לאחר כל כך הרבה זמן וסחבת התקבלו הערכות מעודדות. לנוכח התביעה המשפטית, נראה שבמשרד הביטחון לקחו ברצינות את הטיפול, ורופא מטעמם שבדק אותי חקר את עברי ואת הרקע הצבאי שלי". בעניין החלטה לגשת להליך משפטי אמר, "עדיף מאוחר מאשר אף פעם, נותר לי רק לצפות שמשרד הביטחון לא יקשה ויעשה בעיות עם קבלת אחוזי הנכות המגיעים לי".

עורכי דינו, גיל גאנוניאן ועדי בן ישי ממשרד "מרקמן את טומשין", בירכו על החלטת משרד הביטחון ואמרו כי "לאחר פנייתו למשרדנו הוגשה בשמו תביעה שנומקה בסוגיית זמן חביון המחלה ויצירת קשר סיבתי על אף חלוף השנים הרבות, בין תנאי שירותו תחת כיפת השמיים ובין מחלת הסרטן והנגעים מהם סובל. הצלחנו להביא לקשר סיבתי בין שירותו ובין התפרצות מחלות העור הסרטניות בגופו לאחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully