וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ממשיך להגן על בנו: "רבים היו מקיימים את הפגישה, זה סטנדרטי"

מסיבת העיתונאים שערך נשיא ארה"ב עם מקבילו הצרפתי עסקה בעיקר בפגישה בין בנו לעורכת הדין הרוסייה שהבטיחה לו מידע מפליל על קלינטון. "לא קרה כלום בעקבות הפגישה", אמר. תקרית מביכה נרשמה בביקורו בפריז כשהחמיא לגברת הראשונה של צרפת: "את נראית ממש טוב"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ערך אתמול (חמישי) מסיבת עיתונאים בפריז לצד נשיא צרפת עמנואל מקרון, אך במקום לעסוק בהסכם האקלים, בסוריה או בסוגיות גלובליות אחרות שעל הפרק, היא התמקדה בפרשת פגישתו של בנו, דונלד טראמפ ג'וניור, עם עורכת הדין הרוסייה. "אני חושב שהתקשורת עשתה עניין גדול ממשהו שהרבה אנשים היו עושים", אמר טראמפ. "אני חושבת שזו פגישה שרוב האנשים בפוליטיקה היו מקיימים".

טראמפ ציין כי "הפגישה הייתה קצרה מאוד. היא נגמרה מהר מהר מאוד. לא קרה כלום בעקבות הפגישה. שום דבר". הוא הגן על בנו ואמר כי הוא "גבר צעיר ונהדר. הוא נפגש עם עורכת דין רוסייה, לא עורכת דין של הממשלה". לדבריו, "זה עניין סטנדרטי בפוליטיקה, זה סטנדרטי שכאשר יש להם את המידה ואתה לוקח את המידע. אני חושבת שמבחינה מעשית אנשים רבים היו מקיימים את הפגישה. זה נקרא חקר היריב האופוזיציוני שלך".

בצל חקירת הקשרים בין רוסיה לאנשי קמפיין טראמפ פורסם השבוע כי טראמפ ג'וניור נפגש לפני כשנה עם עורכת דין רוסייה לאחר שהובטח לו כי יש לה מידע מפליל הנוגע ליריבתו של אביו, הילרי קלינטון. בתכתובות מיילים שפרסם הבן אתמול נחשף כי הוא אמר: "לכלוך על קלינטון? אני אוהב את זה". היום דווח כי ועדת הסנאט לענייני משפט מתכוונת לזמן את טראמפ ג'וניור להעיד בנושא.

לקריאה נוספת:
אחרי חשיפת המיילים: תיעוד מפגישת טראמפ עם "המשפחה החזקה ברוסיה"
"גורמים רוסיים קיימו שיחות עם מקורבי טראמפ כבר ב-2015"
גורם אמריקני בכיר: פגישת טראמפ ג'וניור עם עורכת הדין הרוסייה תיחקר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, יולי 2017. רויטרס
"קשר בלתי שביר בין המדינות". טראמפ ומקרון/רויטרס

תקרית מביכה נרשמה כשטראמפ ומקרון שוחחו יחד עם נשותיהם אחרי סיורם במוזיאון הצבא שבארמון האינווליד. טראמפ החמיא לרעייתו של מקרון, בריז'יט, בת ה-64, ואמר לה בפליאה: "את נראית ממש טוב". לאחר מכן הוא חזר על אבחנתו בפני נשיא צרפת ופנה שוב לגברת הראשונה של צרפת, שגדולה מבעלה ב-25 שנה, ואמר לה: "יפה".

ביחס להסכם האקלים הותיר טראמפ את האפשרות שהוא ישקול מחדש את הצטרפות ארצות הברית מחדש – פתוחה. "אם זה יקרה, זה יהיה נפלא, אם לא, זה גם יהיה בסדר". לדבריו, "משהו יכול לקרות עם הסכם פריז. נראה מה יקרה". מקרון הכיר בפערים בינו לבין טראמפ בנושא זה ואמר כי המדינות כן חולקות "מטרות אחרות גדולות" ושחוסר ההסכמה בעניין זה לא ישפיע על דברים אחרים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עמנואל ובריז'יט מקרון בפגישתם בצרפת עם דונלד ומלניה טראמפ 13 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"יפה". טראמפ ובריז'יט מקרון/רויטרס, רויטרס

טראמפ הגיע לפריז לקראת חגיגות יום הבסטיליה שנפתחו אתמול. עם פתיחת מסיבת העיתונאים אמר טראמפ כי הקשר בין ארצות הברית לצרפת "בלתי שביר", למרות שלשתי המדינות יש לעיתים "אי הסכמות". עם זאת, לדבריו, אלה לא מפריעות לחברות ביניהן שקיימת מאז המהפכה האמריקנית. "הרבה אנשים שוכחים שצרפת סייעה לנו להבטיח את עצמאותנו", אמר.

השניים שוחחו גם על המלחמה בסוריה ומקרון אמר לצד טראמפ כי הם הסכימו לפעול להשגת מפת דרכים לפתרון המצב באזור. לפי מקרון, השניים הסכימו על מרבית התנאים שיניבו ביטחון ויציבות במזרח התיכון. "דנו כיצד יש להיאבק באיום הגלובלי הנשקף מאויבים שמנסים לערער את היציבות שלנו".

(עדכון ראשון: 21:30)

עמנואל ובריז'יט מקרון בפגישתם בצרפת עם דונלד ומלניה טראמפ 13 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
שני הזוגות מבקרים במוזיאון הצבא/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully