וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני בכיר: פגישת טראמפ ג'וניור עם עורכת הדין הרוסייה תיחקר

לדברי גורם המעורה בפרטים, החוקר המיוחד לפרשת מעורבות רוסיה בבחירות יחקור את הפגישה שנערכה לפני כשנה ואת תכתובות המייל. טראמפ ג'וניור: מעולם לא סיפרתי לאבי על הפגישה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוברט מולר, החוקר המיוחד לפרשת מעורבות רוסיה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, מתכוון לבחון את הפגישה שקיים דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית, עם עורכת הדין הרוסייה לפני כשנה – כך מסר הלילה (רביעי) גורם אמריקני בכיר המעורה בפרטים לרשת CNN. הגורם הוסיף כי במסגרת החקירה, ייבדקו גם תכתובות המייל שפרסם טראמפ ג'וניור.

טראמפ ג'וניור אמר הלילה בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי מעולם לא סיפר לאביו על פגישתו עם עורכת הדין במהלך קמפיין הבחירות ביוני 2016. הוא הוסיף כי כיום "כנראה שהייתי עושה דברים קצת אחרת". עם זאת, בנו הבכור של הנשיא תיאר את הפגישה כ"לא כלום", והוסיף כי "לא זכרתי את זה עד שהתחלתם לעסוק בכך, זה היה פשוט בזבוז של 20 דקות, זאת הייתה חרפה".

לקריאה נוספת:
"לכלוך על קלינטון? אני אוהב את זה": המיילים של טראמפ ג'וניור נחשפים
"בנו של טראמפ ידע שמקור המידע על קלינטון מגורמי ממשל רוסיים"
דיווח: טראמפ ג'וניור נפגש עם מקורבת לקרמלין בזמן הקמפיין

נאום דונלד טראמפ ג'וניור בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד אוהיו 20 יולי 2016. רויטרס, רויטרס
"זה היה בזבוז של 20 דקות". טראמפ ג'וניור/רויטרס, רויטרס

הלילה זימנה ועדת המודיעין של הסנאט את טראמפ הבן להופיע בפניה כדי להשיב על שאלות על הפגישה. חבר הקונגרס הדמוקרטי אדם שיף אמר כי הוועדה רוצה לזמן את כל מי שהיה מעורב באותה פגישה, כולל את ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא, וכן מנהל הקמפיין שלו לשעבר פול מנפורט.

אתמול פרסם הניו יורק טיימס תכתובות מיילים שבהם מובטח לטראמפ ג'וניור מידע מפליל על יריבתו של אביו במרוץ לנשיאות, הילרי קלינטון. "המידע יהיה יעיל מאוד עבור אביך", נכתב במייל שקיבל מיחצ"ן ששמו רוב גולדסטון, שהציע לקשר אותו עם עורכת דין ששמה נטליה וסלניצקיה המקורבת לקרמלין. על כך השיב טראמפ ג'וניור: "אם זה מה שאתה מציע, אני אוהב את זה". לאחר מכן, פרסם טראמפ ג'וניור בעצמו את תכתובות המיילים.

עוד באותו נושא

מעשה בגידה או הכפשת יריב: הפגישה של הבן המסור שמסבכת את טראמפ

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
טראמפ ונשיא רוסיה פוטין, בשבוע שעבר/AP

הפגישה עם וסלניצקיה התקיימה ב-9 ביוני במגדלי טראמפ בניו יורק, שבועיים אחרי שאביו של טראמפ ג'וניור זכה בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. אתמול הכחישה עורכת הדין כי פעלה מטעם הקרמלין. "לא היה לי קשר לממשל הרוסי ולא הייתה לי כל אינפורמציה רגישה או מזיקה על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון", אמרה.

עדיין לא ברור איזה מידע קיבל טראמפ ג'וניור, ואם הוא קשור לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית, שאירעה כשבוע לאחר הפגישה עם עורכת הדין הרוסייה. ואולם, דבריו של גולדסטון, שלפיהם המידע הוא חלק מקמפיין רשמי של מוסקבה, עשוי לספק תחמושת לחוקרים הפדרליים ולוועדות המודיעין בקונגרס, אם יוכח כי קשר קשר יחד עם הקרמלין או סייע להם לבצע עבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully