וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת קצבאות הנכים נמשכת: חסימות כבישים בכניסות לאשדוד

עשרות פעילי מטה מאבק הנכים, הדורשים להעלות את קצבאות הנכים ומוחים נגד מתווה ראש הממשלה, הגיעו לשתי הכניסות לעיר, וחסמו אותן כשהם על כסאות גלגלים. במטה המאבק לא מתכוונים לוותר: "זה רק קצה הקרחון"

צילום: שי מכלוף

עשרות פעילי מטה מאבק הנכים שיבשו היום (חמישי) את התנועה בכניסה הצפונית לאשדוד בצומת ניר גלים בכביש 41, ואת הדרומית בכביש 4 סמוך לצומת ביג פאשן. המפגינים דורשים להעלות את קצבאות הנכים ומוחים נגד מתווה ראש הממשלה, וחסמו את התנועה עם כיסאות הגלגלים. המשטרה עדכנה כי במקום התנועה מוכוונת לדרכים חלופיות.

יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורביה, אמרה כי "זה מה שיקרה כל עוד ממשלת ישראל תמשיך להתעלם מאיתנו. נילחם עבור הזכות לקנות לחם ותרופות". אתמול היא קראה לאזרחים להשתתף בהפגנה, ובהודעה שפרסמה בפייסבוק כתבה: "חשוב מאוד שתבואו להפגין ולהשפיע".

פעילי מטה המאבק הבטיחו במהלך השבוע כי ההפגנות האחרונות הם "רק קצה הקרחון" במאבקם להשוואת הקצבאות לשכר המינימום. מורביה יצאה נגד התבטאויות של פוליטיקאים בכלי התקשורת בגנות מחאת הנכים, והבהירה כי הפעילים ימשיכו בפעולות המחאה, עד שהציבור יתעורר לזעקתם של המפגינים, לדבריה.

עוד בוואלה! NEWS:
בן 21 בעל שיתוק מוחין מחפש עבודה – ונתקל בסירוב: "משפיל ומדכא"
הפגנת נכים בירושלים: עשרות חסמו את הכניסה לעיר בגשר המיתרים
מחלוקת בארגוני הנכים: "מהלך גאוני" מול "מתווה לייט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נמשיך עד שהציבור יתעורר". הפגנת הנכים בכביש 4, בתחילת השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחאה המתמשכת היא במחאה על תכנית שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלאת הקצבאות למי שמוכרים לו 90% נכות בלבד. על פי התכנית, יוקצו ארבעה מיליארד שקלים במשך ארבע שנים להעלאת הקצבה לסכום של 4,000 שקלים, החל מינואר 2018. בנוסף לכך, נקבע כי התקציב שיוקצה לטובת התכנית יחולק באופן דיפרנציאלי בין נכים המוגדרים קשים ולא קשים, וקצבאותיהם יוצמדו לשכר המינימום.

במטה מאבק הנכים דחו את התכנית ודרשו להשוות את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום בפעימה אחת ולא באופן הדרגתי. במחאה על התכנית, חסמו עם הצגתה לפני כשבועיים פעילי המאבק את הכניסה לירושלים בסמוך לגשר המיתרים ושיבשו את התנועה באזור. בנוסף לכך, הם הפגינו מול בית ראש הממשלה ואף חסמו את התנועה בכביש 1 באזור שער הגיא. אחד המשתתפים בהפגנה מול בית ראש הממשלה אף ניסה להצית את עצמו ושפך על עצמו חומר דליק, אך שוטרים שהיו במקום מנעו זאת ממנו.

(עדכון ראשון 12:42)

עוד באותו נושא

אחרי הצגת מתווה נתניהו: הנכים מחו ושיבשו את התנועה בכביש 1

לכתבה המלאה
הפגנה בצומת גן יבנה נגד הקצבאות הנמוכות אותן מקבלים נכים, 13 ביולי 2017. שי מכלוף
הפגנת הנכים באשדוד/שי מכלוף
הפגנה בצומת גן יבנה נגד הקצבאות הנמוכות אותן מקבלים נכים, 13 ביולי 2017. שי מכלוף
הפגנת הנכים באשדוד/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully