וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצגת מתווה נתניהו: הנכים מחו ושיבשו את התנועה בכביש 1

27.6.2017 / 16:21

במטה הנכים זועמים על התכנית הדיפרנציאלית של ראש הממשלה וכינו אותה "ספין". הפעילים הגיעו לשער הגיא, נסעו באיטיות בכלי רכבם ובלמו לפרקים. מהמשטרה נמסר כי עומסי תנועה כבדים הורגשו בכביש לכיוון מזרח ממחלף לטרון

צילום: דנה ירקצי, וואלה!NEWS, עריכה: ורד לידני

לאחר הצגת מתווה חדש לקצבאותיהם הגיעו היום (שלישי) פעילי מחאת הנכים לשער הגיא בכביש 1 ושיבשו את התנועה במקום. מהמשטרה נמסר כי עומסי תנועה כבדים הורגשו בשעות הצהריים בכביש לכיוון מזרח ממחלף לטרון. הפעילים, המבקשים להשוות את קצבאותיהם לשכר המינימום ובפעימה אחת, נסעו באיטיות בכלי רכבם ובלמו לפרקים. באגף התנועה ביקשו מציבור הנהגים לשים לב לבלימות פתע. בהמשך היום הם צפויים להפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הבוקר את תכניתו לקצבאות הנכים, שתקציבה יעמוד על ארבעה מיליארד שקלים לארבע השנים הקרובות, ובמסגרתה תעלה קצבת הנכות לנכים קשים בלבד ל-4,000 שקלים בחודש. הנכים שיקבלו את התוספת לקצבה הם רק אלו שנקבעו עבורם 90% נכות לפחות, והיא תיכנס לתוקפה כבר בינואר 2018. בנוסף לכך, יחולקו תקציבי המתווה באופן דיפרנציאלי בין נכים קשים ולא קשים וקצבאותיהם יוצמדו לשכר המינימום.

עוד בוואלה! NEWS:
מחלוקת בארגוני הנכים: "מהלך גאוני" מול "מתווה לייט"
ביטן לא עדכן את נתניהו וכחלון על מתווה הנכים: "לא רציתי שידלוף"
סיעות האופוזיציה והקואליציה הסכימו: קצבת הנכים תעלה ל-4,000 ש'

הנכים ובני משפחותיהם חסמו את הכניסה והיציאה מהעיר ירושלים במחאה על אי היענות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון להגדיל את קצבאותיהם 8 במאי 2017. גיא והב/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הנכים בכביש 1/מערכת וואלה! NEWS, גיא והב/TPS

מתווה נתניהו הגיע לאחר שיו"ר הקואליציה דוד ביטן כינס את כלל נציגי הסיעות בכנסת והגיע עמם להסכמה על מתווה אחיד להעלאת הקצבאות לכל הנכים, ללא הפרדה בין נכים קשים ולא קשים. לטענת נתניהו, התכנית המוצגת הגיעה לאחר שלמד את מסקנות ועדת זליכה ונועץ עם פרופ' אבי שמחון. נוסף על התוספת לקצבאות והצמדתן לשכר המינימום, נקבע כי על מנת לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה ששכרו נמוך מ-4,200 שקלים בחודש. כמו כן, יושקעו מאה מיליון שקלים בשנה בתכנית לסבסוד עבודת נכים.

במטה הנכים זעמו על התכנית, וכינו אותה "הספין של נתניהו". "לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה שמטרתה הורדת גובה הלהבות כדי לדכא את מאבק הנכים, ובעיקר לרצות את שר האוצר בנושא השרוי במצוקה בשל העובדה שדעתו דעת מיעוט בקואליציה", נמסר ממטה המאבק. "אזרחים עם מוגבלות זועקים פה על מצוקה פעם אחר פעם והתקשורת משדרת להם צפירת הרגעה. 'הנה הדברים מסתדרים ולשביעות רצונכם'. המציאות מלמדת מרחק צפון ודרום מהכתוב. הפתרון שהוצג משאיר את ציבור הנכים במצוקה".

(עדכון ראשון: 14:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully