וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיעות האופוזיציה והקואליציה הסכימו: קצבת הנכים תעלה ל-4,000 ש'

22.6.2017 / 14:29

במסיבת עיתונאים בהשתתפות נציגים מכל סיעות הכנסת דחה יו"ר הקואליציה דוד ביטן את ההמלצות המסתמנות של ועדת שמחון שקבעו כי הקצבה תעלה ל-3,200 שקלים בלבד. הוא קרא לממשלה לקבל את הצעת החוק הממשלתית, שבה תומכות כל הסיעות

צילום: דנה ירקצי, וואלה!NEWS, עריכה: ורד לידני

יו"ר הקואליציה דוד ביטן כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים, בהשתתפות כל סיעות הכנסת, ובה הציג חזית משותפת המתנגדת להמלצות המסתמנות של ועדת שמחון לקצבאות הנכים. לפי הערכות, ועדת שמחון המליצה להעלות לנכים עניים את השכר ל-3,200 שקלים בפעימה אחת. זאת, בניגוד להמלצת ועידת זליכה שקבעה כי יש להעלות את כלל הקצבאות ל-4,000 שקלים, אך בארבע פעימות.

לפיכך, עמדת הסיעות היא שיש להעלות את קצבת הנכים ל-4,000 שקלים בשלוש פעימות ולהצמיד אותה לעליות בשכר המינימום. הפעימה הראשונה תיכנס לתוקף בינואר. לפי המתווה שיגובש להצעת חוק ממשלתית, הקצבה לא תעלה לגובה שכר המינימום, העומד על 5,000 שקלים, אך כן תעלה עם העליות שיחולו עליו. במסיבת העיתונאים השתתפו הח"כים מירב בן ארי (כולנו), יגאל גואטה (ש"ס), אילן גילאון (מרצ), נאווה בוקר (ליכוד), שולי מועלם (הבית היהודי), מרב מיכאלי (המחנה הציוני), אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), קארין אלהרר (יש עתיד), בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אורי מקלב (יהדות התורה), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ויואל חסון (המחנה הציוני).

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר שנבלם בידי כחלון: "חוק הג'ובים" של ביטן יעלה לוועדת השרים
ביטן תקף את יו"ר ועדת קצבאות הנכים - שהוא עצמו מינה: "שיתפטר"
הותקפה ונאנסה: כתבי אישום בפרשת התעללות אכזרית בבת 12

מסע"ת של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מסיבת העיתונאים תתקיים בבית סוקולוב, ת?א. מאצ'י הוף
ביטן ונציגי הסיעות/מאצ'י הוף

במסיבת העיתונאים הציג תחילה ביטן את הבעיות שמהן סובלים הנכים. "הבעיה הראשונה היא הקצבאות המאוד נמוכות שלא עלו במשך 15 שנה, הנכים הגיעו חלקם לפת לחם. הבעיה השנייה זה שילוב של הנכים בעבודה. הפתרון שאנחנו רוצים לגבש זה שילוב הנכים בעבודה. המצב כיום הוא שנכה שעובד, הקצבה שלו יורדת. כל חברי הכנסת במיוחד אלו שתראו פה, הנושא הזה חשוב להם. מהאופוזיציה והקואליציה אנחנו הולכים יד ביד כדי לגבש מתווה שיתן לנכים משהו אחר", אמר.

"קו העוני במדינת ישראל עומד על 3,060 שקלים, אז לכן חשוב שכבר בפעימה הראשונה נגיע ל-3,200 ונעבור את קו העוני, ואז יהיו עוד פעימות", הסביר ביטן. "יש היום תקציב שמאפשר לעלות את הגמלה וגם בעתיד מדינת ישראל מתפתחת. המסים שנלווים הם גבוהים מאוד, ויש את ההכנסות של הגז אנחנו יכולים לתת לחלשים".

לדבריו, "אני מתכוון שאם הנכה מגיע ל-10,000 שקלים, אז לא צריך להוריד לו את הגמלה. אין על הסכמה על זה עם האוצר. אבל צריך להגיע להסכמה. אנחנו, במסגרת החזית האחידה של הכנסת, נבקש מהממשלה ללכת לקראת המתווה הזה. יש כוונה, אבל אין החלטה, אני מבקש מהממשלה לקבל את העמדה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מסע"ת של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מסיבת העיתונאים תתקיים בבית סוקולוב, ת?א. מאצ'י הוף
הצדיע לו. גילאון לצד ביטן/מאצ'י הוף

"יש הרבה הצעות חוק פרטיות אבל בסופו של דבר זה צריך לבוא בהצעות חוק ממשלתית, אנחנו מקווים שההצעה הזאת תתקבל עד סוף המושב. לא נסכים לדחיות. נסיים אותה עד דצמבר כשבינואר ניתן את הפעימה הראשונה הגדולה שתעלה את הקצבה של הנכים מעל קו העוני", הוסיף.

ביטן נשאל אם ראש הממשלה תומך במתווה. "גם שר האוצר וגם ראש הממשלה נוטים לקבל את המתווה הזה. אבל לא שוחחתי איתם על שיטת ההצמדה", אמר. "יש דיאלוג חיובי והדברים ילכו עקב בצד אגודל. הנושא הזה בסופו של דבר יקבל את ההסכמה של הממשלה. אנחנו רוצים שזה יעבור בהצעת חוק ממשלתית". לשאלת מה ההבדל בין מתווה זה למתווה זליכה, השיב ביטן: "אנחנו מדברים על הדברים הבסיסיים, לא על הדברים שמסביב. כל הדברים האלה יצטרכו להיות נידונים".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס גם הוא למתווה, ואמר: "אני מברך על המתווה ועל ההסכמה הרחבה של סיעות הכנסת, לא רק לגבי הצורך הדחוף לשנות את המציאות, אלא גם לגבי האופן שבו יצומצם העוול הקשה שנעשה לציבור הנכים. המתווה המוצע מביא פתרון ששומר על האיזונים הראויים ונותן חיזוק חיוני לשיפור הביטחון הכלכלי של אוכלוסייה זו, תוך מתן תמריץ ליציאה לעבודה והצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק. לצד הקריאה לראש הממשלה ולשרים לאשר את ההצעה, ההסתדרות מתחייבת לתמוך בכל צעדי המתווה על מנת להביא ליישומו המלא. ההסתדרות תעמוד לצד ציבור הנכים ותמשיך לפעול לשיפור זכויותיהם ושילובם בחברה".

בן ארי: שר האוצר כחלון תומך בהצעת החוק

בן ארי מסיעת כולנו סיפרה כי "אני נמצאת כאן בגיבוי שר האוצר משה כחלון אחרי שאני והשר ביטן וגואטה סיכמנו את העניינים". היא הוסיפה כי "אם תשימו את הציניות בצד זה רגע היסטורי ומרגש. אני וחבר הכנסת אלי אלאלוף, שנינו יחד, נמשיך להוביל את הנושא הזה. מדובר בארבעה מיליארד שקלים שהוקצבו לטובת העניין". היא הודתה לחבר הכנסת גילאון שיזם את הנושא.

ח"כ גילאון, שנכח במסיבת העיתונאים, אמר כי "מי שמקבל את הקצבה, יקבל אותה. בלי לעשות חלוקות בין הקבוצות האלה. העלייה הקודמת הייתה של 70 שקלים". גילאון הצדיע לביטן על היוזמה. "אני מסכים לכל המתווה שקבעת, ככל שהכסף יזרום".

ח"כ קארין אלהרר אמרה: "פוליטיקה זה מקום ציני בדרך כלל, ויחד עם הציניות הצלחנו להגיע למעמד שיצמחו ממנו דברים טובים. כשמדובר באוכלוסיית הנכים, אין ימין ושמאל. המתווה שהוסכם עליו הוא מתווה טוב אבל הוא התחלה וטוב שנעשה".

ארגון "נכה לא חצי בן אדם": "יום טוב לנכים"

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם" בירך על המתווה: "זהו יום טוב לנכים, עכשיו נכה לא יהיה חצי בן אדם אלא 80% בן אדם, עד שנעלה את הקצבה לגובה שכר המינימום. אני רוצה להודות לביטן, ואנחנו מברכים על קבלת המתווה של פרופ' ירון זליכה. מצפים שיקבלו אותו במלואו כולל ההטבות של הסיוע. כמו שאמרתי, מבחינתנו זה רק ההתחלה ואנחנו מצפים לראות את התוצאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שפכו על עצמם בנזין. הפגנת הנכים בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחאת הנכים הנוכחית החלה בפברואר, כשוועדת השרים דחתה את ההצעה של גילאון להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום. בעקבות המחאה הוקמה ועדת זליכה ולאחר מכן הוקמה גם ועדת שמחון. ועדת שמחון הוקמה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כחודש, יומיים לאחר שהוגשו מסקנות הצוות בראשות פרופ' ירון זליכה.

לפי ההערכות, מסקנות ועדת שמחון לא כללו הגדלת כלל הקצבאות לגובה שכר המינימום אלא הוספת שירותים לנכים. עוד הסתמן כי העלאת קצבאות תיעשה באופן דיפרנציאלי, תוך בחינת מצבו האישי של כל נכה. קצבתם של בעלי הכנסה נמוכה תעלה כבר בתוך שנה ל-3,200 שקלים – תוספת של 700-500 שקלים והסיוע בדיור יעלה מ-770 שקלים לאלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully