וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בביקורת הפתע בצה"ל: כלי נשק "נגנבו" מבסיסים בצפון הארץ

12.7.2017 / 13:09

ביקורת שנערכה בשבעה בסיסים, במסגרת בחינת טכנולוגיות הגנה על המחנות בהשקעה של מיליוני שקלים, חשפה שורת כשלים במערך האבטחה. דובר צה"ל: "המסקנות מצויות בתחקיר, יופקו לקחים"

צילום: שי מכלוף ובני בן סימון עריכת וידאו: אביב אירגז

כשלים במערך האבטחה של בסיסי צה"ל התגלו במהלך ביקורת פתע שנערכה אתמול (שלישי) בשבעה מחנות בצפון הארץ. בביקורת "נגנבו" כלי נשק מהבסיסים.

יחידת ביקורת של המטה הכללי ערכה את הבדיקות במסגרת בחינת טכנולוגיות ושיטות אזרחיות להגנה על בסיסים, בהשקעה כוללת בסך של כ-15 מיליון שקל, שמקדם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בפיקודו של האלוף אהרון חליוה.

המטרה היא להעלות את רמת האבטחה בבסיסים לרמה הנהוגה בחברות בתעשיות הביטחוניות, שבהן עושים שימוש באמצעים מתקדמים במעגלים שונים. "כיום, בשונה מהעבר יש יותר תעוזה בניסיון להשיג אמצעי לחימה", אמרו גורמי צבא. "צריך לחשוב אחרת. לשלב יותר שכל ויותר טכנולוגיה בנושא כי זה רק ילך ויגבר".

גניבת נשקים מבסיס בדרום יולי 2017. חטיבת דובר המשטרה
כלי נשק גנובים שנתפסו/חטיבת דובר המשטרה

במחנה נעורה עברו הבודקים את עמדת הש"ג ללא בידוק, ובמחנה קרן הם חדרו דרך פרצה וגנבו רובה מאג. במחנה פילון נכנסו דרך הש"ג באישור החמ"ל, לאחר שהתחזו לטכנאים, וזוהו על ידי מפקד תורן.

במחנה יפתח התבצעה חדירה דרך הגדר, ובחמ"ל אישרו כניסה בש"ג. במחנה קצבייה הייתה חדירה באמצעות התחזות בטלפון מול החמ"ל ונגנבו שני כלי נשק. במחנה שרגא נגנבו מסמכים סודיים. בבא"ח 1 הייתה חדירה דרך הש"ג האחורי, בעת שהשומר במקום ישן. מחנה עליקה ושטח 100 לא נחדרו.

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד חמישה צעירים בגין מעורבות בגניבת עשרות כלי נשק מבסיס שדה תימן בחודש מאי. הנאשמים הם האחים אבישי וליאור איטח מבאר שבע, עלאא כליל מצרי מכפר קרע וסאיד מסארווה וחיכמת מלחם מערערה. שני הנאשמים המרכזיים, האחים איטח, פרצו בחודש מאי אל הנשקייה שבבסיס שדה תימן, חתכו את מנעולי הדלתות וגנבו מהנשקייה "כנה" ועליה 33 רובים מסוג M16 ועזבו את המקום.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מקיים ביקורות אבטחה מחמירות בכלל הבסיסים באופן שוטף. מסקנות הביקורת מצויות בתחקיר ביחידות וכנהוג, יופקו לקחים בהתאם ויחודדו הנהלים. אירועים בהם יימצאו כשלים יטופלו משמעתית".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully