וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשד לניצול יחסי מרות: מפקד גדוד קרקל הודח מתפקידו

12.7.2017 / 10:52

מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, הדיח את סגן אלוף אלעד כהן, מתפקידו בשל החשד שניהל יחסים בלתי הולמים בהסכמה תוך ניצול יחסי מרות. בצה"ל אמרו כי הקצין יוחלף בימים הקרובים

צילום: ארכיון צה"ל וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, הדיח היום (רביעי) את מפקד גדוד קרקל, סגן אלוף אלעד כהן, מתפקידו בשל החשד שניהל יחסים בלתי הולמים בהסכמה תוך ניצול יחסי מרות. בצה"ל אמרו כי הקצין יוחלף בימים הקרובים. כהן היה צפוי לסיים את תפקידו בגדוד בשבועות הקרובים, ללא כל קשר לחקירה ולהדחתו.

המקרה בגדוד המעורב נחשף אתמול עם פרסום דבר השעייתו של המג"ד ל-30 יום. הגדוד, הכפוף לעוצבת אדום של פיקוד הדרום, הוא גדוד חיל רגלים שבו משרתים לוחמים ולוחמות יחדיו.

הגדוד הוקם באופן ייעודי במטרה לשלב נשים במערך הלחימה של צה"ל, כשהרכבו האנושי הוא שליש גברים ושני שלישים נשים. בשנת 2000 החלה פלוגה ניסיונית שהתבססה על גרעינים מתנועות נוער מסלול הכשרה משולב ללוחמים ולוחמות. בחודש פברואר 2004 אוחדו כמה פלוגות מסוג זה לכדי הגדוד המלא.

הסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה רן כהן, המייצג את הקצין, מסר כי "מפקד גדוד קרקל משרת שנים רבות בצה"ל כלוחם מוערך ורב זכויות. בימים האחרונים נקרא הקצין לחקירה במצ"ח, שיתף פעולה עם החוקרים באופן מלא וענה על כל שאלותיהם בפירוט. כך גם נהג במהלך השימוע שערך לו מפקד פיקוד הדרום. הקצין הבהיר למפקדיו כי הוא לוקח אחריות מלאה על המעשים ומצר עליהם מעומק ליבו. על אף שהשירות הקרבי בצה"ל היה למרכז חייו והוא רואה בכך שליחות אמיתית, מקבל הקצין בהסכמה, אם כי בלב כבד, את ההחלטה הפיקודית להדיחו מהתפקיד".

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל תקלה: התרעת "צבע אדום" נשמעה בחוף אשקלון ובשדות נגב
עימות במחנה הפליטים בג'נין; הפלסטינים: שני הרוגים מאש צה"ל
תיעוד מתרגיל חיל הים: לוחמי השייטת משחררים בני ערובה בלב ים

סגן אלוף אלעד כהן, מג''ד קרקל. דובר צה"ל, דובר צה"ל
הקצין שהודח. אלעד כהן/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully