וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מתרגיל חיל הים: לוחמי השייטת משחררים בני ערובה בלב ים

11.7.2017 / 20:30

במסגרת תרגיל "מיניסטר ים", שארך כיממה ונערך בזירה הצפונית, כוחות שייטת 13, הסטי"לים וכוחות נוספים תרגלו חילוץ של בני ערובה מכלי שיט אזרחי, שעליו השתלטו מחבלים. "נמשיך להתאמן כל העת, במתווים מורכבים ומאתגרים"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניב מעוז

כוחות זרוע הים של צה"ל השלימו היום (שלישי) את תרגיל "מיניסטר ים" בזירה הצפונית, שבמסגרתו תרגלו השתלטות על כלי שיט אזרחי חטוף ושחרור בני ערובה. התרגיל, שנמשך יממה, נפתח אמש בתרחיש שדימה קבלת הודעת מצוקה מאנייה אזרחית חטופה ועליה בני ערובה.

מיד עם קבלת ההודעה, נערכה הערכת מצב מיוחדת, ובה נקבעה דרך הפעולה לחילוץ בני הערובה ונטרול המחבלים. טרם השתלטות הכוחות על הספינה, נערך משא ומתן לטובת ניסיון חילוץ. לאחר שניסיון זה לא צלח, במסגרת התרגיל, יצאו כוחות של שייטת 13, בשיתוף פעולה עם שייטת ספינות הטילים (סטי"לים) וכלי הביטחון שדה למבצע חילוץ בלב ים, בסיומו שוחררו בני הערובה.

ראש מספן ים בחיל הים, תת-אלוף עידו, סיפר כי "אופי פעילות זרוע הים מחייב לאמן את כוחותיה במתווים מורכבים ומאתגרים". לדבריו, "תרגיל זה הוא חלק מגרף האימונים השנתי של הזרוע וקיומו נחוץ לנוכח ריבוי גורמי הטרור במרחב. זרוע הים עמדה במשימתה בתרגיל בגבולות הימיים ותמשיך להתאמן כל העת ולתרגל את כוחותיה במטרה להבטיח את ביטחון מדינת ישראל בים ומהים".

עוד בוואלה! NEWS:
תכנית "צה"ל נקי מעישון": תופסק מכירת סיגריות בבסיסים
בצל הגניבות: בצה"ל יאבטחו נשקיות בטכנולוגיות מתקדמות
מפקד גדוד קרקל הושעה מתפקידו בגלל חשד ליחסים בלתי הולמים

תרגיל "מיניסטר ים"  11 ביולי 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"חלק מגרף האימונים השנתי". תרגיל חיל הים/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
תרגיל "מיניסטר ים"  11 ביולי 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
התרגיל בעיצומו/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully