וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הגניבות: בצה"ל יאבטחו נשקיות בטכנולוגיות מתקדמות

11.7.2017 / 18:26

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מקדם תהליך של שילוב שיטות אבטחה אזרחיות בבסיסים. בצה"ל מעריכים כי בניית הגדר בגבול מצרים ובגדה המערבית והמאבק בסחר באמצעי לחימה בשטחים מגבירים את הלחץ על סוחרי הנשק - ואלה פונים לגניבות מהבסיסים

צילום: שי מכלוף ובני בן סימון עריכת וידאו: אביב אירגז

ברקע אירועי גניבות הנשק בבסיסים צפוי צה"ל לשלב טכנולוגיות מתקדמות ושיטות אבטחה אזרחיות בנשקיות. את התהליך לשילובן מקדם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בפיקודו של אלוף אהרון חליוה.

המטרה היא להעלות את רמת האבטחה בבסיסים לרמה הנהוגה בחברות בתעשיות הביטחוניות, שבהן עושים שימוש באמצעים מתקדמים במעגלים שונים. "כיום, בשונה מהעבר יש יותר תעוזה בניסיון להשיג אמצעי לחימה", אמרו גורמי צבא. "צריך לחשוב אחרת. לשלב יותר שכל ויותר טכנולוגיה בנושא כי זה רק ילך ויגבר".

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד חמישה צעירים בגין מעורבות בגניבת עשרות כלי נשק מבסיס שדה תימן בחודש מאי. הנאשמים הם האחים אבישי וליאור איטח מבאר שבע, עלאא כליל מצרי מכפר קרע וסאיד מסארווה וחיכמת מלחם מערערה. שני הנאשמים המרכזיים, האחים איטח, פרצו בחודש מאי אל הנשקייה שבבסיס שדה תימן, חתכו את מנעולי הדלתות וגנבו מהנשקייה "כנה" ועליה 33 רובים מסוג M16 ועזבו את המקום.

לקריאה נוספת:
בתמורה לחצי מיליון שקל: אחים תושבי ב"ש נאשמים בגניבת עשרות כלי נשק
בזמן שהחיילים ישנו: שני תושבי הצפון חשודים בגניבת נשק בבסיס בגולן
"חייל בשירות חובה רכש נשק עבור ארגון פשע בדרום"

גניבת נשקים מבסיס בדרום יולי 2017. חטיבת דובר המשטרה
כלי הנשק שנגנב מבסיס שדה תימן, בחודש מאי האחרון/חטיבת דובר המשטרה

בשנים האחרונות, מעריכים גורמים בצה"ל, כי סיום בניית הגדר בגבול מצרים וההתקדמות המשמעותית בבניית הגדר סביב יהודה ושומרון פגעו דרמטית בצירי הברחות אמצעי לחימה לישראל. פגיעה זו הגבירה את המאמץ של גורמים פליליים להשיג אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל ברחבי הארץ.

בשנה האחרונה הנחה הרמטכ"ל גדי איזנקוט לקדם בסיוע השב"כ והמשטרה מערכה שלמה נגד ייצור וסחר אמצעי לחימה בגדה המערבית. ההצלחה הגבירה את הלחץ על צירי ההברחה עם מדינות שכנות של סוחרי הנשק הוותיקים והעלתה משמעותית את מחירי הנשקים בשטחים. במערכת הביטחון טוענים כי בסוגיית גניבות נשק הם לא רואים ההבדל בין גורמים פליליים לגורמי טרור, משום שבסופו של דבר הוא גם ככה מגיע לידי גורמים עוינים.

מצה"ל נמסר כי "צה"ל פועל רבות למיגור גנבות אמצעי לחימה ותחמושת. בנושא מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל, לצד בקרה ומעקב על אמצעים אלו ותוך הנחיות ליחידות הצבא בתחום.

"כפי שכבר פורסם, לאחרונה החליט הרמטכ"ל להקצות 15 מיליון שקלים להטמעת אמצעי זיהוי חדשים בנשקיות הכוללים מנעולים, מערכות זיהוי ביומטריות, מערכות הגנה, מצלמות וכדומה. בצה"ל נבחנים כל העת אמצעים ופתרונות נוספים למניעה וטיפול".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגדר בגבול מצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully