וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייל בשירות חובה רכש נשק עבור ארגון פשע בדרום"

26.12.2013 / 23:44

הודות למידע מודיעיני נעצר חייל סדיר בדרגת רב"ט שסחר בסמים ובאמצעי לחימה. במהלך החקירה הסמויה הוא מכר לסוכן רובה אם-16. הוא יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים

פרשה חמורה בצה"ל: חייל בשירות חובה נאשם בקניית נשק שיועד לארגון פשיעה בדרום הארץ. מכתב אישום שהגישה הפרקליטות לבית הדין הצבאי עולה שהנאשם אף סחר בסם מסוכן.

הפרשה נחשפה הודות למידע ראשוני שהגיע ממשטרת ישראל אודות חייל שככל הנראה מבצע עבירות באמצעי לחימה ובסמים. העניין הועבר לטיפול היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות של מצ"ח (הימל"ם) שהחליטה למנות סוכן סמוי במטרה לאסוף ראיות נגד החייל בדרגת רב"ט.

ואכן, אחרי שנוצר קשר בין השניים, כך לפי כתב האישום - מכר הנאשם לסוכן סמים בכמה הזדמנויות שונות, בהם מריחואנה, קוקאין וסמי הזיה תמורת סכום של למעלה מ-7,000 שקלים. עוד עולה מכתב האישום, כי הוא רכש מהסוכן הסמוי רובה אם-16, תמורת 41 גרם של קוקאין.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
בדרום נערכים להסלמה: "כיפת ברזל" נפרשה גם באשדוד
דוברים סינית? השב"כ מציע לכם "תפקיד שטח מאתגר"
בהוראת רב: רופאה דתייה בצה"ל סירבה לבדוק גברים

את הנשק מסר החייל לאדם, שזהותו לא התבררה בחקירה הסמויה - במטרה להעבירו לאזרח אחר. הנאשם הודה כי רכישת הנשק היא כנראה חלק ממהלך התחמשות שנובע מסכסוך בין ארגוני פשיעה באזור הדרום. במטרה למנוע אפשרות של שימוש בנשק, הוא נמכר בעודו תקול.

הפרקליטות הצבאית ביקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום הליכים משפטיים בעניינו, ובית הדין נעתר לבקשה זו. במקביל, בוצעו מעצרים נוספים. אחד מהם עדיין במעצר בגין סחר ברימונים עם הנאשם. "לנאשם אין קשר כלשהו לארגון פשיעה כזה או אחר", נמסר מהסנגוריה הצבאית האמונה על ייצוג החייל.

פניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully