וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ארה"ב באו"ם על החלטת אונסק"ו: "התנכרות להיסטוריה"

8.7.2017 / 1:15

השגרירה ניקי היילי גינתה את החלטת הארגון לפיה חברון ומערת המכפלה הם אתרי מורשת פלסטיניים המצויים בסיכון. לדבריה, "ההצבעה טראגית בכל רמה אפשרית, היא מפחיתה עוד יותר מאמינות הארגון, שמוטלת גם כך בספק"

צילום: לע"מ

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי גינתה אתמול (שישי) את החלטת אונסק"ו, לפיה חברון ומערת המכפלה הם אתרי מורשת פלסטיניים. "הצבעת אונסק"ו על חברון טראגית בכל רמה אפשרית. היא מייצגת התנכרות להיסטוריה", אמרה היילי, והוסיפה: "ההחלטה מערערת את האמון שנדרש לשם תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים, והיא מפחיתה עוד יותר מאמינות הסוכנות, המוטלת גם כך בספק. ההצבעה לא תעשה טוב ותגרום נזק רב".

היילי הביעה תמיכה בישראל בניסיונותיה לבלום את ההחלטה על חברון עוד בשבוע שעבר, אז פנתה היילי למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולמנכ"לית אונסקו אירינה בוקובה במכתב שבו הביעה את התנגדותה להצבעה. "מערת המכפלה מקודשת לשלוש הדתות ואינה בסכנה מידית. הכללתה ברשימת אתרי המורשת עלולה לפגוע ברצינות המיוחסת לאונסק"ו", כתבה.

ההחלטה זכתה לגינויים נרחבים בישראל, ובעקבותה החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לקצץ מיליון דולר נוספים מכספי החברות שמעבירה ישראל לאו"ם. נתניהו קבע כי סכום זה יועבר להקמת מוזיאון למורשת העם היהודי בקריית ארבע ובחברון ולפרויקטים נוספים בתחום המורשת הקשורים בעיר.

עוד בוואלה! NEWS
עקב לחץ מגורמים דתיים: ראש עיריית לוד מתנגד למצעד הגאווה בעיר
חמישה מטיילים ישראלים נלכדו על הר בגאורגיה; אין סכנה לחייהם
ארה"ב ורוסיה יכריזו הפסקת אש בסוריה: "לישראל חלק בהסכם"

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי בוועידת איפא"ק בוושינגטון, 28 במרץ 2017. רויטרס
ניסתה לסייע בבלימת ההחלטה. היילי/רויטרס

"מדובר בעוד החלטה הזויה", אמר נתניהו בתגובה להצבעת הארגון. "הפעם הם קבעו שמערת המכפלה בחברון זה אתר פלסטיני, משמע לא יהודי, ושהאתר בסכנה. לא אתר יהודי? מי קבור שם? אברהם, יצחק ויעקב. שרה, רבקה ולאה. האבות והאימהות שלנו. והאתר בסכנה? הרי רק במקומות שבהם ישראל נמצאת, כמו חברון, מובטח חופש דת לכולם", הוסיף.

עוד אמר כי "במזרח התיכון מפוצצים את המסגדים, הכנסיות, בתי הכנסת, בכל שאר המקומות - במקומות בהם ישראל לא נמצאת. אז אנחנו נמשיך לשמור על מערת המכפלה, על חופש דת לכולם, ונמשיך לשמור גם על האמת".

הצעת ההחלטה מתייחסת לעיר כאסלאמית ומכחישה את הקשר היהודי של אלפי השנים למקום. לאישור ההחלטה בארגון המונה 21 מדינות חברות היה דרוש רוב של שני שלישים. שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה סיכם קודם לכן עם יו"ר ועדת המורשת שההצבעה תהיה חשאית, אך הוא החליט לבסוף להפוך אותה לגלויה ולכן הסיכוי להפיל את ההחלטה היה נמוך מאוד. בישראל חשבו שיוכלו לגייס רוב נגד ההחלטה שכן שגריר ממדינה ערבית התחייב שיצביע נגד, אבל רק אם ההצבעה הייתה חשאית.


(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully