וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב לחץ מגורמים דתיים: ראש עיריית לוד מתנגד למצעד הגאווה בעיר

8.7.2017 / 1:20

ראש העירייה יאיר רביבו יזם פגישה עם חברי הקהילה הגאה בעיר, שקבעו את המצעד לסוף יולי, ואמר כי לוד "מסורתית ושמרנית ולכן אינה בשלה לאירוע". בימים האחרונים פנה אליו חבר מועצה מסיעת ש"ס וביקש "למנוע את מצעד התועבה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: אלפים חגגו במצעד הגאווה בחיפה, בחודש שעבר)

ראש עיריית לוד יאיר רביבו מתנגד לקיום מצעד גאווה בעיר בסוף החודש בעקבות לחץ של גורמים דתיים בעיר – כך נודע לוואלה! NEWS. לקראת המצעד, שנקבע ל-28 ביולי והתקבל עבורו אישור מהמשטרה, יזם רביבו מפגש עם נציגי הקהילה הגאה בעיר והבהיר להם כי יש לכבד את תושבי העיר המסורתיים ולהתחשב בהם, ועל כן לא לקיים את האירוע. לטענתו, הציע לקיים אירוע חלופי בעקבות הביקורת של תושבי העיר הדתיים והערבים כלפי מצעדים מסוג זה.

במפגש שיזם רביבו, אמר לחברי הקהילה כי העיר בראשותו "חרתה על דגלה את המוטו של פסיפס תרבויות", והוסיף כי "עלינו לכבד את האחר והשונה מאיתנו". "לוד, בהיותה עיר שמרנית ומסורתית, לא בשלה כעת למצעד גאווה שהתקיים עד כה בכמה יישובים בלבד, בעיקר בערים הגדולות", אמר לוואלה! NEWS. "ביקשתי מחברי הקהילה לבטל את המצעד, ובמקומו נקיים ערב מעגלי שיח בהיכל התרבות, שיעסקו בסובלנות ובקבלת האחר. אני מאמין בהידברות ואם מפריעה לציבור אחד פעולה מסוימת, צריך להתחשב בו. אני מאמין שחברי הקהילה יכבדו את בקשתי ולא יקיימו את המצעד".

עוד בוואלה! NEWS
אלפים חגגו במצעד הגאווה בחיפה: כבישים מרכזיים נחסמו בעיר
"מעשה מכוער": שלטי פרסומת להפנינג הגאווה בראשל"צ הושחתו
"רוצצו את ראשו כי הוא הומו": גאים ממדינות מוסלמיות חושפים חיים בתוך סיוט

מצעד הגאווה בחיפה יוני 2017. ערן גילווארג
"זה פוגע בחינוך ילדינו". מצעד הגאווה בחיפה, בחודש שעבר/ערן גילווארג

בימים האחרונים שלח סגן ראש העיר לשעבר וחבר מועצת לוד, הרב אליהו ממן מסיעת ש"ס, מכתב נוקב לרביבו, שבו הביע את סלידתו מקיום המצעד ברחובות העיר. "יש שמועות שרוצים לעשות בלוד מצעד תועבה, אבקשך להפעיל את כל כובד משקלך למנוע את הדבר הרע הזה בתוך העיר לוד", כתב ממן. "אני בטוח שגם אתה, כיהודי שומר תורה ומצוות, נגד (המצעד – א"ר). גאווה אחת יש בעם ישראל והיא להתגאות בדרכי השם. הדבר הזה מאוס ופוגע ברגשות הציבור המסורתי והציבור הדתי והחרדי בעיר. זה פוגע בחינוך ילדינו, ולעניות דעתי גם הציבור הערבי אינו מסכים לדברים כאלה".

מכתבו של ממן התפרסם בדף הפייסבוק הפופולרי "לוד – לא עוד החצר האחורית של המדינה" בהנהלת אלירן לוי, תושב העיר. הדברים גררו תגובות רבות ברשתות החברתיות, שחלקן תמכו בקיום המצעד וחלקן התנגדו לו נחרצות. "התורה והקדושה מול הזוהמה והפריצות", כתבה אחת הגולשות. "הבעיה היא לא עם הנטיות שלהם, הבעיה היא עם הגאווה החוצפנית - לא הבנתי על מי הגאווה ועל מה יש להתגאות, ומה יש להראות ולהשמיע. דלת נועדה לפתיחה וסגירה, יצאת? תצניע את עצמך ותסגור את הדלת. אל תבוא לדלת שלי ותצהיר 'אני כזה'. כולם כבר יודעים להבדיל".

מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
רבים מהתושבים הביעו תמיכה בפייסבוק. מצעד הגאווה בתל אביב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

תגובה קשה זו גררה ביקורת רבה מצד חברים אחרים בקבוצה. "את מודעת לעובדה שהגענו ל-2017? אני מרגישה באפגניסטן וב-1930 עם התשובות שלך", כתבה בתגובה גולשת אחרת. "אין שנאה בדת שלנו ואל תנסי ליצור, כי את לא יודעת איפה זה יפגוש אותך. בבית דין של מעלה את לא יושבת, אז נצרי לשונך מרע ושפתייך מדבר מרמה. בקשי שלום ורדפהו". תושב נוסף מהעיר, ממוצא ערבי, כתב כי "לציבור הערבי אין שום בעיה עם המצעד, להיפך, הוא תומך באירוע הסובלנות והגאווה. לכל אזרח במדינת ישראל יש את הזכות למחות".

ממארגני מצעד הגאווה בלוד נמסר בתגובה: "אנו נמצאים כעת בשלבי הידברות עם עיריית לוד לצורך שיתוף פעולה וקיום אירוע סובלנות וגאווה במרחב הציבורי, יחד עם הבניית יסודות לפעילות עבור קהילת הלהט"ב המקומית. בשל הרגישות הרבה של תהליך ההידברות, לעת עתה המצעד הוסב לאירוע סובלנות וגאווה עירוני. הודעה רשמית לגבי תאריך ומיקום האירוע תימסר בהמשך".


(עדכון ראשון: 18:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully