וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות כבדים בדרום יפן: מאות אלפים נטשו את בתיהם

6.7.2017 / 7:36

400 אלף בני אדם פונו מבתיהם בשל סופת גשמים קשה שפוקדת את דרום-מערב יפן בימים האחרונים. במחוז פוקואוקה, שהוכה קשות, נרשמה כמות הגדולה פי 2.2 מכמות הגשם הממוצעת ליולי באזור. אלפי חיילים ואנשי הצלה מנסים לאתר את הנעדרים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

400 אלף בני אדם נאלצו לנטוש את בתיהם, אדם נהרג, לפחות 11 נעדרים ושני פצועים בגשמים כבדים ושיטפונות שפוקדים את דרום-מערב יפן בימים האחרונים. במחוז פוקואוקה נרשמו אתמול (רביעי) 774 מילימטר של גשם, פי 2.2 מהכמות הממוצעת לחודש יולי באזור.

כ-7,500 אנשי הצלה, בהם משטרה, כוחות כיבוי וחיילים בצבא יפן הועברו לאזור כדי לסייע בפינוי האזרחים ובחיפוש אחר הנעדרים. מהרשויות במדינה נמסר כי הנוכחות הצבאית במחוז המוצף תגדל ב-5,000 חיילים נוספים וב-50 מסוקים אם יהיה בכך צורך.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מאיימת: עלולים לנקוט פעולה צבאית נגד קוריאה הצפונית
אלסקה על הכוונת: תיעוד הטיל הצפון קוריאני שמאיים על העולם
למנהיג הדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם יש בעיה אחת גדולה: מוסלמים

מאות אלפים פונו מבתיהם בשיטפונות בדרום מערב יפן. רויטרס
774 מילימטרים של גשם. יפן/רויטרס
מאות אלפים פונו מבתיהם בשיטפונות בדרום מערב יפן. רויטרס
כ-7,500 אנשי הצלה הועברו לאזור. יפן/רויטרס

בכמה אזורים דווח על מפולות, ובאחת מהן נהרג אדם שנקבר תחת הבוץ. "ישנם דיווחים רבים על אנשים שלא ניתן לאשר את ביטחונם ושלומם, כמו הודעות על ילדים שנסחפו בנהרות או בתים שנותקו מהקרקע ואבד הקשר עם יושביהם", אמר ראש הקבינט ביפן, יושיהידה סוגה. "אנחנו שומרים על קשר רציף עם האזורים מוכי האסון ונשקיע את כל האנרגיות בהצלת חיים ובצמצום הנזק".

מחוז פוקואוקה ומחוז נוסף, אויטה, שניהם אזורים כפריים ברובם, הוכו באורח הקשה ביותר בידי הגשם, שנוצר עקב אזורים בעלי לחץ נמוך באוקיינוס השקט שהזרימו אוויר חם ולח לאזור יפן והחריפו את עונת הגשמים. אזרחים רבים בילו לילות ללא שינה במרכזי הפינוי שהוקמו בבתי ספר ובבנייני ממשלה במקומות גבוהים בשל הדיווחים על מפולות בוץ וכבישים מוצפים.

"שמעתי רעש נוראי ואז הבית התפוצץ. עץ פרץ בעוצמה דרך הקיר אל תוך החדר", סיפר אדם שפונה מביתו לסוכנות הידיעות היפנית. "עדיין לא שמעתי מרבים מחבריי ואני מודאג מאוד", הוסיף נער צעיר שהיה גם הוא באחד ממרכזי המפונים.

מאות אלפים פונו מבתיהם בשיטפונות בדרום מערב יפן. רויטרס
11 נעדרים והרוג אחד. יפן/רויטרס
מאות אלפים פונו מבתיהם בשיטפונות בדרום מערב יפן. רויטרס
יפן/רויטרס
גלים גבוהים במהלך סערה ביפן יולי 2017. רויטרס
יפן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully