וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאיימת: עלולים לנקוט פעולה צבאית נגד קוריאה הצפונית

6.7.2017 / 0:05

השגרירה באו"ם היילי הבהירה במועצת הביטחון כי וושינגטון מעדיפה תגובה משותפת של הקהילה הבינלאומית, אך היא עשויה להיאלץ לפעול לבדה. זאת אחרי שיגור הטיל הבין-יבשתי. ואולם, רוסיה וסין מתנגדות לסנקציות נוספות ולפעולה צבאית

עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית הזהירה אמש (רביעי) כי היא עלולה לנקוט פעולה צבאית נגד קוריאה הצפונית, אך הבהירה כי היא עדיין מעדיפה מהלך גלובלי לעצירת תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג. זאת אחרי השיגור הראשון שערכה המדינה הקומוניסטית המבודדת בטיל בליסטי בין-יבשתי, המסוגל לפגוע באלסקה. עם זאת, ברוסיה ובסין דחו את הקריאות הללו, וכן את האפשרות להטיל סנקציות נוספות, מה שעלול להוביל להטלת וטו שלהן.

השגרירה באו"ם ניקי היילי אמרה במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם כי פעולותיה האחרונות של קוריאה הצפונית "סוגרות במהירות את האפשרויות לפתרון דיפלומטי" וכי ארצות הברית מוכנה להגן על עצמה ועל בעלות בריתה.

בבית הלבן מסרו כי הם שוקלים אפשרויות שונות לתגובה לשיגור הטיל הקוריאני, שלפי הפנטגון טרם נחשף עד כה. "אנחנו לא מתכוונים לחשוף את הצעדים הבאים שלנו", מסרה דוברת הבית הלבן שרה סנדרס במטוס האייר פורס 1, לקראת נחיתת הנשיא דונלד טראמפ בפולין עם תחילת ביקורו באירופה. בסוף השבוע תתקיים פסגת ה-G20 בגרמניה, שם סוגיית הגרעין של קוריאה הצפונית צפויה לקחת חלק נכבד מסדר היום.

לקריאה נוספת על המשבר
ארה"ב: הטיל ששיגרה קוריאה הצפונית - מסוג חדש שטרם ראינו
אלסקה על הכוונת: תיעוד הטיל הצפון קוריאני שמאיים על העולם

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי בדיון במועצת הביטחון, 5 ביולי 2017. רויטרס
מזהירה מפעולה של וושינגטון. היילי במועצת הביטחון/רויטרס

נציגי סין ורוסיה באו"ם, לעומת היילי, קראו להפגין איפוק על אף שגינו את השיגור של קוריאה הצפונית, שבוצע חרף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה. השגריר הסיני ליו ג'יאי אמר כי השיגור היה "הפרה בוטה" של החלטות האו"ם וכי הוא "לא מתקבל על הדעת".

לדבריו, "על הצדדים להפגין איפוק, להימנע מפרובוקציות ומרטוריקה מתלהמת, ולהפגין רצון חסר פשרות לדיאלוג ולשיתוף פעולה כדי להפיג את המתיחות". במהלך הדיון במועצת הביטחון, שכונס לבקשת יפן, קוריאה הדרומית וארצות הברית, השגריר הסיני קרא גם לעצור את פריסת מערכת הטילים האמריקנית THAAD בקוריאה הדרומית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
צפון קוריאה טוענת כי שיגרה טיל בין יבשתי; ארה"ב וקוריאה הדרומית טענו כי הטיל היה לטווח בינוני. רויטרס
איום חדש על העולם. הטיל הצפון קוריאני/רויטרס

סין היא בעלת הברית העיקרית הקרובה היחידה של קוריאה הצפונית ושותפת הסחר הגדולה ביותר שלה. טראמפ האשים אותה בכך שהיא הגדילה את היקף הסחר עמה, והשגרירה היילי הזהירה את בייג'ינג כי היא מסכנת את יחסי המסחר שלה עם וושינגטון. השגרירה הוסיפה כי ארצות הברית תציע סנקציות נוספות בימים הקרובים.

סגן השגריר הרוסי אמר כי אין לשקול שימוש בכוח צבאי והצטרף לקריאות של סין לעצור את פריסת ה-THAAD בקוריאה הדרומית. הוא אף הזהיר כי מפני סנקציות נוספות שעלולות "לחנוק" את כלכלת קוריאה הצפונית. לרוסיה ולסין יש זכות וטו במועצת הביטחון, והן עשויות להשתמש בה אם ארצות הברית תעלה הצעת החלטה חריפה מדי.

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully