וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלסקה על הכוונת: תיעוד הטיל הצפון קוריאני שמאיים על העולם

5.7.2017 / 11:39

אחרי הפקפוק ההתחלתי, בוושינגטון אישרו כי פיונגיאנג הצליחה לשגר טיל בליסטי בין-יבשתי בדרך להגשמת המטרה - יכולת לפגוע בשטחה היבשתי של ארה"ב. על אף שנותרו עדיין פערים טכנולוגיים להשלים, ההתפתחות האחרונה עשויה לקרב את ממשל טראמפ להגיב. צפו בתיעוד השיגור

עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית שיגרה אתמול (שלישי) לראשונה טיל בליסטי בין-יבשתי, במסלול שלפי המומחים מצביע על יכולתו של הטיל לפגוע באלסקה, ובכך הוסיפה פיונגיאנג ממד חדש ומאיים לארסנל שלה - חרף האיומים מצד ארצות הברית והסנקציות הבינלאומית. היום פרסמה הטלוויזיה הממלכתית תיעוד של שיגור הטיל.

לטענת פיונגיאנג, הטיל - הווסונג 14 שלא הוצג עד הניסוי אתמול - שוגר בזווית החדה האפשרית ביותר על מנת שלא יהווה סיכון למדינות השכנות והצליח לעבור 933 ק"מ בגובה של 2,802 ק"מ למשך 39 דקות. דייוויד רייט, פיזיקאי אמריקני מארגון "איחוד המדענים המודאגים", הסביר לרשת BBC כי אילו הטיל הקוריאני היה משוגר במסלול סטנדרטי, הוא יכול היה להגיע למרחק של כ-6,700 ק"מ - טווח שמכסה את אלסקה, אך לא את הוואי או יתר 48 המדינות של ארצות הברית. עד אתמול הציגה קוריאה הצפונית - אך לא שיגרה - שני סוגים של טילים בליסטיים בין יבשתיים - KN-08, עם טווח משוער של 11,500 ק"מ, ו-KN-14, עם טווח משוער של 10,000 ק"מ. לא ברור מהם המאפיינים השונים של הווסונג 14.
עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה לניסוי צפון קוריאה: ארה"ב ודרום קוריאה ערכו תרגיל טילים משותף
כבר לא "חברה": היחס החדש של מרקל לארה"ב בהנהגת טראמפ
איזו מנה תזמין? סו-שף במסעדת יוקרה בתל אביב נעצר בחשד לסחר בסמים

תרגיל תגובה: ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל משותף במהלכו שוגרו טילים לעבר הים. רויטרס
שיגור הטיל הצפון-קוריאני/רויטרס

בצבאות רוסיה וקוריאה הדרומית השכנות, וכן צבא ארצות הברית, דחו בתחילה הטענות של קוריאה הצפונית ואמרו כי מדובר רק בטיל לטווח בינוני, כזה שמשגרת המדינה הקומוניסטית מעת לעת. ואולם, בהמשך בצבא ארצות הברית אישרו כי אכן היה זה טיל בליסטי בין-יבשתי, ושר החוץ האמריקני רקס טלירסון כינה זאת "איום חדש על העולם".

המטרה המוצהרת של קוריאה הצפונית היא לפתח טיל בליסטי בין-יבשתי, המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני ולפגוע בשטחה של ארצות הברית. לכך היא זקוקה לטיל בליסטי בין-יבשתי בעל טווח של 8,000 ק"מ ומעלה, ראש קרב קטן מספיק כדי להרכיבו וכן את הטכנולוגיה הנדרשת כדי להבטיח את יציבתו בזמן שהוא חוזר לאטמוספירה אחרי השיגור. על אף ההתקדמות הניכרת שערכה בשנים האחרונות בתחום, הסברה המקובלת היא שפיונגיאנג עדיין רחוקה כמה שנים מהשלמת היכולות הללו, במיוחד בתחום מזעור ראש הקרב הגרעיני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קים ג'ונג און מנהיג קוריאה הצפונית מפקח על הניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי, 4 ביולי 2017. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בניסוי/רויטרס

שיגור הטיל הבין-יבשתי עשוי לחזק את הקריאות להוציא לפועל תקיפה מקדימה. "טראמפ הבטיח כי 'לא לקוריאה הצפונית לא יהיה ICBM', ולכן הוא יעמוד בפני לחץ להגיב להתרסה של פיונגינאג", אמר ברוס קלינגר, ממכון המחקר "Heritage Foundation" שבוושינגטון, לסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ, בהתייחסו לציוץ של נשיא ארצות הברית מינואר האחרון. "יש תמיכה גוברת למתקפה שכזאת, שתמנע מקוריאה הצפונית להשלים את הפיתוח, אבל היא עלולה לגרום למלחמה כוללת בחצי האי הקוריאני ולהשלכות קטסטרופליות".

אחת ההשלכות עשויה להיות זרם פליטים אדיר שינוע מקוריאה הצפונית לסין השכנה, אחת מאבני הנגף העיקריים לכל מבצע שכזה. טראמפ קיווה שיצליח לרתום את סין לעצירת קוריאה הצפונית, ושיבח את הנשיא שי ג'ינפינג על מאמציו - עד שאמר בסוף החודש שעבר, אחרי שובו של הסטודנט אוטו וורמבייר מקוריאה הצפונית כשהוא בתרדמת, כי המאמצים הסיניים לא עובדים. מאז, הטיל הממשל סנקציות על בנק סיני שמואשם בקשרים לקוריאה הצפונית, אישר עסקת נשק ענקית עם טייוואן ושלח ספינת קרב שתשייט בסמוך לשטחי המחלוקת בים סין הדרומי.

קים ג'ונג און מנהיג קוריאה הצפונית מפקח על הניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי, 4 ביולי 2017. רויטרס
קים צופה במשקפת/רויטרס

אם אכן מדובר בניסיון ללחוץ את סין מהצד השני, לא נראה שהוא צלח. גם אחרי השיגור אתמול, שבוצע ממשאית סינית שעברה הסבה מאיסוף עצים לתכלית צבאית, בייג'ינג קראה לכולם להפגין איפוק. יתרה מכך, הנשיא שי, במהלך פגישתו במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הציב משוואה שלא תהיה מקובלת על האמריקנים - עצירת תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית במקביל להוצאת המערכת המתקדמת להגנה מפני טילים THAAD, שאותה הציבה ארצות הברית בקוריאה הדרומית. שי ופוטין רואים במערכת בעלת הרדר העצום איום, בדומה לטענות של קוריאה הצפונית.

היום תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון סגור, לבקשת ארצות הברית. בהתבסס על ההתבטאויות בנושא עד כה, לא נראה שצפויה תפנית של ממש, שתכלול למשל אמברגו נפט על קוריאה הצפונית. ממשל טראמפ מגלה כי גם בסוגיית קוריאה הצפונית, בדומה לסוריה, כמעט בלתי-אפשרי להגיע לקונצנזוס או אפילו לפחות מכך - מה שמותיר את הדלת פתוחה לפעולה אמריקנית חד-צדדית.

טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית, 4 ביולי 2017. הטלוויזיה של קוריאה הצפונית, צילום מסך
תיעוד שיגור הטיל בצפון קוריאה/צילום מסך, הטלוויזיה של קוריאה הצפונית
צפון קוריאה טוענת כי שיגרה טיל בין יבשתי; ארה"ב וקוריאה הדרומית טענו כי הטיל היה לטווח בינוני. רויטרס
תיעוד הפיצוץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully