וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לניסוי צפון קוריאה: ארה"ב ודרום קוריאה ערכו תרגיל טילים משותף

5.7.2017 / 2:22

שר החוץ האמריקני טילרסון אמר כי למאמצי פיונגיאנג להשגת נשק גרעיני יהיו השלכות וקרא לשיתוף פעולה עולמי. קים ג'ונג און הודיע כי הטיל ששוגר מסוגל לשאת ראש קרב גרעיני גדול וכי לא ינהל מו"מ עם ארצות הברית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

צבא ארצות הברית וצבא קוריאה הדרומית ערכו הלילה (רביעי) תרגיל בירי טילים, ששוגרו לעבר המים הטריטוריאליים של קוריאה הדרומית – כך מסר צבא ארצות הברית. התרגיל נערך כתגובה לניסוי בטיל הבליסטי הבין-יבשתי שערכה קוריאה הצפונית אתמול. "יכולת התקיפה המדויקת מאפשרת לברית בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית לפגוע במטרות רבות, בטווח זמן קצר ובכל מזג אוויר", נמסר בהודעת הצבא האמריקני. בהודעה נמסר כי בתרגיל נעשה שימוש במערכת הטילים ATACMS האמריקנית ובטילי "היונמו" דרום קוראניים.

הפנטגון הודיע כי בכוונתו להגן על ארצות הברית ועל בנות בריתה מול האיומים של קוריאה הצפונית. "אנחנו מוכנים להשתמש במגוון האפשרויות העומדות בפנינו מול האיום, המחוייבות שלנו כלפי קוריאה הדרומית ויפן נותרה בעינה".

מוקדם יותר קרא שר החוץ האמריקני רקס טילרסון לפעולה עולמית נגד פעולותיה של פיונגיאנג בעקבות שיגור הטיל. "על כל המדינות להבהיר לקוריאה הצפונית כי למאמציה להשגת נשק גרעיני יהיו השלכות", אמר טילרסון. עוד הוא הזהיר, כי מדינות שמסייעות לקוריאה הצפונית בצורה כלכלית או צבאית או שלא מיישמות את הסנקציות שנקבעו על ידי האו"ם, "עוזרת להמשכו של המשטר המסוכן". מועצת הביטחון של האו"ם נענתה לקריאתה של ארצות הברית והיא תתכנס בשעות הערב כדי לדון בצעדים שבהם יש לפעול נגד קוריאה הצפונית.

עוד בנושא:
המתיחות נמשכת: קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי לשטחה הימי של יפן
טראמפ על האיום מקוריאה הצפונית: "עידן הסבלנות האסטרטגית נגמר"
צפון קוריאה מאיימת: נחסל את נשיאת הדרום לשעבר שתכננה לחסל את קים

טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית, 4 ביולי 2017. הטלוויזיה של קוריאה הצפונית, צילום מסך
מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס. ההכנות לשיגור הטיל הבליסטי, אתמול/צילום מסך, הטלוויזיה של קוריאה הצפונית

בהצהרה רשמית הודיעה הלילה קוריאה הצפונית כי הטיל הבליסטי ששיגרה אתמול יכול לשאת ראש קרב גרעיני גדול וכי הניסוי הוכיח את יכולותיו של הטיל ארוך הטווח. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר כי ארצו לא תנהל משא ומתן עם ארצות הברית בנושא תוכנית הטילים כל עוד ארצות הברית תמשיך את "המדיניות העויינת" כלפי ארצו.

קוריאה שיגרה לפני כמה חודשים טיל ששייט במשך 30 דקות והגיע לגובה של כ-1609 קילומטרים יותר מתחנת החלל הבינלאומית, אך הטיל ששוגר היום שייט במשך 37 דקות והגיע לגובה של 2,414 ק"מ. לכן, מומחים לטילים סבורים כי הוא יכול להגיע למטרה במרחק של 6,437 ק"מ, כך שאלסקה נמצאת בטווח שלו.

קוריאה הצפונית הכריזה אתמול כי ערכה שיגור מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי, שלטענתה "מסוגל להגיע לכל מקום בעולם". בדיווח של הטלוויזיה הממלכתית בפיונגיאנג נטען כי מדובר בטיל מדגם "הווסונג-14", שהגיע לגובה של 2,802 ק"מ ופגע "בדיוק במטרה" אחרי שעבר 930 ק"מ במשך 39 דקות. הטיל נורה מבסיס חיל האוויר הקוריאני פנגיון, כמאה ק"מ מצפון-מערב לבירה פיונגיאנג. מומחים סבורים כי אילו הטיל היה משוגר באופן מבצעי, הוא היה מסוגל לפגוע באלסקה.

עוד באותו נושא

בארה"ב מאשרים: קוריאה הצפונית שיגרה בהצלחה לראשונה טיל בין-יבשתי

לכתבה המלאה
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון, 2 ביוני 2017. רויטרס
"לפעולות קוריאה הצפונית יהיו השלכות". טילרסון/רויטרס

הניסוי היה בפיקוחו של המנהיג קים ג'ונג און, ואירע שעות ספורות לפני חגיגות יום העצמאות של ארצות הברית וכמה ימים לפני כינוס פסגת ה-G20, שצפויה לעסוק בהרחבה באיום הנשקף מקוריאה הצפונית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לשיגור בחשבון הטוויטר שלו תוך שהוא לועג לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. "לבחור הזה אין משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו?", צייץ טראמפ. "קשה לי להאמין שקוריאה הדרומית ויפן יסבלו זאת עוד זמן רב. אולי סין תנקוט מהלך משמעותי בקוריאה הצפונית ותשים סוף לשטות הזאת אחת ולתמיד".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully