וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מאשרים: קוריאה הצפונית שיגרה בהצלחה לראשונה טיל בין-יבשתי

גורמים אמריקניים רשמיים אמרו לכלי תקשורת במדינה כי השיגור שאירע אתמול היה מוצלח ומציב סכנה אפשרית בפני ארצות הברית. משמעות הדבר היא שלמשטר בפיוגניאנג יש את היכולת לפגוע באלסקה. ארצות הברית קראה לכינוס ישיבת חירום במועצת הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית סבורה כי קוריאה הצפונית שיגרה אתמול (שלישי) בהצלחה לראשונה טיל בליסטי בין-יבשתי – כך אישרו אתמול גורמים רשמיים לרשתות החדשות NBC ו"פוקס". משמעות הדבר היא שלמשטר בפיוגניאנג יש את היכולת לפגוע באלסקה.

קוריאה שיגרה לפני כמה חודשים טיל ששייט במשך 30 דקות והגיע לגובה של כ-1609 קילומטרים יותר מתחנת החלל הבינלאומית, אך הטיל ששוגר היום שייט במשך 37 דקות והגיע לגובה של 2,414 ק"מ. לכן, מומחים לטילים סבורים כי הוא יכול להגיע למטרה במרחק של 6,437 ק"מ, כך שאלסקה נמצאת בטווח שלו.

בכירי ממשל טראמפ, בהם נציגי ביטחון לאומי, הצבא ודיפלומטים, עורכים אתמול פגישה לא מתוכננת כדי לדון באופציות לתגובה מצד ארצות הברית לקוריאה הצפונית. גורמי ממשל בארצות הברית אמרו ל-CNN כי הנשיא דונלד טראמפ יידרש לאשר "תגובה מדודה". אף שטרם הוחלט על תגובה כזו היא עשויה לכלול שליחת כוחות צבא נוספים, בהם לוחמים, כלי טיס וספינות, לאזור כדי להגביר את נוכחות ארצות הברית. האופציות הדיפלומטיות הנלקחות בחשבון הן סנקציות נוספות. בנוסף, ארצות הברית קראה לקיים דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות השיגור.

לקריאה נוספת:
המתיחות נמשכת: קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי לשטחה הימי של יפן
טראמפ על האיום מקוריאה הצפונית: "עידן הסבלנות האסטרטגית נגמר"
צפון קוריאה מאיימת: נחסל את נשיאת הדרום לשעבר שתכננה לחסל את קים

צפון קוריאה טוענת כי שיגרה טיל בין יבשתי; ארה"ב וקוריאה הדרומית טענו כי הטיל היה לטווח בינוני. רויטרס
שיגור הטיל, אתמול/רויטרס

קוריאה הצפונית הכריזה אתמול כי ערכה שיגור מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי, שלטענתה "מסוגל להגיע לכל מקום בעולם". בדיווח של הטלוויזיה הממלכתית בפיונגיאנג נטען כי מדובר בטיל מדגם "הווסונג-14", שהגיע לגובה של 2,802 ק"מ ופגע "בדיוק במטרה" אחרי שעבר 930 ק"מ במשך 39 דקות. הטיל נורה מבסיס חיל האוויר הקוריאני פנגיון, כמאה ק"מ מצפון-מערב לבירה פיונגיאנג. מומחים סבורים כי אילו הטיל היה משוגר באופן מבצעי, הוא היה מסוגל לפגוע באלסקה.

הניסוי היה בפיקוחו של המנהיג קים ג'ונג און, ואירע שעות ספורות לפני חגיגות יום העצמאות של ארצות הברית וכמה ימים לפני כינוס פסגת ה-G20, שצפויה לעסוק בהרחבה באיום הנשקף מקוריאה הצפונית.

בתחילה אמרו צבאות ארצות הברית, קוריאה הדרומית ורוסיה כי מדובר ככל הנראה בטיל בליסטי לטווח בינוני, שנחת במים הכלכליים של יפן. עם זאת, נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, שכינס דיון חירום ביטחוני, אמר כי הצבא בוחן אפשרות שזה אכן טיל בין-יבשתי.

טראמפ התייחס לשיגור בחשבון הטוויטר שלו תוך שהוא לועג לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. "לבחור הזה אין משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו?", צייץ טראמפ. "קשה לי להאמין שקוריאה הדרומית ויפן יסבלו זאת עוד זמן רב. אולי סין תנקוט מהלך משמעותי בקוריאה הצפונית ותשים סוף לשטות הזאת אחת ולתמיד".

(עדכון ראשון: 21:06)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קים ג'ונג און מנהיג קוריאה הצפונית מפקח על הניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי, 4 ביולי 2017. רויטרס
קים ג'ונג און מפקח על השיגור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully