וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על האיום מקוריאה הצפונית: "עידן הסבלנות האסטרטגית נגמר"

נשיא ארה"ב קרא לתגובה תקיפה נגד המדינה המבודדת בתום שיחותיו עם נשיא קוריאה הדרומית בבית הלבן, ואמר כי "אנו עומדים בפני איום של משטר הרסני ופראי". דבריו הגיעו ברקע מתיחות עם סין, העושה מאמצים לריסון תכניות הנשק של פיונגיאנג

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (שישי) לתגובה תקיפה נגד קוריאה הצפונית ואמר כי הסבלנות עם המדינה המבודדת פקעה. טראמפ אמר את הדברים לאחר שיחותיו עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, שהתקיימה בבית הלבן, והדגיש את חשיבותה של הברית בין שתי המדינות. לדבריו, עידן "הסבלנות האסטרטגית" לנוכח תכניות הטילים והגרעין של קוריאה הצפונית הסתיים.

"יחד, אנו עומדים בפני האיום של המשטר ההרסני והפראי בקוריאה הצפונית", אמר טראמפ לצדו של מון בבית הלבן. "תכניות הטילים והגרעין שהמשטר הזה מקדם דורשות תגובה נחושה. אנחנו עובדים באופן צמוד עם קוריאה הדרומית ועם יפן, כמו גם עם שותפים נוספים מרחבי העולם, בשלל דרכים דיפלומטיות, ביטחוניות וכלכליות, כדי להגן על בעלות בריתנו ואזרחנו מהאיום הזה, שנקרא קוריאה הצפונית".

מון הוסיף כי שני המנהיגים הציבו את קוריאה הצפונית בראש סדר העדיפויות שלהם. "הנשיא טראמפ ואני מסכימים שרק צעדים ביטחוניים חזקים יכולים להביא שלום אמיתי", אמר, והוסיף: "האיום והפרובוקציות של הצפון יפגשו תגובה איתנה. שני המנהיגים שלנו ינהיג סנקציות ודיאלוג, במקביל, בצורה מקיפה מאוד כדי לפתור את עניין הגרעין של קוריאה הצפונית".

עוד בנושא:
קוריאה הצפונית מאיימת: נחסל את נשיאת הדרום לשעבר שתכננה לחסל את קים
"תאונת דרכים" או הפיכת ארמון: כך תכננה דרום קוריאה להפיל את קים
קוריאה הצפונית השוותה את טראמפ להיטלר: "נאציזם של המאה ה-21"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן. 30 ביוני 2017. רויטרס
"נעשה יותר להסרת מחסומים". טראמפ ומון בבית הלבן, היום/רויטרס

טראמפ התבטא בעבר נגד מדיניות המסחר של ארצות הברית ואיים לבטל הסכם בן חמש שנים שהושג מול קוריאה הצפונית בידי קודמו בתפקיד, ברק אובמה. לדבריו, ארצות הברית בודקת מחדש את הסכם המסחר, שהוגדר על ידיו "קשוח". "נעשה יותר כדי להסיר מחסומים למסחר הדדי ולאפשר גישה לשווקים", אמר טראמפ, והוסיף כי הוא ומקבילו הדרום-קוריאני שוחחו על תחומי מסחר שונים. בנוסף, הוא הדגיש את חשיבות הנשיאה הכלכלית בעלויות הביטחון, ובכך חזר והעלה נושא שאליו התייחס במהלך הקמפיין שלו בבחירות לנשיאות.

דבריו של טראמפ מגיעים ברקע תקופה מתוחה בין וושינגטון ובייג'ינג, הפועלת לריסון פיונגיאנג ותכנית הטילים הגרעיניים שלה. אתמול דיווחה סוכנות הידיעות "אי-פי" כי מחלקת המדינה האמריקנית אישרה עסקת נשק בהיקף 1.4 מיליארד דולר עם טייוואן, שסין מתנגדת להכרה בה כמדינה עצמאית ובעבר זעמה על כך שטראמפ שוחח בטלפון עם הנשיאה צאי אינג-וון. מדובר בעסקת הנשק הראשונה שנחתמה בין המדינות מאז הושבע טראמפ לנשיאות בינואר האחרון.

עוד באותו נושא

ארה"ב תמכור לטייוואן טילים ומערכות מכ"ם ב-1.4 מיליארד דולרים

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן. 30 ביוני 2017. רויטרס
"הצעדים חותרים תחת האמון ההדדי שהושג בין הצדדים". טראמפ, היום/רויטרס

הלילה תקף שגריר סין בארצות הברית צ'וי טיאנקאי את העסקה ואמר כי היא מנוגדת לרוח הדברים בפגישתו של טראמפ בחודש אפריל עם הנשיא שי ג'ינפינג, באחוזתו בפלורידה. בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון הביע השגריר מורת רוח גם מהסנקציות שוושינגטון הטילה על כמה חברות בארצו. "צעדים אלה חותרים תחת האמון ההדדי שהושג בין הצדדים בפסגה במאר א-לאגו", אמר צ'וי. ביום שלישי השבוע הכריז שר החוץ האמריקני רקס טילרסון כי ארצו הורידה את סין לדרגה הנמוכה ביותר ברשימת המדינות שבהן קיים מצב גרוע של סחר בבני אדם ועבודות כפייה.

אתמול הטילה ארצות הברית סנקציות על שני אזרחי סין וחברת משלוחים בשל עזרתם לתכנית הטילים הגרעיניים של קוריאה הצפונית. כמו כן, האשימה וושינגטון את בנק "דנדונג" הסיני בכך שהוא מלבין כספים עבור פיונגיאנג. בהצהרה מטעם משרד האוצר האמריקני נמסר כי צעדים ננקטו נגד החברות כדי ללחוץ על קוריאה הצפונית לנטוש את תכניות הנשק השאפתניות שלה. "ארצות הברית לא תהסס לנקוט צעדים נגד אנשים, חברות ומוסדות פיננסיים שמעודדים את המשטר הזה", נמסר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן. 30 ביוני 2017. רויטרס
טראמפ ומון בבית הלבן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully