וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית השוותה את טראמפ להיטלר: "נאציזם של המאה ה-21"

במאמר מערכת שפורסם בסוכנות ידיעות רשמית נכתב כי "עיקרון 'אמריקה תחילה' של טראמפ חותר לשליטה עולמית באמצעות פעולות צבאיות בדומה לרעיון של היטלר לכיבוש העולם". המאמר מתפרסם ברקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות בעקבות מותו של הסטודנט האמריקני

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית השוותה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאדולף היטלר במאמר מערכת שפורסם היום (שלישי) בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA. המאמר פורסם ברקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות בעקבות מותו של הסטודנט האמריקני שנכלא בקוריאה והוחזר לארצות הברית לפני כשבועיים כשהוא בתרדמת, וכן לקראת ביקורו של נשיא קוריאה הדרומית החדש מון ג'ה-אין בוושינגטון.

בשבוע שעבר כינה הביטאון הרשמי "רודונג סינמון" בקוריאה הצפונית את הנשיא טראמפ "פסיכופת" שעלול להוביל לאסון. המאמר ב-KCNA היום החריף את הטון נגד טראמפ וטען כי מדיניותו היא "הנאציזם של המאה ה-21". "עיקרון 'אמריקה תחילה' שלו חותר לשליטה עולמית באמצעות פעולות צבאיות בדומה לרעיון של היטלר לכיבוש העולם", נכתב במאמר שהתייחס לדבריו של טראמפ מנאומו בטקס ההשבעה שלו לנשיאות, אז קרא: "מהרגע הזה, זה הולך להיות 'אמריקה תחילה'".

לקריאה נוספת:
צפון קוריאה: "טראמפ הוא פסיכופת שיכול להוביל לאסון"
קוריאה הצפונית על מותו של הסטודנט האמריקני ששב ממנה: "מסתורין"
"תאונת דרכים" או הפיכת ארמון: כך תכננה דרום קוריאה להפיל את קים

טראמפ בהצהרה לאחר הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה 14  ביוני 2017. רויטרס
טראמפ בהצהרה לאחר הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה 14 ביוני 2017/רויטרס

עוד נכתב כי "טראמפ הולך בדרכו הפוליטית הדיקטטורית של היטלר" כדי לחלק את העולם לשתי קטגוריות – "חברים ואויבים", וזאת כדי להצדיק את הדיכוי. קוריאה הצפונית ידועה בביקורת נוקשה על מנהיגי המערב כחלק מהתעמולה שלה, אך ההשוואה לצורר הנאצי נדירה למדי.

ממשל טראמפ מבקש כעת להטיל סנקציות חריפות יותר על קוריאה הצפונית בשל תכנית הטילים והגרעין שלה. במאמר ב-KCNA הואשמה וושינגטון בחסימת אספקת ציוד רפואי שאותה כינתה – "אקט לא אתי וחסר אנושיות כמו המצור של היטלר על לנינגרד", שהוביל למיליוני הרוגים. "דרך החשיבה של טראמפ שלפיה צריך להקריב את כל העולם כדי שבארצות הברית ישררו חיים טובים יותר שמה אפילו את בעלי בריתה במצב מסובך", נכתב במאמר הקוריאני.

הסטודנט אוטו וורמבייר הוחזר לארצות הברית לפני כשבועיים כשהוא בתרדמת ואושפז מיד בבית חולים. הוא סבל מנזק מוחי חמור וגורמים בוושינגטון טענו כי הוא הוכה בשביו. כמה ימים לאחר מכן הוא מת. הנשיא גינה בחריפות את "המשטר האכזרי" בפיונגיאנג לאחר מותו ואמר כי הוא נחוש כדי למנוע מטרגדיות דומות להישנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully