וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הטיל ששיגרה קוריאה הצפונית - מסוג חדש שטרם ראינו

5.7.2017 / 22:37

בפנטגון גינו את פיונגיאנג ששיגרה לראשונה טיל בליסטי בין-יבשתי, אך הבהירו כי ביכולתם להגן על ארה"ב מפני כל איום. שגרירת ארה"ב באו"ם בדיון במועצת הביטחון הזהירה מפני פעולה צבאית

עריכה: יאיר דניאל

הפנטגון הודיע היום (רביעי) כי הטיל הבליסטי הבין-יבשתי ששיגרה אתמול קוריאה הצפונית היה מסוג חדש "שטרם נראה עד כה" ותיאר את השיגור כצעד שעלול להוביל להסלמה לפגיעה ביציבות באזור. לפי מומחים שונים, הטיל מסוגל להגיע לשטחה של אלסקה, אולם לא לשטחה היבשתי של ארצות הברית.

דובר הפנטגון ג'ף דייוויס הבהיר, עם זאת, כי ביכולתו של צבא ארצות הברית להתמודד עם כל איום הנשקף מהטילים הבין-יבשתיים של קוריאה הצפונית. הוא הזכיר את הניסוי המוצלח שבוצע בחודש שעבר, כשמערכת יירוט אמריקנית הצליחה להפיל טיל דמה בין-יבשתי.

לקריאה נוספת על האיום של קוריאה הצפונית
אלסקה על הכוונת: תיעוד הטיל הצפון קוריאני שמאיים על העולם
בתגובה לניסוי צפון קוריאה: ארה"ב ודרום קוריאה ערכו תרגיל טילים משותף

תרגיל תגובה: ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל משותף במהלכו שוגרו טילים לעבר הים. רויטרס
סכנה חדשה לעולם. שיגור הטיל, אתמול/רויטרס

בעקבות ההסלמה, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון חירום בעקבות דרישה של ארצות הברית, יפן וקוריאה הדרומית. שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי איימה במהלך הדיון כי וושינגון עלולה לנקוט פעולה צבאית אם הנתיב הדיפלומטי ייחסם. היא אף הזהירה את סין מכך שיחסי המסחר שלה עם ארצות הברית בסכנה אם היא תפר את הסנקציות על קוריאה הצפונית.

לטענת פיונגיאנג, הטיל היה מסוג הווסונג 14 שלא הוצג עד הניסוי. עד אתמול הציגה קוריאה הצפונית - אך לא שיגרה - שני סוגים של טילים בליסטיים בין יבשתיים - KN-08, עם טווח משוער של 11,500 ק"מ, ו-KN-14, עם טווח משוער של 10,000 ק"מ. לא ברור מהם המאפיינים השונים של הווסונג 14.

בקוריאה הצפונית הכריזו כי הם מסוגלים עתה להגיע לכל מקום בעולם, על אף שמומחים סבורים שהם נמצאים במרחק של כמה שנים מהשלמת היכולות הנדרשות לכך. שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר אתמול כי מדובר ב"איום חדש על העולם" וקרא לתגובה של הקהילה הבינלאומית.

(עדכון ראשון: 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully