וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הכריע: בתיהם של רוצחי הנער מוחמד אבו חדיר לא ייהרסו

4.7.2017 / 17:33

שלוש שנים לאחר חטיפתו והצתתו של הנער הפלסטיני על ידי שלושה יהודים, הכריע בג"ץ כי בתיהם של המחבלים לא יהרסו. לטענת בית המשפט, זאת משום הזמן הרב שעבר בין המעשה - ולא כי מדובר ביהודים

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין.

בג"ץ הכריע היום (שלישי) כי בתי משפחות הרוצחים של הנער הפלסטיני אבו חדיר לא ייהרסו. זאת כשהשבוע מצוינות שלוש שנים לחטיפתו והצתתו על ידי שלושה יהודים, מתוכם שני נערים. לפי בג"ץ, ההחלטה התקבלה בעיקר בשל הזמן הרב שעבר מאז מועד ביצוע העבירה.

הסוגיה שעלתה בפרשה היא תכלית ההרתעה של מהלך ההריסה, אך לבסוף נקבע בבג"ץ כי "אין להיעתר לעתירה בראש וראשונה בהתחשב בשיהוי הניכר שחל בין מעשה הרצח הנתעב לבין הגשתה. אמנם, אף לגופו של ענין דומה שההחלטה במקרה אינה חורגת מגדרי המידתיות ואינה נגועה בחוסר סבירות". בהחלטה הדגישו השופטים כי דינם של מחבלים יהודים אינו שונה מדינם של מחבלים ערבים, וכי ההחלטה נקבעה בהתאם לנסיבות הזמן והמקום.

לקריאה נוספת
המדינה נגד הריסת בתי רוצחי אבו חדיר: טרור יהודי שונה מערבי
משפחת מוחמד אבו חדיר עתרה לבג"ץ בדרישה להרוס את בתי הרוצחים
"צעקתי 'תגמרו אותו' - ותוך שנייה כולו בער": שחזור רצח אבו חדיר

דיווח יוסי אלי + ראיון עם סבו של מוחמד אבו חדיר. מערכת וואלה!
נחטף ונשרף בעודו בחיים. מוחמד אבו חדיר/מערכת וואלה!

משפחת אבו חדיר עתרה לבג"ץ בדרישה להרוס את בתיהם של השלושה שהורשעו ברציחתו ביולי 2014. בני המשפחה הביעו בעבר תרעומת על כך שישראל לא מפעילה את מדיניות הריסת בתי מחבלים גם כלפי רוצחי בנם. הם קראו לבית המשפט להתייחס אל הרוצחים כאל מחבלים ולהרוס את בתיהם, בנוסף לעונשי המאסר הממושכים שנגזרו עליהם.

בית המשפט המחוזי בירושלים מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר על יוסף חיים בן דוד, שהורשע ברצח הנער. כמו כן, בית המשפט גזר עליו מתן פיצויים בסך 20 אלף שקלים למשפחת הילד הפלסטיני שאותו חטף בלילה שקדם לרצח, ופיצויים בסך 150 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר. שני נערים בני 16 ו-17, ששמם אסור בפרסום, הורשעו גם הם ברצח אבו חדיר.

על הנער בן ה-17, שלו היה חלק מרכזי בהצתת הנער הפלסטיני, נגזר מאסר עולם ושלוש שנים נוספות, ואילו על הרוצח השני נגזרו 21 שנות מאסר. נוסף על כך, כל אחד מהם נדרש לשלם פיצויים בסך 30 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully