וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מוחמד אבו חדיר עתרה לבג"ץ בדרישה להרוס את בתי הרוצחים

6.7.2016 / 0:10

המשפחה של הנער, שנרצח ביולי 2014, הביעה בעבר תרעומת על כך שמדיניות הריסת בתי מחבלים לא מופעלת גם כלפי רוצחי בנה. כעת, דורשים קרוביו לחייב את המדינה להרוס את בתי יוסף בן דוד ושני הנערים שהורשעו ברצח ולהתייחס אליהם כאל מחבלים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בווידאו: ריאיון עם חוסיין אבו חדיר, אביו של הנער

משפחתו של הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר הגישה תביעה לבג"ץ בדרישה להרוס את בתיהם של השלושה שהורשעו ברציחתו ביולי 2014. בני משפחתו של אבו חדיר הביעו בעבר תרעומת על כך שישראל לא מפעילה את מדיניות הריסת בתי מחבלים גם כלפי רוצחי בנם. הם קראו לבית המשפט להתייחס אל הרוצחים כאל מחבלים ולהרוס את בתיהם, בנוסף לעונשי המאסר הממושכים שנגזרו עליהם.

לפני כחודשיים גזר בית המשפט המחוזי בירושלים מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר על יוסף חיים בן דוד, שהורשע ברצח הנער. כמו כן, בית המשפט גזר עליו מתן פיצויים בסך 20 אלף שקלים למשפחת הילד הפלסטיני שאותו חטף בלילה שקדם לרצח, ופיצויים בסך 150 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר. שני נערים בני 16 ו-17, ששמם אסור בפרסום, הורשעו גם הם ברצח אבו חדיר. על הנער בן ה-17, שלו היה חלק מרכזי בהצתת הנער הפלסטיני, נגזר מאסר עולם ושלוש שנים נוספות, ואילו על הרוצח השני נגזרו 21 שנות מאסר. נוסף על כך, כל אחד מהם נדרש לשלם פיצויים בסך 30 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר.

לקריאה נוספת:
אביו של מוחמד אבו חדיר: "ראינו רק חלקים מהשחזור, זה קשה מדי"
רוצח מוחמד אבו חדיר ניסה לפגוע בעצמו בתאו; מצבו קל
"צעקתי 'תגמרו אותו' - ותוך שנייה כולו בער": שחזור רצח אבו חדיר

חוסיין אבו חדיר, הכרעת דין משלימה ברצח וחטיפת הנער מוחמד אבו חדיר. בימ"ש מחוזי ירושלים 19 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
חוסיין אבו חדיר, אביו של הנער/נועם מושקוביץ

חוסיין אבו חדיר, אביו של הנער אמר לאחר הקראת גזר דינו של בן דוד כי יפנה לשר לביטחון פנים ויבקש ממנו לשקול את הריסת ביתו של האחראי המרכזי לרצח. קודם לכן אמר: "אם בית המשפט לא ייתן עונש גדול ישרפו עוד. אנחנו נגד כל מי שהוא רוצח, אנחנו בני אדם. כולנו בני אדם. מספיק מוחמד שנשרף, זה יהיה אחרון. לא רוצים שאף אחד יישרף וייהרג משני הצדדים. אנחנו רוצים שלום, מספיק לנו הבעיות. לא חשבנו על נקמה".

בהכרעת הדין של בן דוד קבעו השופטים יעקב צבן, רפי כרמל ורבקה פרידמן פלדמן כי הוא "לא היה במצב פסיכוטי" בעת ביצוע המעשים. כמו כן, הם קבעו כי בעת שחזור המעשה בן דוד "נראה ונשמע רהוט, מודע, חד וברור, כשהוא מתאר היטב את המהלך, מסביר את הצורך בנקמה עקב רצח שלושת הנערים, מדבר על תכנון ופרטי האירועים באופן פתוח ובוטח, ולא מדבר על קולות או על לחץ חיצוני או פנימי שדחף אותו לכך מלבד נקמה".

(עדכון ראשון: 20:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully