וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נגד הריסת בתי רוצחי אבו חדיר: טרור יהודי שונה מערבי

14.9.2016 / 13:06

הפרקליטות הגיבה לעתירה שהגיש אביו של הנער מוחמד אבו חדיר, שנרצח על ידי יוסף חיים בן דוד ושני נערים נוספים. "הענישה יוצרת הרתעה במגזר היהודי", נטען בתגובה לדרישה להרוס את בתי הרוצחים

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין.

(בווידאו: חוסיין אבו חדיר מגיש את העתירה על הריסת בתי הרוצחים)

המדינה מתנגדת להריסת בתי רוצחי הנער מוחמד אבו חדיר, כך עולה מתגובת הפרקליטות לעתירת אביו חוסיין לבג"ץ, שדרש להרוס את הבתים. בתשובה שהגישה היום (רביעי) המדינה לביהמ"ש העליון נטען אין יחס שווה בין טרור המבוצע על ידי פלסטינים לבין זה המבוצע על ידי יהודים.

"כל אירוע טרור הוא פסול ויש לפעול למניעתו", כותבת הפרקליטות, "אולם אין להתעלם מהפער בהיקף הטרור המבוצע על ידי פלסטינים וערבים ממזרח ירושלים למול ההיקף הטרור המבוצע על ידי יהודים ואין להתעלם מההוקעה החברתית של מעשי טרור בקרב החברה בישראל". המדינה טוענת שהעובדה ששלושת הרוצחים, שני קטינים ודודם יוסף חיים בן דוד, נשפטו – יוצרת הרתעה. "קיימת במגזר היהודי הוקעה מפני שימוש בדרכי טרור וביצוע פיגועים נגד חפים מפשע".

עוד בוואלה! NEWS:
מאסר עולם ועוד 20 שנה לרוצח מוחמד אבו חדיר
שניים מקרוביו של מוחמד אבו חדיר חשודים בתכנון פיגוע נקם
בן דוד הורשע ברצח מוחמד אבו חדיר: "לא היה במצב פסיכוטי"

ג'וש בריינר מדווח על הכרעת הדין במשפט רצח אבו ח'דר. מערכת וואלה!
מוחמד אבו חדיר, הנער שנרצח/מערכת וואלה!

המדינה הציגה השוואה בין אלפי פיגועים שביצעו פלסטינים בשנים האחרונות, לבין פיגועים שבוצעו על ידי יהודים, המסתכמים בשניים במהלך 2016. בניגוד למגמה העולה מנתוני הטרור המבוצעים על ידי פלסטינים, פיגועים שביצעו מפגעים יהודים הם אירוע נדיר יחסית וחריג".

"מבלי להמעיט בחומרת הפיגוע שבוצע על ידי רוצחי אבו חדיר ומבני משפחת דוואבשה, התמונה אותה מנסים לצייר העותרים לפיה חלה עליה תלולה בקרב מפגעים יהודים באופן המחייב את הריסת הבתים, אינה מדויקת וזאת בלשון המעטה. לתשובה אף צורף תצהיר של ראש ענף מודיעין בשב"כ המכונה "מיכל" שאישרה את הנתונים שהוצגו.

טענה נוספת שמעלה המדינה היא שאין מקום להריסת בתי הרוצחים, שכן חלפו למעלה משנתיים מאז ביצוע הרצח. "בחלוף זמן כה ניכר, אין לצה"ל אפשרות להוציא צו הריסה כמבוקש".

יוסף בן דוד, הכרעת דין משלימה ברצח וחטיפת הנער מוחמד אבו חדיר. בימ"ש מחוזי ירושלים 19 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
הרוצח שהורשע ברצח אבו חדיר, יוסף חיים בן דוד/נועם מושקוביץ

בנוסף טוענת המדינה כי בעל הסמכות לקבוע האם יש מקום להרוס את בתי המחבלים הוא אלוף הפיקוד ולא המדינה, במידה והוא רואה שיש מקום לכך לצורך הרתעה. במקרה של רוצחי אבו חדיר, מדובר באלוף פיקוד מרכז שאיזור פיקודו חולש על מקום מגוריו של בן דוד בהתנחלות אדם ואלוף פיקוד העורף, שכן שני הקטינים מתגוררים בתוך שטחי הקו הירוק.

לפני כארבעה חודשים גזר בית המשפט המחוזי בירושלים מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר על יוסף חיים בן דוד, שהורשע ברצח הנער מוחמד אבו חדיר ביולי 2014. השופט יעקב צבן אמר כי הרכב של שלושה שופטים החליט לדחות את ה טענה לענישה מופחתת ולגזור על בן דוד עונש של מאסר עולם בגין עבירת הרצח ו-20 שנות מאסר בגין העבירות האחרות שבהן הורשע במצטבר למאסר העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסיין אבו חדיר, אביו של מוחמד, בראיון לאולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, בית המשפט גזר עליו מתן פיצויים בסך 20 אלף שקלים למשפחת הילד הפלסטיני שאותו חטף בלילה שקדם לרצח, ופיצויים בסך 150 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר. עם הקראת הדין, פרצה מהומה בעולם ובני המשפחה קראו לעבר בן דוד: "גזען, בן זונה], תמות. צריך גזר דין מוות, נאצי!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully