וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שהתגורר בישראל חצה את הגבול לעזה – ונתפס על ידי חמאס

קצין בצה"ל מסר כי מדובר בפלסטיני שעבר ליישוב במרכז הארץ במסגרת איחוד משפחות, והחליט לחזור לרצועה על דעת עצמו. גורמים בפיקוד דרום: "אם אדם רוצה לחצות לצד הפלסטיני כמעט בלתי אפשרי לעצור אותו"

טנקים של צה"ל בגבול רצועת עזה. Spencer Platt, GettyImages
טנקים של צה"ל בגבול הרצועה/GettyImages, Spencer Platt

תצפיתניות זיהו היום (שישי) אדם חשוד חוצה את גדר המערכת בין מעבר ארז לנתיב העשרה ונכנס לרצועת עזה. כוחות צבא הוקפצו למקום והחלו לבדוק את נסיבות המקרה. כוחות הביטחון פתחו בחקירה כדי לנסות ולהבין מי האדם שחצה את הגדר ומה עלה בגורלו.

קצין בצה"ל מסר כי האדם שחצה לעזה הוא פלסטיני שעבר ליישוב ערבי גדול במרכז הארץ במסגרת איחוד משפחות לפני חמש שנים והיה אמור להתחתן. לדבריו, הוא החליט לחזור לרצועה על דעת עצמו. זמן קצר לאחר שחצה את הגדר הוא נתפס על ידי חמאס. עוד אמר הקצין, כי הוא עבר תוך שניות בודדות ולא ניתן היה לעצור אותו.

גורמי צבא בפיקוד הדרום מסרו כי "אם אדם רוצה לחצות את הגדר מהצד הישראלי לצד הפלסטיני זה כמעט בלתי נמנע לעצור אותו למרות הסיורים בשטח התצפיות וזמני התגובה. מה מצפים שיקרה?".

עוד בוואלה! NEWS:
פעם חמישית תוך שבוע: זליגת ירי לשטח פתוח בצפון רמת הגולן
בשל חשש מפיגוע בגבול רצועת עזה: יחידה מיוחדת תתגבר את האזור
מועצת הביטחון של האו"ם: על סוריה והמורדים לסגת מאזור החיץ בגולן

משפחת מנגיסטו צועדת לנקודה בה נראה לאחרונה אברה מנגיסטו, על גבול הרצועה. בני בן סימון
משפחת מנגיסטו/בני בן סימון

ב-7 בספטמבר 2014 אברה מנגיסטו, בן 30 הלוקה בנפשו, חצה את הגבול לרצועה ומאז הוא מוחזק בעזה. דבר המקרה הותר לפרסום רק כעבור כשנה ביולי 2015.

לפני כשבועיים העביר צה"ל לבני משפחתו סרטון ובו נראה יקירם, חוצה את גדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה לפני כשנתיים ותשעה חודשים. התיעוד הועבר לבקשת משפחתו של הנעדר המוחזק בידי חמאס בעזה, שהתקבלה לפני כחמישה חודשים.

בתחילת חודש יוני ציינה משפחתו של מנגיסטו אלף ימים שבהם הוא מוחזק בשבי חמאס, ועשרות בתל אביב הפגינו לשחרורו. "אנחנו לא יודעים אם הוא אפילו חי או מת, הם שומרים עליו כביצת זהב", אמר יואל מרשק, ממארגני המחאה. "אנחנו מוחים על אזלת ידה של ממשלת ישראל לא ייתכן שיעברו אלף ימים והוא עדיין שבוי".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully