וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש מפיגוע בגבול רצועת עזה: יחידה מיוחדת תתגבר את האזור

29.6.2017 / 22:48

לדברי גורמים במערכת הביטחון, הוחלט להעביר את סיירת רימון, המתמחה בלוחמת מדבר, לגבול הרצועה כדי להיערך לפיגועים ממוקדים של הג'יהאד העולמי על הגדר. "השאלה על עתיד הרצועה מעסיקה לא רק את הציבור העזתי – אלא גם את ישראל"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

גורמים בפיקוד הדרום אישרו הבוקר (חמישי) לוואלה! NEWS כי הוחלט לתגבר את הכוחות באוגדת עזה בסיירת רימון. זאת, ברקע המתיחות בגבול הרצועה וכדי להיערך לאפשרות של פיגועים ממוקדים על גדר המערכת. גורמים במערכת הביטחון הסבירו כי קיים חשש מפיגועים של ארגוני ג'יהאד עולמי, ששיגרו בשנה החולפת רקטות לעבר ישראל ומוגדרים "סוררים" על ידי צה"ל. ארגון חמאס לעומתם, מוגדר כ"מורתע" ואינו מעוניין בהסלמה.

סיירת רימון התמחתה בלחימה בשטח מדברי ובפרט בגבול מצרים, אולם לאחר הצטרפותה לחטיבת הקומנדו הוחלט להפוך אותה ליחידה שתפעל בעומק שטח האויב. מיומנות לוחמיה מאפשרת פעילות חשאית לאורך הגבול ומעבר בין אזורים. עד לאחרונה פעלה היחידה בשטחים הפתוחים באזור מצודות יהודה על צירי הברחות ששימשו סוחרי אמצעי לחימה ומחבלים.

עוד בוואלה! NEWS:
150 מטר מחמאס: קירות ניידים מאבטחים את העבודות בגבול עזה
במסגרת הסכם עם מצרים: חמאס מקים אזור חיץ בגבול הרצועה
משבר החשמל נמשך - ובעוטף עזה מודאגים: "זה שקט מדומה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צמצום ההוצאות של הפלסטינים מורגש במעברים". גבול רצועת עזה, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

רצועת עזה רווית מתחים בחודשים האחרונים, ברקע המשבר הכלכלי הפוקד את ממשלת החמאס. לדברי הגורמים, מוקדם לאמוד את השפעת החלטת אבו מאזן לקצץ עשרות אחוזים במשכורות הפקידים. "פלסטינים לקחו הלוואות ומתקשים להחזיר אותן. הם התחילו לצמצם את ההוצאות וזה מורגש בהעברת הסחורות דרך מעבר כרם שלום - פחות ממתקים וביגוד, מסתפקים במוצרי יסוד. השאלה מה יהיה בחודשים הקרובים מעסיקה לא רק את הציבור בעזה, אלא גם את ישראל", אמרו.

עוד סיפרו כי אתמול החלה פעילות הנדסית של הארגון בגבול מצרים. דחפורים חשפו ויישרו את הקרקע בין רפיח המצרית לפלסטינית והעבירו תמונות לכלי תקשורת פלסטינים. לדבריהם, המצרים חוששים מהפעילות החשודה ומאפשרות של קיום מנהרות באזור. להערכתם, המצרים העבירו משאיות דלק בחינם בימים האחרונים לרצועה כדי לסייע ליציבות באזור.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען בכתבה, הפעלתה של יחידת רימון בגזרת אוגדת עזה תוכננה מזה זמן רב כחלק מגרף התעסוקה המבצעית בצה"ל". עוד נמסר כי "לא מוכרת בצה"ל כל התרעה חריגה ברצועת עזה.הפעלת יחידת רימון לרצועת עזה קשורה להתאמות בגרף התעסוקה המבצעית שבוצעו לקראת הגברת עבודות המכשול וללא מידע קונקרטי כלשהו".

(עדכון ראשון: 19:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully