וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 מטר מחמאס: הקירות הניידים שמאבטחים את העבודות בגבול עזה

27.6.2017 / 7:40

הארגון השולט ברצועה מגביר את הלחץ, והכוחות הפועלים להקמת "הקיר החכם" נגד מנהרות חוששים מירי צלפים. גורמים בשטח לוואלה! NEWS: "אנחנו יודעים שמסתכלים עלינו כל הזמן, אפילו מקו הבתים הראשון"

צילום: שי מכלוף וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

ארגון חמאס מגביר בעת האחרונה את הלחץ על הגבול עם ישראל, לא רק על ידי הפגנות במהלך השבוע סמוך לגדר, אלא גם באמצעות נוכחות מוגברת של סיורים רגליים ורכובים, והקמת מוצבים במרחק של כ-150 מטרים משטח ישראל. החשש מפני ירי צלפים ומנשק קל הולך וגובר נוכח העבודות בגבול להקמת "הקיר החכם" בגבול, שנועד לסכל מעבר מנהרות לשטח ישראל.

הכוחות באזור הגבול חובשים קסדות ולובשים שכפ"צים בכל העת, וצה"ל רכש קירות מגן על גלגלים, שמסוגלים לנוע ממקום למקום ברחבי הגזרה, בהתאם למיקום עבודות הקידוח והחפירות. "כל ירי באזור, כל רעש הכי קטן מקפיץ אותנו", הסבירו אתמול גורמים בשטח בשיחה עם וואלה! NEWS.

עוד בוואלה! NEWS:
אלוף פיקוד דרום במסר לחמאס: "במערכה הבאה תופתעו בכל מקום"
ישראל מאותתת לחמאס: הימנעו מהחרפת המתיחות בגבול הרצועה
11 שנים לחטיפת שליט: החטיפה הבאה תלויה בהחלטה של חמאס

צהל מתמגן לקראת רגע האמת : בניית הקיר הסלארי 26 ביוני 2017. שי מכלוף
"המבחן האמיתי יהיה בעוד כמה חודשים". קירות המגן הניידים בגבול עזה/שי מכלוף

"זה לא פשוט לעבוד על הגבול כשאתה יודע שבמוצב מולך יש מחבלי חמאס חמושים", הבהיר אחד הגורמים. לטענתו, "אנחנו יודעים שמסתכלים עלינו כל הזמן מהמוצבים, אפילו מקו הבתים הראשון". הוא הבהיר כי "בעוד כמה חודשים יהיו הרבה יותר כוחות בשטח, ואז יהיה המבחן האמיתי".

גורמי צבא מפיקוד דרום הסבירו אתמול כי חמאס מתעניין מאוד בעבודות ההנדסיות על הגדר, ולהערכת הצבא מפעיל כוחות ואמצעים טכנולוגיים כדי לאסוף כל פיסת מידע על שיטות הפעולה של צה"ל. "כל פעם שצה"ל מגיב לירי רקטות לעבר ישראל, אנחנו משמידים להם מוצבים ותרנים שעליהם יש מצלמות", הבהיר אחד הגורמים.

עוד באותו נושא

מנופים ומקדחים: מתרחבות העבודות לבניית "הקיר החכם" בגבול עזה

לכתבה המלאה
פעילי חמאס במעבר גבול רפיח בצד הפלסטיני ברצועת עזה, אפריל 2016. AP
"לא פשוט לעבוד כשמולך יש מחבלי חמאס חמושים". כוחות חמאס בעזה/AP

אותו גורם הוסיף כי צה"ל אמור לתגבר את הגבול בכוחות לוחמים נוספים ככל שיתרחבו העבודות לבניית הקיר הסלארי למניעת המנהרות ולהצבת טכנולוגיות באדמה. בחודש שעבר תיעוד של וואלה! NEWS הראה כי משרד הביטחון וצה"ל הרחיבו לאחרונה את העבודות עם שימוש במקדחים, מנופים, משאיות וכלי הנדסה כבדים.

בתוך כך, לוואלה! NEWS נודע כי הצבא מתכוון לשדרג את מערכות "רואה-יורה" – מקלע שמוצב על תורן ונשלט מחמ"ל התצפיות, ומשמש בעיקר על הגבול לירי הרתעתי. שדרוג המערכות נועד לשפר את הדיוק לטווחים רחוקים, כמו גם להגביר את קצב האש ואת שרידות הכלי לתנאי מזג האוויר באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully