וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון של האו"ם: על סוריה והמורדים לסגת מאזור החיץ בגולן

29.6.2017 / 19:52

המועצה גינתה בחריפות את הלחימה באזור שהובילה לזליגות ירי לעבר ישראל. לפי ההחלטה, ללחימה המתמשכת בגולן יש הפוטנציאל להסלים את המתיחות, לסכל את הפסקת האש בין ישראל לסוריה ולסכן את האזרחים ואת משקיפי האו"ם השוהים באזור

צלמים זמניים מורשים

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה היום (חמישי) בחריפות את הלחימה באזור רמת הגולן והפצירה בממשלת סוריה ובמורדים לסגת מהאזור שמפוקח בידי משקיפי האו"ם. ההחלטה, שאותה יזמו רוסיה וארצות הברית, התקבלה פה אחד והיא מרחיבה את המנדט של כוח אונדו"ף באזור עד 31 בדצמבר.

בשבוע האחרון אירעו ארבעה אירועי זליגות ירי מהלחימה בסוריה לעבר ישראל. בתגובה לכמה מהן השיב צה"ל אש לעבר עמדות אסד. ההחלטה התבססה על ידי ממצאיו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שלפיהם ללחימה המתמשכת באזור יש הפוטנציאל להסלים את המתיחות, לסכל את הפסקת האש בין ישראל לסוריה ולסכן את האזרחים ו-959 משקיפי האו"ם השוהים באזור.

ההחלטה גינתה את השימוש בכלי נשק כבדים, בהם טנקים, על ידי שני הצדדים, צבא בשאר אסד והמורדים באזור החיץ. היא מדגישה את הצורך של אונדו"ף לציוד מתוחכם ולטכנולוגיה חדישה יותר כדי לפקח על אזור החיץ ועל קו הפסקת האש. מועצת הביטחון הפצירה בגוטרש "להגביר את הפיתוח של ההצעות של אותן טכנולוגיות".

עוד בוואלה! NEWS:
דנון למועצת הביטחון: "איראן ערכה ניסוי בטיל, והמטרה - מגן דוד"
שיתוף פעולה אמריקני-סיני: האו"ם הרחיב את הסנקציות על קוריאה הצפונית
ישראל במסר לאיראן: "לא נסבול הקמה של מפעלי נשק לחיזבאללה"

הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ירי בסוריה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully