וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כניסה לקרובים מדרגה ראשונה בלבד: צו ההגירה של טראמפ נכנס לתוקף

חצי שנה אחרי שהוכרז לראשונה ולאחר שלל עיכובים משפטיים נכנס לתוקפו הצו האוסר על כניסת אזרחי שש מדינות מוסלמיות ופליטים לארצות הברית. "נהפוך את אמריקה לבטוחה שוב", צייץ הנשיא. הוואי עתרה נגד הצו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צו ההגירה הזמני לאזרחי שש מדינות מוסלמיות ופליטים לארצות הברית שהטיל הנשיא דונלד טראמפ נכנס הלילה (שישי) בשעה 3:00 (שעון ישראל) לתוקף. מדובר בתצורה המצומצמת של הצו שביקש ממשל טראמפ להחיל, ולכן במסגרת התקנות החדשות יתאפשר לכמות מסוימת של אזרחים להיכנס למדינה.

מדינת הוואי הגישה בסמוך לכניסת הצו לתוקף עתירה משפטית נגדו. בעתירה שהוגשה לבית משפט פדרלי תובעת הוואי כי תינתן הבהרה לממשל לפיה לא ניתן לאכוף איסור כניסתם של קרובי משפחה של מהגרים שאינם עונים על ההגדרות המצומצמות בצו.

השבוע אישר בית המשפט העליון את איסור הכניסה אך צמצם משמעותית את היקפו. הוא אפשר לנוסעים ולפליטים מאיראן, לוב, סוריה, סומליה, סודאן ותימן, שיש להם קשרי משפחה מדרגה ראשונה לאזרחים מקומיים או קשרים רשמיים לגופים אמריקניים - להיכנס למדינה.

טראמפ צייץ אתמול בהקשר לצו: "נהפוך את אמריקה לבטוחה שוב", פרפרזה לסיסמת הבחירות שלו – "נהפוך את אמריקה לאדירה שוב". הנשיא הכריז לראשונה על איסור הכניסה בינואר, וכינה אותו אז צעד למלחמה בטרור שיאפשר זמן לפתח סינון ביטחוני טוב יותר.

לקריאה נוספת:
לאחר האישור בבית המשפט: ארה"ב פרסמה את הנחיות הכניסה משש המדינות
שש מדינות בארצות הברית עותרות נגד צו ההגירה החדש של טראמפ
טראמפ על צו ההגירה: "אנחנו בסכנה בגלל מערכת המשפט"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נושא נאום באירוע של משרד האנרגיה בוושינגטון, 29 ביוני 2017. רויטרס
"נהפוך את אמריקה לבטוחה שוב". טראמפ, אתמול/רויטרס

הצו גרר כאוס בנמלי התעופה ובלבול בקרב גורמי האכיפה, עד שבתי המשפט הפדרליים חסמו אותו. מבקרי הצו טענו כי הצעד מפלה מוסלמים ושאין מאחוריו רציונל ביטחוני כלשהו. לאחר שינויים הוגש צו חדש במרץ, אך גם הוא עוכב בידי בתי המשפט.

בהחלטתו ביום שני אפשר בית המשפט העליון את כניסתו של האיסור לתוקף. האיסור מונע מאזרחים משש המדינות המוסלמיות להיכנס לארצות הברית במשך 90 ימים ומפליטים למשך 120 ימים. מדובר בהחלטה זמנית שבית המשפט ימשיך לדון בצו מאוחר יותר השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נוסעים מגיעים לנמל התעופה לוגאן בבוסטון, מסצ'וסטס, ביום שבו אושר איסור הכניסה של טראמפ, 29 ביוני 2017. רויטרס
"לשון החוק מאכזבת מאוד". נמל תעופה בבוסטון, היום/רויטרס

תקנות מחלקת המדינה על האיסור, שהופצו לכל הנציגויות הדיפלומטיות של ארצות הברית והגיעו לידי סוכנויות הידיעות רויטרס ואי-פי, הגדירו את קשר מדרגה ראשונה - הורה, בן זוג, אח, ילד/ה צעיר/ה או מבוגר/ת, חתן או כלה, אך לא סבים וסבות, נכדים, דודים, אחיינים, בני דודים וגיסים.

בתחילה דווח כי ההגדרה אינה כוללת בני זוג מאורסים של מהגרים החיים בתחומי המדינה, אך לאחר כניסת הצו לתוקף פרסמה מחלקת המדינה הבהרה שלפיה "לאחר בחינה נוספת" הם אכן נחשבים לקרובי משפחה מדרגה ראשונה. כמה עורכי דין לענייני הגירה הביעו פליאה על כך שסבים וסבות ונכדים ונכדות אינם מוגדרים קשר משפחתי מדרגה ראשונה.

"לשון החוק מאכזבת מאוד", אמר ג'ונתן סמית, מנהל ארגון זכויות אדם העוסק בהליכים משפטיים של מוסלמים. "ההגדרה המחריגה סבים, אחיינים ושאר קרובים אינה הגיונית וסותרת את כוונתו של בית המשפט העליון". הוסיף.

איסור הכניסה המתקרב עורר אתמול כעס ובלבול במזרח התיכון כשנוסעים רבים לא ידעו מה יהיה עתידם כשינחתו בארצות הברית. חברות תעופה מהאזור אמרו כי טרם קיבלו הנחיות מארצות הברית.

(עדכון ראשון: 23:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully