וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר ובלחץ החרדים: חוק הגיור יעלה להצבעה חוזרת

החוק השנוי במחלוקת, שיעקוף את החלטת בג"ץ וימנע הכרה בגיורים פרטיים, יעלה בלחץ הסיעות החרדיות לוועדת השרים לאחר התנגדות ישראל ביתנו. ההצעה מעוררת ביקורת קשה בקרב יהודי ארה"ב, בעיקר לאחר משבר מתווה הכותל

צילום: ערוץ הכנסת ולע"מ, עריכה: ורד לידני

חרף המשבר העמוק עם יהודי ארצות הברית הצעת חוק הגיור יעלה להצבעה חוזרת כבר ביום ראשון - בלחץ הסיעות החרדיות. בתחילת השבוע אישרה ועדת השרים לחקיקה את ההצעה שנועדה למנוע הכרה בגיורים פרטיים ובכך לבצר את מעמדו של מערך הגיור הממלכתי הפועל בשיתוף עם הרבנות הראשית. בישראל ביתנו התנגדו והשרה סופה לנדבר הגישה ערר. כעת, כדי לקדם את ההצעה, נדרשת הצבעה חוזרת.

ההצעה הונחה על סדר היום של ועדת השרים הקרובה, והחרדים דורשים לקיים את ההצבעה, אך לפי גורם פוליטי טרם "גובשה עמדה רשמית" בקואליציה. השרים נפתלי בנט ואיילת שקד (הבית היהודי) ניסו השבוע לקדם פשרה שלפיה נוסח החוק ימנע הכרה בגיורים פרטיים רק לעניין חוק השבות, כך שהמתגיירים לא יוכלו לקבל אזרחות במשרד הפנים. המטרה היא צמצום הנזק עבור גיורי צהר וגיורים דתיים נוספים שיהיו מעוניינים לדרוש בעתיד הכרה לצרכי רישום לנישואין.

לקריאה נוספת:
בנט על משבר הכותל: "נציגי יהדות ארה"ב חשים שקיבלו סטירת לחי"
הסוכנות היהודית תוקפת: "החלטות הממשלה חותרות תחת הציונות"
ריבלין: "אחדות העם היהודי צריכה לעמוד לנגד עיני ממשלת ישראל"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בפתח ישיבת ישראל ביתנו 26 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
"הייתה לו אפשרות לקבור את ההצעה, אבל הוא היה מתואם עם נתניהו". ליברמן/נועם מושקוביץ

חרף ההתנגדות של ישראל ביתנו, יו"ר המפלגה השר אביגדור ליברמן אמר השבוע בישיבת הסיעה בכנסת כי הוא לא מעוניין ליצור משבר קואליציוני על חוק הגיור. כשנשאל אם הוא והח"כים במפלגתו יצביעו נגד ההצעה בהצבעות בכנסת, השיב בהתחמקות: "לא נצביע עבורו. אנחנו לא מחפשים לזעזע את הקואליציה, אלא ההפך".

גורמים בקואליציה טענו היום בשיחה לוואלה! NEWS כי ליברמן ידע מראש שהממשלה מתכוונת לאשר את החוק ו"היה לו תיאום שקט שיצא נגד המהלך", אך לא יצור משבר קואליציוני. "היה ידוע מראש שיעשה קולות של מתנגד, אך לא מעבר לכך", אמרו. "הייתה לו אפשרות לקבור את ההצעה אם היה מטיל וטו אבל הוא לא עשה זאת. הוא ונתניהו היו מתואמים עד הפרטים הקטנים".

הצעת חוק הגיור עוררה ביקורת קשה בקרב יהודי ארצות הברית, שטענו כי הממשלה לא יוצאת רק נגד הרפורמים וקונסרבטיבים אלא "נגד כל מי שמאמין ביהדות מתונה ומסבירת פנים".

הרב גלעד קרוב, ראש התנועה הרפורמית בישראל, אמר בתגובה כי "חוק הגיור הוא לא פחות מבגידה בערכים ציוניים יסודיים ופגיעה באינטרסים של מדינת ישראל והעם היהודי". לדבריו, "לנוכח התנהלותו של ראש הממשלה בסוגיות הרגישות של העם היהודי, אנו קוראים לשרים ליברמן, בנט וכחלון לממש את זכותם הקואליציונית ואת חובתם הציבורית והלאומית ולבלום את הליך החקיקה. הקהילות היהודיות לא תסלחנה למי שיעניק לממסד החרדי מונופול על הגיור".

(עדכון ראשון: 20:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully