וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על משבר הכותל: "נציגי יהדות ארה"ב חשים שקיבלו סטירת לחי"

שר החינוך עורך מסיבת עיתונאים בנושא "התמונה החינוכית" אך התייחס תחילה למשבר סביב ביטול מתווה הכותל. הוא אמר כי משיחה עם ראשי יהדות ארה"ב עולה "תמונה קשה". בהמשך היום יקיים פגישה מנהיגים יהודיים-אמריקנים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט (הבית היהודי) נושא היום (שלישי) דברים בכנס "התמונה החינוכית" במשרד החינוך בתל אביב. בראשית דבריו הוא התייחס למשבר סביב ביטול מתווה הכותל. "ביממה האחרונה קיימתי מפגשים עם מנהיגי יהדות ארצות הברית שנמצאים בארץ והתמונה קשה. יש משבר ממשי מול הנהגת יהדות ארה"ב". לדבריו, "הם חשים שקיבלו סטירת לחי מממשלת ישראל – תחושה סובייקטיבית שהם אינם רצויים כאן. זו כמובן אינה המציאות אבל זו התחושה להם".

"הם אחינו", הוא המשיך, "הם רצויים כאן ומהווים בסיס אסטרטגי למדינת ישראל ואנחנו נישאר מאוחדים איתם. נעשו מספר שגיאות ויש דיס-אינפורמציה רחבה שכביכול אין יותר תפילות ברחבת 'עזרת ישראל', זה לא נכון, היא פתוחה לכל הזרמים והיא תישאר פתוחה לצמיתות. כל זה לא השתנה".

לקריאה נוספת:
הסוכנות היהודית תוקפת: "החלטות הממשלה חותרות תחת הציונות"
הישג לחרדים: חוק הגיור אושר בוועדת שרים לחקיקה; מתווה הכותל הוקפא
רוב השרים לא ידעו על הקפאת מתווה הכותל: "פגיעה בעבודת הממשלה"

נפתלי בנט בתדרוך עיתונאים בנושא התמונה החינוכית תשע"ו 27 ביוני 2017. שלומי גבאי
בנט, היום/שלומי גבאי

הוא התייחס גם להצעת חוק הגיור שאושרה בוועדת השרים שתמנע גיורים שאינם אורתודוקסיים. "זו תפיסה מוטעית כאילו נעשתה פגיעה בגיור, אין לזה שחר. יש אינטרסנטים שרוצים לייצר אווירה לא נכונה. אנחנו במהלך היום נפוגג את הדיס-אינפורמציה. אני סבור שהיה צריך להיצמד להצהרת הכותל השנייה אבל גם עם הדבר הזה צריך לומר הכותל היה ונשאר פתוח. צריך לנסות ולהביא לפתרון מהיר למשבר הזה מול יהדות ארה"ב".

מאוחר יותר היום יכנס בנט פגישה עם מנהיגים יהודיים-אמריקנים, בהם ראשי פדרציות וראשי הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים כדי לדון במשבר הכותל ובהצעת חוק הגיור שאושרה השבוע ועוררה גם היא מהומה. אמש נפגשו ראשי הפדרציות מניו יורק, משיקגו ומקליבלנד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות האירועים האחרונים, אך לדברי גורמים המעורים בתוכן הפגישה היא הסתיימה בלא תוצאות.

אתמול פרסמו ראשי הסוכנות היהודית הודעת גינוי חריפה לביטול מתווה הכותל ולאישור חוק הגיור. "להחלטות של ממשלת ישראל יש פוטנציאל ממשי לפלג את העם היהודי ולחתור תחת החזון הציוני וחלומם של הרצל, בן גוריון וז'בוטינסקי", נמסר בהודעה, שעליה חתומים יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי וראשי חבר הנאמנים, צ'ארלס הורוביץ רטנר ומייקל סיגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully