וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת דובר "שוברים שתיקה": הפרקליטות תשקול אם להגיש כתב אישום

25.6.2017 / 20:48

הפרקליטות צפויה לקבוע אם לבקש השלמת חומרים או לקבל החלטה בנוגע לכתב האישום נגד דין יששכרוף. הארגון ממשיך בביקורת על השרה שקד: "אף אחד לא חושב שהיא פתאום דואגת לזכויות הפלסטינים"

צלמים זמניים מורשים

חומרי החקירה של דובר "שוברים שתיקה", דין יששכרוף, בעניין סרטון שבו צולם מעיד על תקיפת פלסטיני, הועברו היום (ראשון) לפרקליטות המדינה. זאת לאחר שמסר עדות מלאה ביום חמישי האחרון במסגרת חקירה משטרתית שנמשכה כשעה וחצי. לאחר בחינת החומרים, הפרקליטות צפויה לשקול אם לבקש השלמות לחקירה או לקבל החלטה בנוגע לכתב האישום. בארגון תקפו את החקירה וכינו אותה "רדיפה פוליטית".

בסרטון המדובר יששכרוף מספר על אירוע שבו היכה פלסטיני שהיה אמור לעצור במהלך שירותו הצבאי בפעילות שגרתית בחברון. בתגובה, ארגון מילואימניקים בחזית הפיק סרטון בהשתתפות חייליו של יששכרוף ומפקד הפלוגה שלו באירוע המדובר, ובו טענו כי הוא לא קרה מעולם. על פי גורם ב"שוברים שתיקה", מפקד הפלוגה המצולם לא היה נוכח כלל באותו זמן במקום, כך שעדותו לא רלוונטית.

עוד בוואלה! NEWS
פרשת מסמכי אולמרט: הפרקליטות תחליט השבוע אם לפתוח בחקירה
חוקרים פרטיים ותביעות - כך תילחם המדינה בתקיפות חיילים חרדים
הזליגה מסוריה נמשכת: נפילות בגולן; צה"ל תקף יעדים של צבא אסד

דובר שוברים שתיקה דין יששכרוף במהלך שירותו הצבאי. פייסבוק, צילום מסך
"דין שבר שתיקה ואנחנו מאחוריו". יששכרוף/צילום מסך, פייסבוק

לפני כשבועיים פנתה שרת המשפטים איילת שקד ליועמ"ש אביחי מנלדבליט בדרישה שיששכרוף ייחקר על מעשיו ויעמוד לדין במידה שיימצא שאינו משקר. בעקבות זאת, הופנתה ביקורת חריפה כלפי שרת המשפטים וכלפי החקירה, בטענה שהיא מונעת משיקולים פוליטיים. "אין ספק ששקד לא הפכה פתאום לדואגת לזכויות האדם של הפלסטינים", אמר אחד המבקרים את השרה בפרשה. אחרים אף הפנו אליה תיקים נוספים של תקיפות פלסטינים שחקירתם לא מוצתה למרות שעברו כמה שנים מאז שאירעו.

"אנחנו לא נגד חקירות, אבל אנחנו נגד צביעות", אמר מנהל המחלקה הציבורית של ארגון שוברים שתיקה, אבנר גבריהו. "אנחנו תומכים בחקירות אמיתיות שדואגות לצדק ולא לטיוח. כל מי שעיניו בראשו רואה עשרות שנים של 'כסתוח' ושימור הכיבוש על ידי המערכת הפוליטית. בנוסף, איש לא חושב ששקד פתאום דואגת לזכויות הפלסטינים. המטרה של החקירות היא 'לרבע את המעגל' ולומר שאפשר לעשות כיבוש בלי אלימות - דבר שהוא בלתי אפשרי כי אלימות היא חלק בלתי נפרד מהכיבוש".

עוד באותו נושא

דובר שוברים שתיקה נחקר במשטרה על עדותו: "חקירה פוליטית"

לכתבה המלאה
שרת המשפטים איילת שקד מנדלבליט בכנס באוניברסיטת חיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
ביקורת כלפי השרה שפתחה בחקירה "משיקולים פוליטיים". שקד/ערן גילווארג

"הממשלה מנסה להסתיר את העובדה הזו, אך זו עובדה חד משמעית שעלתה ממפגש עם אלפי חיילים וחיילות שמשרתים בשם הממשלה את שימור הכיבוש כבר 50 שנה", המשיך גבריהו. "שקד מבינה טוב מאוד את משמעות הפנייה שלה ליועמ"ש בנושא, ולמרות זאת היא מנצלת ומגייסת את המערכת כנגד אזרח בעוד שתפקיד המערכת להגן על אזרחי המדינה והכל משיקולים פוליטיים".

גבריהו הוסיף כי "בניגוד לניסיונות הטיוח של אירועים כאלו דין לא שתק ושבר שתיקה ואנחנו מאחוריו. אנחנו ערוכים, וננצל את הבמה של בית המשפט כדי להוכיח שדין מייצג נורמה ושלא מדובר בתפוח רקוב כפי שהמערכת מנסה לצייר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully