וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מסמכי אולמרט: הפרקליטות תחליט השבוע אם לפתוח בחקירה

25.6.2017 / 19:10

לאור מסירת החלטתה של ועדת השחרורים בנוגע לקיצור מאסרו של ראש הממשלה לשעבר, הפרקליטות צפויה להודיע על המשך הטיפול בהדלפת המסמכים המסווגים לתאו. אם יוחלט לפתוח בחקירה פלילית, אולמרט ועורך דינו ייאלצו להתייצב במשרדי המשטרה

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

הפרקליטות צפויה לקבל החלטה בנוגע לפתיחת חקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עד יום חמישי הקרוב – התאריך שבו תמסור ועדת השחרורים את החלטתה על קיצור מאסרו בשליש. זאת, ברקע פרשת המסמכים המסווגים ששימשו את אולמרט לספר שכתב. בשבוע שעבר פשטה המשטרה על הוצאת "ידיעות ספרים" במסגרת בדיקה מקדימה – אולם עדיין לא ניתן לחקור באזהרה.

אם יוחלט לעבור לחקירה פלילית, הן אולמרט והן מעורבים אחרים, בהם עורך דינו חנינא ברנדס שהעביר את החומרים מתא הכלא להוצאת הספרים, ייחקרו באזהרה. הבדיקה קשורה בחשד כי אולמרט העביר פרק מתוך ספר שהוא כותב לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר.

בית משפט השלום בפתח תקווה קבע כי על המשטרה להשיב ל"ידיעות ספרים" את כל החומרים שנלקחו, מלבד אלה המוגדרים כמסווגים. אולמרט הוזהר לגבי הוצאת החומרים, אולם ועדה שמונתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והייתה אמורה לקבוע נהלים להעברת מידע מסווג של בכירים לשעבר להוצאות ספרים ועיתונים – טרם עשתה זאת.

שב"כ מאבטח, שב"ס מאשר ביקורים: אולמרט יישאר באשפוז גם בשבת
השר ארדן: "הפשיטה על 'ידיעות ספרים' - צעד מרחיק לכת ומטריד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה פשטה על הוצאת "ידיעות ספרים" במסגרת בדיקה מקדימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולמרט מאושפז בבית החולים שיבא שבתל השומר בשל מיחושים בלבו. בסוף השבוע פורסמה תמונה שבה הוא נראה חולה וכחוש, כשהוא לבוש בבגדי מטופל וסועד בחדר האוכל של המחלקה הקרדיולוגית שבה הוא שוהה. הגישה אליו הוענקה רק לאנשי הצוות הרפואי ולמאבטחים מטעם שירות הביטחון הכללי ובית החולים חוקר את הדלפת התמונה.

עוד לפני האשפוז, הופיע אולמרט בפני ועדת השחרורים שדנה בבקשתו לקצר בשליש את מאסרו. במהלך הדיון בוועדת השחרורים אמר אולמרט על בדיקת המשטרה: "הפכו אותי לבוגד, אני מדבר מדם לבי". שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט התבטאו בימים האחרונים בעניינו של אולמרט וקראו לשחררו מהכלא.

עוד באותו נושא

בעקבות דליפת תמונת אולמרט: תחקיר לצוות וחידוד נהלים בשיבא

לכתבה המלאה
אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אולמרט בכניסה לכלא מעשיהו, אוקטובר 2016/ראובן קסטרו

"‏כמו כל עם ישראל ראיתי את התמונה של אהוד אולמרט בבית החולים והזדעזעתי. אולמרט נשפט וריצה את עונשו כחוק ואין לבזותו או להשפילו מעבר לכך. ‏אין חולק על החלטותיו האמיצות ותרומתו רבת השנים למען ביטחון ישראל. הגיע הזמן לשחרר את אהוד אולמרט הביתה למשפחתו", אמר כחלון. השר בנט טען כי "אסור להפוך את אולמרט לאדם שפגע בביטחון המדינה, מכיוון שיש לו "זכויות גדולות בביטחון מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully