וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז החלה המלחמה: אסד ביקר בחמאת לרגל עיד אל-פיטר

25.6.2017 / 11:03

בניסיון להראות ביטחון בהישגיו בלחימה הגיע נשיא סוריה לעיר חמאת - האזור המרוחק ביותר מדמשק שאליו הגיע בשש השנים האחרונות. הוא התפלל במסגד לצד אנשי דת מהעיר. "נוכחותו בעיר מלמדת כי הניצחון קרב", אמר האימאם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא סוריה ביקר היום (ראשון) לרגל עיד אל-פיטר בחמאת – לראשונה מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה. מדובר באזור המרוחק ביותר מדמשק שאליו יצא אסד, מהלך שמעיד יותר מכל על כך שהוא בטוח בהישגיו בקרבות.

בטלוויזיה הממלכתית של סוריה נראה אסד מתפלל במסגד בחמאת מאחורי האימאם ולצד אנשי דת נוספים וקהל של מתפללים. סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א ציטטה את המטיף אומר כי נוכחותו של אסד בעיר מלמדת כי הניצחון וחזרת הביטחון למדינה רחוקים רק צעדים ספורים ממימוש.

במרץ האחרון התקדמו המורדים ממחוז אידליב לאזור המרוחק בקילומטרים ספורים מחמאת, בטרם הצבא ובעלי בריתו הצליחו להסיג את כוחותיהם בתום שבועות של לחימה עזה. אסד לא ערך ביקור רשמי בחמאת, שנמצאת 185 קילומטרים מדמשק, מאז החלה המלחמה. בשנה שעברה הוא ביקר לרגל החג בחומס, הנמצאת כ-40 קילומטרים מדמשק.

לקריאה נוספת:
בתגובה לזליגת הירי: צה"ל תקף בסוריה; דיווחים על הרוגים
"ארה"ב ורוסיה סיכמו על אזור חיץ בסוריה להרחקת איראן מגבול ירדן"
נסראללה: רבבות לוחמים זרים ישתתפו במלחמה עתידית עם ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסד במסגד בחמאת/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאזן במלחמת האזרחים בסוריה התהפך לטובתו של אסד ב-2015, כשרוסיה ומטוסיה החלו לסייע לצבאו ולמיליציות השיעיות התומכות בו במאבקו נגד המורדים. מאז שהמלחמה החלה ב-2011 נהרגו בה יותר מרבע מיליון בני אדם ונעקרו מבתיהם מיליונים רבים.

עם זאת, המלחמה רחוקה מסיום, שכן המורדים חולשים על חלקים נרחבים במדינה, בהם אזור אידליב שליד חמאת. אתמול פתחו המורדים במתקפה חדשה בקוניטרה בדרום סוריה. במהלך הלחימה שם אף נורו לפחות עשרה פצמ"רים ופגזים לעבר ישראל, וצה"ל השיב באש למטרות הירי של צבא אסד.

עוד באותו נושא

בפרפורי גסיסתם, למורדים נותר רק להכות בבטן הרכה של אסד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסד בתפילות לרגל עיד אל-פיטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully