וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד שאיים מהכלא על עורכי דין בכירים: נעצר "הסנדק" של עולם הפשע

22.6.2017 / 8:56

העבריין, הנושא עונש מאסר של 20 שנה, חשוד כי ניסה לסחוט עורך דין שהיה אחראי בין היתר על הגנתו, וכן איים מהכלא על פרקליטה בכירה במחוז תל אביב. בעקבות כך ננקטו צעדי אבטחה כלפי שני עורכי הדין. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

משטרת ישראל עצרה הלילה (חמישי) את העבריין איתן חייא, הנושא עונש מאסר של 20 שנה בגין סחיטה באיומים של לווים בריבית, אלימות והלבנת הון. חייא, הנחשב ל"סנדק" של עולם הפשע הישראלי, נעצר לחקירה בחשד לסחיטה באיומים. בלשי מרחב ירקון הגיעו לבית הכלא שבו הוא שוהה ועצרו אותו, ובכוונתם להביא אותו בצהריים לדיון בהארכת מעצרו בפני השופטת רונית פוזננסקי-כץ בבית משפט השלום בתל אביב.

לוואלה! NEWS נודע כי המשטרה חושדת כי חייא ניסה לסחוט עורך דין צמרת שהיה אחראי בין היתר על הגנתו ועל ההליכים המשפטיים שבעניינו, וכן איים מהכלא על פרקליטה בכירה במחוז תל אביב שניהלה את המשפט נגדו. בעקבות האיומים וניסיון הסחיטה ננקטו צעדי אבטחה כלפי שני עורכי הדין הבכירים.

לקריאה נוספת:
הבריח סמים, איים על עו"ד: גם מהבידוד, "הסנדק" מנסה לשלוט בעולם הפשע
תחת אבטחה כבדה: המחוזי תל אביב גזר 20 שנות מאסר על "הסנדק הישראלי"
העד שנרצח בשוק - ו-15 מיליון השקלים ש"נעלמו": כך נפל "הסנדק"

איתן חייא, בית המשפט המחוזי תל אביב. 25 בפברואר 2016. מוטי קמחי,ynet, פול צלמים
חייא בבית המשפט/פול צלמים, מוטי קמחי,ynet

עונשו של חייא, לשעבר ראש המאפיה הישראלית בניו יורק, נגזר בפברואר 2016, לאחר שהורשע בדצמבר 2015. לפני כשנה דווח בוואלה! NEWS כי חייא הושם בבידוד ואינו זכאי לקבל ביקורים בכלא משום שלפי דוחות של שירות בתי הסוהר, הוא ממשיך בפעילותו הפלילית גם מאחורי סורג ובריח. "מבריח סמים לכלא, מאיים על עורכי דין וממשיך לקיים סכסוכים", אלה רק חלק מהסיבות שפורטו בדוחות.

לחייא עבר של פעילות ענפה בארגוני הפשיעה ובבוררות. "הוא הושם בהפרדה ונמנעו ממנו ביקורים ושיחות טלפון מטעמי מסוכנות", הוסבר בדוחות. "לנוכח המידע בעניינו ועמדת משטרת ישראל, אנו מעריכים כי קיימת סכנה לשלומו ולשלומם של אחרים מפניו ומשכך, הומלץ על המשך הצרת צעדיו".

עד הרשעתו התמקדה עיקר פעילותו של חייא בארצות הברית, ובעיקר בניו יורק. בין היתר כונה "הסנדק הישראלי" וראש המאפיה הישראלית בניו יורק. הוא שב לישראל ב-2004, אולם הועמד לדין רק עשר שנים לאחר מכן, סביב התנהלותו הכלכלית וסחיטת בעלי עסקים וגביית חובות בשיטות אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully