וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריח סמים, איים על עו"ד: גם מהבידוד, "הסנדק" מנסה לשלוט בעולם הפשע

2.5.2016 / 11:00

חודשיים חלפו מאז החל איתן חייא לשאת 20 שנות מאסר. מדוחות מודיעיניים שהגיעו לוואלה! NEWS, עולה כי הוא ממשיך בפעילות פלילית ענפה גם מתוך הכלא. בתגובה, הוחלט למנוע ממנו מפגשים עם אשתו, אף שהם מותרים גם לאסירים המסוכנים ביותר

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

"מבריח סמים לכלא, מאיים על עורכי דין וממשיך לקיים סכסוכים" – אלה רק חלק מהסיבות שמפורטות בדוחות שהגיעו לידי וואלה! NEWS, לכך שאיתן חייא, מי שכונה "הסנדק של עולם הפשע", אינו זכאי עוד לקבל ביקורים בכלא. זאת משום שלפי הדוחות של שירות בתי הסוהר, חייא, שהושם בבידוד משאר האסירים, ממשיך בפעילותו הפלילית – גם מאחורי סורג ובריח.

לפני כחודשיים גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 20 שנות מאסר וקנס של מיליון שקלים וחצי על חייא בגין סחיטה באיומים של לווים בריבית, אלימות והלבנת הון. חייא נושא עמו עבר של פעילות ענפה בארגוני הפשיעה ובבוררות. "הוא הושם בהפרדה ונמנעו ממנו ביקורים ושיחות טלפון מטעמי מסוכנות", הוסבר בדוחות. "לאור המידע בעניינו ועמדת משטרת ישראל, אנו מעריכים כי קיימת סכנה לשלומו ולשלומם של אחרים מפניו ומשכך, הומלץ על המשך הצרת צעדיו".

איתן חייא, בית המשפט המחוזי תל אביב. 25 בפברואר 2016. מוטי קמחי,ynet, פול צלמים
"מאמינים כי קיימת סכנה לשלומו ולשלומם של אחרים מפניו". חייא/פול צלמים, מוטי קמחי,ynet

הביקורים שבכל זאת מקבל חייא הם של נכדתו ובנו הצעיר, אך שירות בתי הסוהר דובק בעמדתו למנוע מפגשי התייחדות עם אשתו – מפגשים שמאושרים אפילו לאסירים מסוכנים בקטגוריה א', החמורה ביותר. לפי הערכת שב"ס, העבריין מנסה להעביר מסרים באמצעותה לעולם הפשע. "לאור החומר המודיעיני, לא אושרו ביקורי אשתו של העותר, קל וחומר לא ניתן לאשר ביקורי התייחדות", נכתב בחוות הדעת.

המסקנות על חייא לא מגיעות רק מאופי חייו לפני מעצרו, אלא מתקריות שאירעו לאחר המעצר. בחיפוש שנערך לפני כשנה בחפציו של חייא, כשעוד היה במעצר, נמצאו סמים שהצליח להבריח לכלא. הממצא הפך לאחת הטענות המרכזיות בעד מניעת המפגשים של חייא עם כל מי שעלול לקשר אותו אל עולם הפלילים. "העצור עושה שימוש לרעה בזכות שניתנה לו וממשיך לעסוק בפלילים מתוך כותלי הכלא", קבעה אז נציבת שירות בתי הסוהר עפרה קלינגר. "יש להמשיך ולמנוע מהעצור שימוש בקשר טלפוני עם כלל גורמים, למעט שיחות טלפון לעורכי דין".

עוד באותו נושא

העד שנרצח בשוק - ו-15 מיליון השקלים ש"נעלמו": כך נפל "הסנדק"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמד בקשר עם עבריינים. מתוך הדוחות המודיעיניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, בשנת 2015 נודע לשב"ס כי חייא התבטא באופן מאיים כלפי עורך דין, היה בקשר עם עבריינים והעביר מסרים אל מחוץ לכלא. בשנת 2016, לאחר שהורשע, הגיעו לשב"ס ידיעות על חשד לכוונות פגיעה מצדו ברקע סכסוכים שהוא מצוי בהם.

עיקר פעילותו של חייא התמקדה עד הרשעתו בארצות הברית, ובעיקר בניו יורק. בין היתר כונה "הסנדק הישראלי" וראש המאפיה הישראלית בניו יורק. הוא שב לישראל ב-2004, אולם הועמד לדין רק עשר שנים לאחר מכן, סביב התנהלותו הכלכלית וסחיטת בעלי עסקים וגביית חובות בשיטות אלימות.

"הנאשם הוא אדם בעל מוניטין אלים העושה שימוש בכוח, באיומים ובהטלת אימה כדי להניע אנשים לעשות מעשה או להימנע ממנו. היה ידוע לו כי לעצם הזכרת שמו קיימת השפעה מטילת אימה והוא השתמש במוניטין האמור כדי להטיל מורא על קורבנותיו", נכתב בכתב האישום נגדו.

  • עוד באותו נושא:
  • איתן חייא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully