וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג אוויר: הפתעה ביום הכי ארוך בשנה – גשם במרכז הארץ

מי שיצא הבוקר לרחובות הזדקק למטריה, בשל גשם מקומי שירד במרכז הארץ. הטפטוף צפוי להימשך במישור החוף ובצפון הארץ עד הצהריים, והוא מלווה בירידה קלה בטמפרטורות. בסוף השבוע כבר תוכלו לחזור לים

צילום: סרטוני גולשים

אחרי הימים החמים ואווירת הקיץ, גשם ירד הבוקר (רביעי) במרכז הארץ, וברחובות תל אביב נהנו מטיפות המים עוברי אורח ששלפו את המטריות. טפטוף עד גשם מקומי קל צפוי בצפון הארץ ובמישור החוף עד שעות הצהריים, עם מזג אוויר מעונן חלקית. היום חלה ירידה קלה בטמפרטורות, שתהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. היום הוא היום הכי ארוך בשנה, המסמן גם את יומו הראשון של הקיץ. הלילה יהיה מעונן חלקית.

מחר יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ובהרים צפויה עלייה קלה בטמפרטורות. בסוף השבוע יחזור מזג האוויר החם שצפוי להוציא את ההמונים לים, עם עלייה קלה בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ, ומזג אוויר בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. בשבת צפוי להיות נאה, עם עלייה קלה בטמפרטורות.

עוד בוואלה! NEWS:
מדוזות נעות בכמויות לחופים: הנחיל הענק יגיע עד סוף השבוע
טרור בלונדון ונחילי מדוזות בים: המהדורה המרכזית של וואלה! NEWS
הותר לפרסום שם החשוד ברצח מיה גורן בבת ים; מעצרו הוארך

מזג האוויר בגוש דן 21 ביוני 2017. ראובן קסטרו
עננים בשמי פתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, יוני 2017. הגר נצר, מערכת וואלה!
מזג אוויר קודר בתל אביב, הבוקר/מערכת וואלה!, הגר נצר

המבלים בחופים בסוף השבוע יזדקקו לזהירות יתר - כשנחיל המדוזות השנתי עושה את דרכו לישראל. מומחים העוסקים בחקר המדוזות העריכו השבוע כי הנחיל, שמונה מאות אלפי עד מיליוני מדוזות ממין החוטית הנודדת, צפוי להגיע לחופים עוד השבוע.

כמות הדיווחים על מדוזות בשבוע שעבר הביאה את המכון לחקר ימים ואגמים לפרסם את דיווח המדוזות הראשון שלו לקיץ הנוכחי. "מדוזות מהמין חוטית נודדת פזורות לאורך כל חופי הארץ מאשקלון בדרום ועד לחופי הקריות בצפון, בחלק מהחופים מדווח על מים צורבים", נמסר מהמכון לחקר הימים. יחד עם זאת, הודיעו אנשי המכון כי נכון להיום לא נראה כי מדובר בנחיל הקיץ, אלא בסנוניות המבשרות את בואו הקרוב של הנחיל.

גשם בקריית אונו 21 ביוני 2017. איתן אלחדז, מערכת וואלה! NEWS
אב ובנו עם מטריות, הבוקר בקרית אונו/מערכת וואלה! NEWS, איתן אלחדז
גשם ביפו 21 ביוני 2017. אורן שרייבר, מערכת וואלה! NEWS
הגשם הבוקר בכיכר השעון ביפו/מערכת וואלה! NEWS, אורן שרייבר
מדוזה חוטית נודדת. דוברות הטכניון, מערכת וואלה! NEWS
חוטית נודדת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הטכניון

"נחיל קיץ מכיל מאות אלפים ולפעמים אפילו מיליונים של פרטים של מדוזות. הנחיל עובר בעומק הים ומה שנפלט ממנו ומגיע אל החופים עצמם אלה השוליים שלו", הסבירה ד"ר הדס לובינבסקי מהמכון לחקר ימים ואגמים בשיחה עם וואלה! NEWS.

ד"ר לובינבסקי הסבירה כי נחיל הקיץ של המדוזות מגיע לרוב בין אמצע חודש יוני לבין תחילת יולי. "השנה היו הרבה דיווחים על מדוזות חורף גדולות שנשארו באזור. גם באפריל היו דיווחים והיו אנשים שחשבו שנחיל הקיץ נכנס כבר אז, אבל אלה היו מדוזות גדולות שנשארו כאן מהעונה הקודמת", הוסיפה ד"ר לובינבסקי. "עכשיו אנחנו רואים גם מדוזות ענקיות, אבל גם קטנות מהדור החדש והן למעשה הסנונית הראשונה שמבשרת על בואו הקרב של נחיל הקיץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully