וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוזות נעות בכמויות לחופים: הנחיל הענק יגיע עד סוף השבוע

18.6.2017 / 14:50

מומחים למדוזות מעריכים כי נחיל הקיץ שמונה מאות אלפי עד מיליוני מדוזות ממין החוטית הנודדת צפוי להגיע לחופי ישראל בימים הקרובים. "ייתכן שכבר בעוד יומיים נראה כניסה יותר מסיבית של מדוזות לחופים", אמרו במכון לחקר הימים והאגמים

צילום: מתוך הפייסבוק של "מדוזות לעם", עריכה: ניב מעוז

בסוף השבוע האחרון געשו הרשתות החברתיות מדיווחים רבים של גולשים ומתרחצים על צריבות ממדוזות כתוצאה מהימצאותן לאורך כל חופי ישראל. מומחים העוסקים בחקר המדוזות מעריכים היום (ראשון) כי נחיל הקיץ שמונה מאות אלפי עד מיליוני מדוזות ממין החוטית הנודדת צפוי להגיע לחופי ישראל עד לסוף השבוע הקרוב.

כמות הדיווחים החריגה הביאה הבוקר את המכון לחקר ימים ואגמים לפרסם את דיווח המדוזות הראשון שלו לקיץ הנוכחי. "מדוזות מהמין חוטית נודדת פזורות לאורך כל חופי הארץ מאשקלון בדרום ועד לחופי הקריות בצפון, בחלק מהחופים מדווח על מים צורבים", נמסר מהמכון לחקר הימים. יחד עם זאת, הודיעו אנשי המכון כי נכון להיום לא נראה כי מדובר בנחיל הקיץ, אלא בסנוניות המבשרות את בואו הקרוב של הנחיל.

"נחיל קיץ מכיל מאות אלפים ולפעמים אפילו מיליונים של פרטים של מדוזות. הנחיל עובר בעומק הים ומה שנפלט ממנו ומגיע אל החופים עצמם אלה השוליים שלו", הסבירה ד"ר הדס לובינבסקי מהמכון לחקר ימים ואגמים בשיחה עם וואלה! NEWS. "לפי התחזית של המכון, ביום שלישי יש צפי לגלים בגובה של שני מטרים. ולכן יכול להיות שכבר בעוד יומיים נראה כניסה יותר מסיבית של מדוזות לחופים".

לקריאה נוספת:
"להסתכל טוב על המים": כך תימנעו ממפגש עם נחיל המדוזות בחופי ישראל
חשבתם שמדוזות זה דוחה? הכירו את כיני הים

מציאת מדוזות בחדרה 18 ביוני 2017. בתשי, המכון לחקר ימים ואגמים, מערכת וואלה! NEWS
מדוזה שנמצאה היום בחדרה/מערכת וואלה! NEWS, בתשי, המכון לחקר ימים ואגמים

כך או כך, מסבירה ד"ר לובינבסקי, נחיל הקיץ של המדוזות מגיע לרוב בין אמצע חודש יוני לבין תחילת יולי. "השנה היו הרבה דיווחים על מדוזות חורף גדולות שנשארו באזור. גם באפריל היו דיווחים והיו אנשים שחשבו שנחיל הקיץ נכנס כבר אז, אבל אלה היו מדוזות גדולות שנשארו כאן מהעונה הקודמת", הוסיפה ד"ר לובינבסקי. "עכשיו אנחנו רואים גם מדוזות ענקיות, אבל גם קטנות מהדור החדש והן למעשה הסנונית הראשונה שמבשרת על בואו הקרב של נחיל הקיץ".

נחיל הקיץ, שיגיע לחופים בשבועות הקרובים, צפוי להישאר בחופים בין ארבעה לחמישה שבועות. "אנחנו נמצאים כבר ב-18 ביוני, כך שזה לא יפתיע אותנו אם הנחיל ייכנס אלינו עכשיו", אמרה ד"ר לובינבסקי. "אם הוא לא יגיע אלינו, זאת תהיה הסנסציה האמתית".

עוד באותו נושא

פלישת המדוזות שמאיימת על חופי ישראל

לכתבה המלאה
מדוזות קאבר סטורי. מערכת וואלה!
נחיל הקיץ מונה מיליוני פרטים. מדוזה/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully