וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להסתכל טוב על המים": כך תימנעו ממפגש עם נחיל המדוזות בחופי ישראל

8.7.2016 / 10:20

המזודות שהתפרסו מנהריה ועד אשקלון נמצאות אמנם יותר מ-400 מטרים מהחוף, אך ריכוזים גדולים שלהם מאיימים לצרוב את הרוחצים. "המפגש איתה לא נעים", סיפרה מומחית בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: ערן גילוארג, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן" לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

המדוזות כבר הגיעו אל חופי ישראל, כמדי קיץ, ובימים האחרונים ניתן לראות ריכוזים גדולים מאוד שלהן, אבל נחיל המדוזות עצמו עדיין מצוי במרחק ניכר מהחוף. כך סיפרה אתמול (חמישי) ד"ר הדס לובינסקי, מהמכון לחקר ימים ואגמים, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

"מדובר במרחק של יותר מ-400 מטרים, כך שרק שחיינים מרחיקי לכת ייתקלו בנחיל עצמו", סיפרה. לדבריה, המדוזות תלויות בזרמים וברוחות כדי להגיע לחופים. עם זאת, היא הוסיפה כי "הנחיל נמצא מנהריה ועד אשקלון. ממש לכל אורך חופי המדינה".

לדברי ד"ר לובינסקי, צפויים לנו לפחות עוד שבועיים שבהם יש להיזהר ממדוזות. "למדוזה החוטית הנודדת מאוד טוב כאן", הסבירה. "אין לה הרבה טורפים כאן בחופים ולכן היא משגשגת. יש עוד מינים של מדוזות, מדוזות סגולות ומקושתת, במספרים נמוכים. אבל החוטית היא הדומיננטית". נכון לסוף השבוע הזה, המלצתה להולכים לים היא להסתכל טוב על המים. "אם רואים אחת, סביר שיהיה מפגש איתה וזה יהיה לא נעים", הזהירה.

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפה לצפון: נחיל המדוזות שהגיע לישראל מתרכז במפרץ חיפה
בשורה מרה לרוחצים: נחיל הקיץ של המדוזות הגיע לחופי הדרום

חופי תל אביב. פסח 26 באפריל 2016. ראובן קסטרו
"אם רואים מדוזה, סביר שיהיה מפגש איתה". רוחצים בחוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

עופר כץ, המציל האחראי של חוף בת גלים בחיפה, סיפר כי "מאחר שחוף בת גלים בנוי בקצה המפרץ, המדוזות עצמן מגיעות עם הרוח ומצליחות להגיע דרך שובר הגלים לחוף, כך שאנחנו מניפים את הדגל הסגול שמתריע על הימצאותן של המדוזות ונתקלים יותר ויותר באנשים שמדווחים על צריבה. היום הים השתנה ותנאי הרוח השתנו אז אין מדוזות בחוף, אבל אי אפשר לפספס את הדגל, הוא משולש בצבע סגול".

הנצרבים, סיפר כץ, מפונים לחובש שמטפל בהם באמצעות חומץ, אך לעתים ישנן גם צריבות יותר קשות, שמצריכות טיפול רפואי בבית חולים. "אם הפגיעה היא באזור הפנים והצוואר בצורה יותר חזקה וישירה זה מצב שיכול לסכן חיים ולכן ממליצים לשלוח לחדר מיון", סיפר. "באופן עקרוני, העירייה סורקת עם טרקטורים את קו החוף כדי למנוע את הימצאותן של המדוזות. אבל כשיש מכה חזקה, אי אפשר להיות במים, הם שורפים אפילו אם עומדים בהם. צריך לעקוב אחרי ההנחיות בחוף ולהישמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נחיל מדוזות בחופי ישראל, יוני 2015. רוי גוילי, מערכת וואלה! NEWS
מדוזות בחופי ישראל/מערכת וואלה! NEWS, רוי גוילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully